30بوک
کتاب عمومی
علوم اجتماعی
انسان شناسی
کلود لوی استروس و زایش انسان شناسی

کلود لوی استروس و زایش انسان شناسی

(0)
نویسنده:

3,500,000ریال

3,150,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
80

علاقه مندان به این کتاب
1

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب کلود لوی استروس و زایش انسان شناسی

انتشارات ثالث منتشر کرد:
زمانی که لوی استروس در دهه ۱۹۳۰ و پس از تحصیل در رشته فلسفه برای مأموریتی اداری عازم ایالات متحد آمریکا شد و سپس به دلیل شروع جنگ تا پایان آن در همان کشور باقی ماند، هیچکس و پیش از همه خود (او تصوّر نمی کرد که او انقلابی عظیم در علوم اجتماعی و به ویژه در انسان شناسی به پا کند. او زمانی که در جنگل های آمازون با انسان هایی از «جوامع ابتدایی» روبرو شد توانست به درک پدیده «انسان» برسد؛ پرشورترین و رازآمیزترین پدیده ای که می توانست اندیشه او را برای تمام عمر به خود مشغول کند.
در همین سال ها در آمریکا و در گروه های مهاجر اروپایی بود که از ملاقات و دوستی لوی استروس و رومن یاکوبسن - و با دو جلد کتاب انسان شناسی ساختاری که با فاصله بیست سال از یکدیگر منتشر شدند ـ «ساختارگرایی» در حوزۀ انسان شناسی زاده شد. استروس از دهه۱۹۵۰ به بعد بر تمام عرصه های اندیشه فلسفی اجتماعی و حتی سیاسی تأثیرگذار بود. با وجود این،
اندیشه او را نباید به ساختارگرایی و نظریات ساختاری شناختِ جوامع انسانی محدود کرد. آنچه اندیشه لوی استروس را چنین سرشار پرشور و تأثیرگذار می کرد بیش و پیش از هر چیز نگاه تازه ای بود که او به پدیده های انسانی داشت؛ ارزش جدیدی که او برای ساختارهای اسطوره ای و به ظاهر خیالی و سطحی قائل بود از این رو اگر فروید توانست ارزش رؤیا و ناخودآگاه انسانی را در قالب روانکاوی همگان آشکار و در نتیجه برای همیشه علوم شناختی روان شناسی و روان پزشکی را زیرورو کند استروس نیز تحولی مشابه را در علوم اجتماعی ایجاد کرد و این کار را با بیرون کشیدن اسطوره ها از لابلای متون کهن تاریخی و بازتفسیر آنها در پرتو دانش و فرهنگ بر عظیم خود به سرانجام رساند.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی