پتانسیل پنهان

(0)
نویسنده:

1,990,000ریال

1,791,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
1040

علاقه مندان به این کتاب
9

می‌خواهند کتاب را بخوانند
1

کسانی که پیشنهاد می کنند
2

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
2

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب پتانسیل پنهان

انتشارات مون منتشر کرد:
ما همواره آن‌قدر به افرادی با استعدادهای ذاتی اهمیت می‌دهیم که از توجه به مستعدهای رشدپذیر غافل می‌شویم. همه می‌توانند به دستاوردهای بزرگ دست یابند و برای این کار نیازی نیست از بدو تولد نابغه یا ستاره باشند، چرا که پیشرفت بیشتر از میزان تلاش بستگی به میزان مهارت و انعطاف در یادگیری دارد. بنابراین پرورش مهارت‌های شخصیتی و توجه کافی به انگیزش منتج به ساختارهایی می‌شود که از طریق آن‌ها می‌توان فرصت‌هایی را برای کسانی که دست‌کم یا نادیده گرفته می‌شوند، ایجاد کرد. از متن کتاب «نیاکانی خوب بودن، خیلی مهم‌تر از فرزندانی وظیفه‌شناس بودن است. خیلی از مردم زندگی‌شان را صرف میراث‌داری گذشته می‌کنند، تا پرچم‌داریِ آینده. ما نگران این هستیم که پدر و مادرمان را سربلند کنیم، درحالی‌که باید روی افتخارآفرینی فرزندانمان تمرکز کنیم.»
فروشگاه اینترنتی 30 بوک

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

معرفی کتاب پتانسیل پنهان اثر آدام گرنت

امتیاز در گودریدز: ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

پتانسیل پنهان از سایت گودریدز امتیاز 4.8 از 5 را دریافت کرده است.

امتیاز در آمازون: ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

پتانسیل پنهان از سایت آمازون امتیاز 4.6 از 5 را دریافت کرده است.

معرفی کتاب پتانسیل پنهان:

پتانسیل پنهان اثر آدام گرنت نویسنده و روان‌شناس شهیر آمریکایی است. گرنت با نوشتن کتاب «دوباره فکر کن» توانست به بسیاری از افراد کمک کند عقاید منسوخ و کهنهٔ خود را کنار بگذارند. پتانسیل پنهان تازه‌ترین اثر او  در سال 2023 منتشر شد. او بارِ دیگر با ترکیب داستان، حکایت‌ها و تجربه‌های شخصی به خوانندگان نشان می‌دهد چطور می‌توانند خود و دیگران را به پیشرفت‌های غیرمنتظره برسانند. این کتاب مدتی پس از انتشار به فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز راه یافت.

واکنش‌های جهانی به کتاب پتانسیل پنهان:

«این کتاب درخشان، فرضیات شما در مورد آنچه برای بهبودی و موفقیت لازم است را درهم خواهد شکست. این کاش می‌توانستم به عقب برگردم و این کتاب را به خودِ جوان‌ترم هدیه کنم. پتانسیل پنهان به من کمک کرد تا مسیری شادتر برای پیشرفت پیدا کنم.» - سرنا ویلیامز، قهرمان تنیس انفرادی

«آدام گرنت در کتاب پتانسیل پنهان بسیار سرگرم‌کننده و چشمگیر مفاهیم بنیادین موفقیت را شرح می‌دهد. او به شما نشان می‌‌دهد بیشتر از آنچه فکر می‌کنید با نوابغی مانند موتزارت وجه اشتراک دارید و شما نیز می‌توانید به بهترین حالت خود برسید. پتانسیل پنهان شما را متحول خواهد کرد.» - ویلیام اچ مک ریون، نویسندهٔ کتاب تختخوابت را مرتب کن

«کتاب پتانسیل پنهان، کتابی است که باید والدین، رهبران، مربیان، دانش‌آموزان و اصلاً همه آن را بخوانند. آدام گرنت نشان می‌دهد که هر چیزی که در مورد توسعهٔ توانمندی شنیده‌اید اشتباه بوده است.» - مارک کوبان، سرمایه‌گذار و مالک شرکت دالاس مارویکس

«کتاب پتانسیل پنهان را در یک نشست خواندم و عاشق آن شدم و از آن موقع تاکنون به مطالب آن فکر می‌کنم. به‌نظرم این کتاب، بهترین اثر آدام گرنت است و می‌تواند به شما کمک کند به بزرگ‌ترین آرزوهایتان برسید.» - مالکوم گلدول، نویسنده

«پتانسیل پنهان به ما می‌آموزد که چطور به سطح جدیدی از تسلط برسیم و بزرگ‌ترین توانمندی خود را پیدا کنیم: انسانیت‌. اگر توصیه‌های حکیمانهٔ آدام گرنت را جدی بگیریم، وضعیت همه‌‌مان بهتر خواهد شد.» - یو یو ما، نوازندهٔ ویولن سل و برندهٔ جایزهٔ گِرمی

چرا باید کتاب پتانسیل پنهان را بخوانیم؟

چگونه ممکن است یک استاد بهتر تدریس کند و یک دانشجو بهتر یاد بگیرد؟ گرنت در این کتاب دیدگاه شما از موفقیت و استعداد را تغییر خواهد داد و به شما نشان می‌دهد اگر بتوانید از دام کمال‌گرایی رها شوید آموزش نیز در طول زمان بهبود می‌یابد و دیگران نیز بهتر از شما یاد خواهند گرفت. خواندن این کتاب را به هر خواننده‌ای توصیه می‌کنیم که می‌خواهد موفقیت را به دور از تصاویری که تابه‌حال ساخته شده بشناسد.

جملات درخشانی از کتاب پتانسیل پنهان:

«در اواخر قرن نوزدهم، ویلیام جیمز، پدر علم روان‌شناسی، نوشت: «در سی سالگی شخصیت مثل گچی است که هیچ‌وقت دوباره نرم نمی‌شود.» از نظر او، شخصیت بچه‌ها می‌تواند شکل بگیرد، اما بزرگ‌سالان چنین فرصتی ندارند. اخیراً گروهی از دانشمندان علوم اجتماعی آزمایشی انجام دادند تا این فرضیه را آزمایش کنند. آن‌ها 1500 کارآفرین غرب آفریقا را در این تحقیق شرکت دادند؛ ترکیبی از زنان و مردان در دهه‌های سوم، چهارم و پنجم زندگی‌شان ـ که شرکت‌های نوپایی را در حوزهٔ تولید، خدمات و تجارت اداره می‌کردند. این کارآفرین‌ها به‌ صورت تصادفی در یکی از سه گروه قرار داده شدند. یکی از آن‌ها گروه گواه بود: آن‌ها کارشان را طبق معمول ادامه می‌دادند. دو گروه دیگر گروه‌های آزمایشی بودند: آن‌ها یک هفته را صرف آموختن مفاهیم جدید کردند، به این صورت که این مفاهیم را در مطالعهٔ موردی کار سایر کارآفرینان تحلیل می‌کردند و بعد از طریق ایفای نقش و تمرینات انتقادی، این مفاهیم را در شرکت‌های خودشان به کار می‌گرفتند. تنها تفاوت این بود که یک گروه بر یادگیری مهارت‌های شناختی متمرکز بود و گروه دیگر بر یادگیری مهارت‌های شخصیتی. در گروه مهارت‌های شناختی، کارآفرینان در دورهٔ معتبری شرکت کردند که توسط شرکت مالی بین‌المللی ارائه می‌شد. آن‌ها در این دوره مفاهیم مالی، حسابداری، منابع انسانی، بازاریابی و قیمت‌گذاری را مطالعه می‌کردند و با استفاده از آموخته‌هایشان، حل چالش‌ها و استفاده از فرصت‌ها را تمرین می‌کردند. در گروه مهارت‌های شخصیتی، کارآفرینان در دوره‌ای شرکت کردند که توسط روان‌شناسان طراحی شده بود تا ابتکار فردی را آموزش دهد. آن‌ها پویایی، انضباط و پشتکار را مطالعه و به‌کارگیری این ویژگی‌ها را تمرین می‌کردند.»

«اگر مهارت‌های شناختی همان چیزی باشد که ما را از حیوانات متمایز می‌کند، مهارت‌های شخصیتی هستند که رتبهٔ ما را از ماشین‌ها بالاتر می‌برند. رایانه‌ها و ربات‌ها حالا می‌توانند اتومبیل بسازند، هواپیما را پرواز دهند، بجنگند، پول را مدیریت کنند، برای متهمان در دادگاه وکالت کنند، سرطان را تشخیص دهند و جراحی قلب انجام دهند. مهارت‌های شناختی هرچه بیشتر خودکار می‌شوند و ما در کانون یک انقلاب قرار گرفته‌ایم. با پیشرفت‌های فناورانه‌ای که بر تعاملات و روابط تکیه دارند بهبود مهارت‌‌هایی که شخصیت انسانی ما را می‌سازند هر روز مهم‌تر می‌شود. می‌گوییم موفقیت و شادی مهم‌ترین اهداف هستند. برایم عجیب است که چرا شخصیت درصد فهرست اهداف نیست. چه می‌شود اگر همهٔ ما به همان اندازه که برای ارتقای مهارت‌های شغلی وقت می‌گذاریم، برای بهبود مهارت‌های شخصیتی هم تلاش کنیم؟ تصور کنید اگر اعلامیهٔ استقلال آمریکا به تمام شهروندان حق زندگی، آزادی و ارتقای شخصیت می‌داد، دنیا چه شکلی می‌‌شد. بعد از بررسی مهارت‌های شخصیتی که پتانسیل پنهان ما را آزاد می‌کنند، انواع خاصی از پویایی، اراده و انضباط را شناسایی کرده‌ام که مهم هستند. رسیدن به موفقیت نیازمند آن است که با شجاعت از سختی‌های درست و بجا استقبال کنیم، ظرفیت جذب اطلاعات مناسب را داشته باشیم و اراده کنیم نقص‌های طبیعی‌مان را بپذیریم.»

«نکتهٔ قابل‌توجه دربارهٔ این چندزبانه‌ها فقط میزان دانش آن‌ها نیست، بلکه سرعت یادگیری‌شان است. سارا ماریا در کمتر از یک دهه شش زبان جدید را از صفر یاد گرفت. در همین حال، بنی درست بعد از چند ماه زندگی در جمهوری چک توانست زبان چکی را در حد قابل‌قبول صحبت کند؛ در مجارستان سه ماه طول کشید تا بتواند زبان مجارستانی را در حد مکالمه یاد بگیرد؛ سه ماه دیگر برای یادگیری زبان عربی مصری زمان گذاشت (وقتی که در برزیل زندگی می‌کرد) و بعد از پنج ماه زندگی در چین توانست در سطح متوسط ارتباط برقرار کند و گفت‌وگویی یک‌ساعته را کاملاً به زبان ماندارین پیش ببرد. همیشه فکر می‌کردم چندزبانه‌ها از عجایب عالم‌اند و با توانایی خارق‌العاده‌ای متولد می‌شوند که موقع یادگیری یک زبان جدید به ظهور می‌رسد. یکی از هم‌اتاقی‌های دانشگاهم نیز از همین قماش بود؛ او به شش زبان صحبت می‌کرد و اغلب از مهارت زبانی‌اش برای ابداع اصطلاحات جدید استفاده می‌کرد؛ از جمله این اصطلاح محبوب من برای مواقعی که کسی بارش را به دوش ما می‌اندازد: «من رو چمدون خودت نکن.» از اینکه او چقدر سریع بر زبان‌های جدید تسلط پیدا می‌کرد و در یک مکالمه به راحتی زبان عوض می‌کرد، شگفت‌زده می‌شدم. وقتی بار سارا ماریا و بنی روبه‌رو شدم، فکر می‌کردم که مغز آن‌ها از اول همین‌طوری شکل گرفته؛ البته کاملاً اشتباه می‌کردم. بنی در کودکی به این باور رسیده بود که حتی استعداد دوزبانه‌ شدن را هم ندارد.»

در کتاب پتانسیل پنهان چه می‌خوانیم؟

آدام گرنت در کتاب پتانسیل پنهان دیدگاه‌های سنتی موفقیت را به چالش می‌کشد و استدلال می‌کند که استعداد ذاتی نیست یا حتی با سخت‌کوشی هم به‌دست نمی‌آید، بلکه بیشتر به رشد شخصیت و توانایی یادگیری مربوط می‌شود. پیامِ بزرگ آدام گرنت در این کتاب که با تحقیقات مختلف به دست آمده و او آن را از طریق داستان‌ها و داده‌ها بیان می‌کند این است که افراد و سازمان‌ها به دستاوردها دیدی اشتباه دارند. او در این کتاب به این موضوع اشاره می‌کند که ما به توانایی‌های ذاتی اعتبار زیادی می‌دهیم و به‌جایش تأکید کمی بر یادگیری داریم. گرنت در این کتاب اشاره می‌کند که یادگیری همیشه پروسه‌ای سخت بوده است ولی یادگیری و تسلط مستلزم استعداد نیست بلکه کافی‌ست افراد با سختی‌های یادگیری مواجه شوند. گرنت شواهد تحقیقاتی فراوانی در این کتاب ارائه داده است و از طریق داستان‌های فردی و داستان‌های شخصی، به خوانندگان نشان می‌دهد که چطور آموزش یکی از پیچیده‌ترین تلاش‌های بشری است و چطور می‌تواند پتانسیل پنهان افراد را آشکار کند.

فهرست مطالب کتاب پتانسیل پنهان

بخش یک: مهارت‌های شخصیتی
• فصل یکم: مخلوقات سختی‌کش
• فصل دوم: آدم‌های اسفنجی
• فصل سوم: کمال‌گریزها
بخش دو: ساختارهایی برای انگیزش
• فصل چهارم: متحول‌کردن مشقت روزانه
• فصل پنجم: گیرنکردن
• فصل ششم: سرپیچی از جاذبه
بخش سه: اسلوب‌های فرصت‌سازی
• فصل هفتم: هر بچه‌ای جلو می‌افتد
• فصل هشتم: استخراج طلا
• فصل نهم: الماس‌های پنهان

اگر از خواندن کتاب پتانسیل پنهان لذت بردید، از مطالعۀ کتاب‌های زیر نیز لذت خواهید برد:

• کتاب دوباره فکر کن اثر معروف آدام گرنت نویسنده و روان‌شناس آمریکایی است. او در این کتاب به بررسی هنر انتقادی بازاندیشی پرداخته است. او معتقد است که ما در دنیایی نه‌چندان باثبات زندگی می‌کنیم و بنابراین باید هرازگاهی به بازنگری و اصلاح تفکرات‌مان بپردازیم. او در این کتاب داستان و تحقیقات را با هم ترکیب کرده تا به شما کمک کند ماهیچه‌های فکری و عاطفی خود را برای بازنگری تفکرات‌تان تقویت کنید.

• کتاب بده و بستان اثر دیگری از آدام گرنت نویسنده و روان‌شناس آمریکایی است. او در کتاب نیروهای غافلگیرکننده‌ٔ زندگی را بررسی کرده است و توضیح می‌دهد چرا برخی افراد به بالای نردبان موفقیت صعود می‌کنند و برخی دیگر به قعر‌ آن می‌افتند. بسیاری از جامعه‌شناسان و نظریه‌پردازهای کسب‌وکار این کتاب را ستودند.

• کتاب راه‌حل جایگزین اثر دیگر آدام گرنت نویسنده و روان‌شناس آمریکایی است. او در این کتاب رویایی با مصیبت‌ها و مشکلات را به ما می‌آموزد و نشان می‌دهد چطور می‌توان در مواجهه با مشکلات، راه‌حل‌هایی جایگزین را برگزید و درنهایت با بازیابی خویشتن به شادی و آرامش رسید.

دربارۀ آدام گرنت‌: روان‌شناس آمریکایی

پتانسيل پنهان

آدام گرنت سال 1981 در شهر میشیگان به دنیا آمد. پدرش وکیل و مادرش معلم بود و او در نوجوانی شناگری ماهر شد و دلش می‌خواست بسکتبالیست حرفه‌ای شود. او مدرک کارشناسی‌اش را از دانشگاه هاروارد و مدرک دکترایش را از دانشگاه میشیگان در رشتهٔ روان‌شناسی اخذ کرد و در سال 2007 استادیار دانشگاه کارولینای شمالی شد و پس از انتشار مجموعه‌ای از مقالات دانشگاهی توانست دانشیار دانشکدهٔ وارتون شود. بنابراین در سال 2009 و در سن 28 سالگی جوان‌ترین استاد رسمی دانشگاه شد و دانشجویانش از سال 2011 تا 2017 او را به‌عنوان بهترین استاد دانشگاه انتخاب کردند. آدام گرنت پس از انتشار اولین کتابش «بده و بستان» پرفروش‌ترین نویسندهٔ نیویورک تایمز شد و هم‌اکنون یکی از محبوب‌ترین سخنرانان مجموعهٔ همایش جهانی تِدتاک است. کتاب‌هایش فروش میلیونی داشته‌اند و به 35 زبان زندهٔ دنیا ترجمه شده‌اند. ویدیوهایش بیش از 25 میلیون بار بازدید داشته و پادکست WorkLife او در صدر جدول قرار گرفته است. تحقیقات و کتاب‌هایش باعث شد تا مردم در مورد فرضیه‌های اساسی، انگیزه‌ها و خلاقیت‌هایشان تجدیدنظر کنند. مجلۀ تجاری آمریکایی فورچون او را یکی از 10 متفکر تأثیرگذار زیر 40 سال در مدیریت جهان معرفی کرده است. انجمن روانشناسی آمریکا و بنیاد علمی علوم جوایز علمی برجسته‌ای به وی اهدا کرده‌اند. از جمله کتاب‌های معروف و پرفروشش می‌توان به «ببخش و بگیر یا بده و بستان»،‌ «دوباره فکر کن»، «نوآوران» و «راه‌حل جایگزین» اشاره کرد. آدام گرنت اکنون با همسر و سه فرزندش در فیلادلفیا زندگی می‌کند.

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی