30بوک
کتاب عمومی
ورزشی
عمومی
راهنمای پیشگیری از آسیب

راهنمای پیشگیری از آسیب (در پاراجودو)

(0)

490,000ریال

441,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
2

علاقه مندان به این کتاب
0

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب راهنمای پیشگیری از آسیب

انتشارات حتمی منتشر کرد:
در حالی که جودو از ورزش‌های قدیمی در بازی‌های المپیک به شمار می‌رود، جودوی پارالمپیکی یک رشته ورزشی بسیار جوان است. اولین حضور جودو در بازی‌های پارالمپیک به بازی‌های 1988 برای مردان و سال 2004 برای زنان مربوط است و کماکان منحصر به ورزشکاران دارای نقص بینایی (Visual Impairment) است.

مشابه جودوی المپیکی، جودوکاران پارالمپیک نیز به دو گروه جنسیتی و وزنی تقسیم می‌شوند. علاوه بر این، جودوکاران پارالمپیک بسته به اختلال بینایی در سه کلاس بینایی (B1، B2، B3) طبقه‌بندی می‌شوند. کلاس‌بندی ورزشکاران بر اساس بینایی، اصلی‌ترین وجه تمایز جودوی پارالمپیکی است که باعث شده برخی قوانین مسابقه متناسب با شرایط ورزشکاران تعدیل شود یا تغییر یابد.

با این وجود به لحاظ تکنیکی تفاوتی میان جودوی المپیکی و پارالمپیکی وجود ندارد. در سال‌های اخیر علاقه به این ورزش بطور مداوم در حال افزایش است و هر ساله تعداد ورزشکاران کم بینا و نابینا افزایش می‌یابد. جودوی نابینایان و کم بینایان در حال حاضر توسط انجمن جهانی ورزش نابیایان اداره و مدیریت می‌شود.
جودو عبارت است از گلاویزی، پرتاب کردن و ضربات سبک ناگهانی و در آن اندام‌ فوقانی بیشتر از دیگر هنر‌های رزمی مانند کاراته و تکواندو فعال است. در جودو علاوه بر تکنیک‌های پرتابی، تکنیک‌های گلاویزی روی زمین نیز وجود دارد که شامل انواع نگهداشتن حریف روی زمی2 (اصطلاحاً به میخ کشیدن حریف)، خفه کردن و انسداد موقت شریان‌های حیاتی گردن
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی