شب ها که ما می خوابیم (رحلی)(پرتقال)

(0)
نویسنده:

690,000ریال

552,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
98

علاقه مندان به این کتاب
1

می‌خواهند کتاب را بخوانند
1

کسانی که پیشنهاد می کنند
1

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب شب ها که ما می خوابیم

انتشارات پرتقال منتشر کرد:
خیلی از آدم‌ها روزها کار می‌کنند و شبها می‌خوابند. این روال عادی زندگی است. بعضی‌ها اما شب کارند و مجبورند روزها استراحت کنند. شب‌ها، وقتی من خوابم مامان با اتوبوس نارنجی بزرگش قهرمانان شب را به هر جایی که می‌خواهند می‌برد.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

معرفی کتاب شب‌ها که ما می‌خوابیم اثر پالی فیبر

امتیاز در گودریدز: ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

شب‌ها که ما می‌خوابیم از سایت گودریدز امتیاز 4.2 از 5 را دریافت کرده است.

معرفی کتاب شب‌ها که ما می‌خوابیم:

شب‌ها که ما می‌خوابیم؛ در شهر چه کسانی بیدارند و چه کارهایی انجام می‌دهند؟ کتاب مصور تمام رنگی اثر پالی فیبر با تصویرگری هریت هابدی، در سال 2022 منتشر شد. این کتاب زندگی افرادی با مشاغل شب‌کار را برای کودکان به نمایش می‌گذارد و از افرادی می‌گوید که در تمام طول‌شب مشغول به کار هستند و شهر را زنده نگه می‌دارند و آن را برای روز جدید آماده می‌کنند. 

واکنش‌های جهانی به کتاب شب‌ها که ما می‌خوابیم:

«شب در این کتاب تصویری، که به کارکردن در هنگام غروب تا طلوع آفتاب اختصاص یافته است، تقریباً شاد به نظر می‌رسد... کودکانی که به هنگام خواب مضطرب می‌شوند ـ به ویژه‌ آن‌‌هایی که تحت تأثیر اخبار منفی قرار می‌گیرند ـ احتمالا از آرامش متن و نقاشی‌های فوق‌العادهٔ کتاب دربارهٔ افرادی که شب‌ها مشغول به کارند به آرامش می‌رسند. این کتاب یک داستان‌ آرامش‌بخش برای قبل از خواب است و به‌خصوص مناسب کودکانی است که والدین شب‌کار دارند.» - کایرکاس ریویوز

«با غروب خورشید، بچه‌ای مجبور است با مادرش که شب‌کار است خداحافظی کند. این اثر هنری که نقاشی‌هایش با مدادرنگی خلق شده‌اند، ترکیبی قوی، متنوع عمیق و پرجنب‌وجوش دارد. این کتاب از دیدگاه دختر کوچکی روایت شده است، متن را به راحتی می‌توانید با صدای بلند بخوانید و تصاویر پُر جزئيایتش بسیار برای کودکان جذاب خواهد بود.» - بوک‌لیست

«بچه‌ها همیشه در مورد مشاغل بزرگ‌ترها کنجکاوی به خرج می‌دهند و این کتاب بی‌نظیر نگاهی به مشاغل شبانه داشته است. از خدمهٔ نظافتی گرفته تا پزشکان، نویسنده در این کتاب از کار این افراد تقدیر می‌کند و نشان می‌دهد هنگامی که همه به خواب رفته‌اند، این افراد به چه کاری مشغول هستند.» - مجلهٔ برایتلی

کتاب شب‌ها که ما می‌خوابیم مناسب چه کسانی است؟

کتابی جذاب با تصاویر رنگی و شخصیت‌های مختلف که با موضوع مشاغل و شب‌کاری برای کودکان بالای پنج سال نوشته شده است. از آن‌جایی که شب کمی برای کودکان ترسناک است، این کتاب بسیار مناسب کودکان است تا با شغل‌های شب‌کاری آشنا شوند و همچنین اگر والدینی شب‌کار دارند، بتوانند وضعیت آن‌ها را درک کنند و دیگر نگران والدین‌شان نباشند.

چرا مهم است که کودکان با مشاغل شب آشنا شوند؟

بسیاری از افراد هستند که مجبورند در طول شب کار کنند و گاهی برای بسیاری از چنین افرادی توضیح دادن شغلشان به کودکان سخت است. پالی فیبر در کتاب شب‌ها که ما می‌‌خوابیم از زبان دختری کوچک روایتی را تعریف کرده است از این‌که درحالی‌که مادرش به سرکار می‌رود او به رختخواب می‌رود اما تا پایان کتاب حرفی از کار مادرش به میان نمی‌آید. شب هنگام دنیایی مرموز برای کودکان است. بسیاری از کودکان در مورد شب هیجان دارند اما به‌طور بالقوه بسیاری از آن‌ها از دنیای شب می‌ترسند. آشنا شدن کودکان با شب و دنیای آن و فکر کردن به تمام چیزهای عادی که در طول شب انجام می‌شود می‌تواند بسیار در روحیهٔ آن‌ها تأثیر بگذارد. بسیاری از والدین این کتاب را برای کودکانشان بسیار ارزشمند دانستند چون توانستند با این کتاب به کودکان‌شان نشان بدهند که چرا هر شب از خانه ناپدید می‌‌شوند.

خلاصه‌ای از داستان کتاب:

آسمان در حال تاریک‌شدن است. در شهر، دختر بچه‌ای درحال شام خوردن است، پس از آن مسواک می‌زند و برای خوابیدن آماده می‌شود. در همین حین مادرش کتش را می‌پوشید و آمادهٔ رفتن به سرکار می‌شود. کجا می‌رود و چه کسی را هنگام بیرون رفتن ملاقات می‌کند؟ همان‌طور که شب می‌گذرد پرستاران، نظافتچی‌ها، پزشکان زنان و زایمان، افسران پلیس، روزنامه‌نگاران و بسیاری از مردم دیگر را خواهد دید که تمام‌شب به کارکردن مشغول هستند. پالی فیبر در این کتاب به کودکان نشان می‌دهد درحالی‌که آن‌ها خوابیده‌اند کارگران و افراد زیادی بیرون در حال کار کردن هستند و این‌که چگونه این افراد برای بقای جامعه تلاش می‌کنند.

اگر از خواندن کتاب شب‌ها که ما می‌خوابیم لذت بردید، از مطالعۀ کتاب‌های زیر نیز لذت خواهید برد:

• کتاب شهر معمولی اثر ناتالی لید و داستان دختری به نام فلیسیتی است که عاشق جمع‌کردن کلمه‌هاست. او که همه جای کشور را گشته سرانجام به همراه خانواده‌اش به خانه برمی‌گردد و حالا شهری را پیدا کرده که قبلا جادو در آن جریان داشته است. فلیسیتی فکر می‌کند اگر بتواند کلمهٔ درست و مناسب را پیدا کند می‌تواند دوباره جادوی این شهر معمولی را آزاد کند.

• کتاب اکتشافات بزرگ اثر استیون جانسون داستانی ساده و جذاب، دربارهٔ اکتشافاتی مهم است که توانستند تاریخ دنیا را تغییر دهند. ماجراهای این کتاب از برخورد صاعقه در صحرایی ماقبل تاریخ شروع می‌شوند و به پیشرفت شهری بزرگ مانند شیکاگو می‌رسد و نوینسده از آزمایشگاه‌هایی می‌گوید که انگار از دل فیلم‌های تخیلی بیرون آمده‌اند.

• کتاب کار و بار اثر کرن براون و روبرتو بلفری یکی از کتاب‌هایی است که به کودکان کمک می‌کند با مشاغل مختلف آشنا شوند. اگر فکر می‌کنید کودک‌تان به فضای باز و محیط بیرون از خانه علاقه دارد و طبیعت برایش مهم است، می‌توانید این کتاب را برایش بخوانید تا با مشاغلی که در فضای باز انجام می‌شود آشنا شوند.

دربارۀ پالی فیبر‌: نویسندهٔ کتاب‌های کودکان

شب ها که ما مي خوابيم

پالی فیبر نویسندهٔ مشهور کتاب‌های مصور کودکان است که با تصویرگرانی همچون ریچارد جونز، سارا جینگینز و بسیاری از تصویرگران مشهور دیگری همکاری داشته است. او همچنین وبلاگ‌نویس کتاب کودکان است و در زمان‌های آزادش داوطلبانه برای کودکان کتاب می‌خواند. او با همسر، پسران و گربه‌هایش در لندن زندگی می‌کند و یک کتابخانهٔ کوچک دارد که آن را رایگان در بیرون خانه‌اش در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است.

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی