کلمات جادویی

(0)
نویسنده:

1,990,000ریال

1,791,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
238

علاقه مندان به این کتاب
5

می‌خواهند کتاب را بخوانند
1

کسانی که پیشنهاد می کنند
1

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب کلمات جادویی

اتشارات نوین منتشر کرد:
اغلب گفته می‌شود که بعضی افراد خوش‌صحبت هستند، آن‌ها متقاعدکننده و کاریزماتیک هستند و به نظر می‌رسد که همیشه می‌دانند چه باید بگویند. اما آیا بقیۀ ما که این‌طور به دنیا نیامده‌ایم، شانسی در این زمینه نداریم؟ البته که این چنین نیست.
نویسنده یا سخنوری بزرگ بودن استعدادی مادرزادی نیست، بلکه مهارتی است که می‌توانید آن را یاد بگیرید. کلمات تأثیر شگفت‌انگیزی دارند و با درک اینکه چه زمانی، چرا و چگونه عمل می‌کنند، می‌توانیم از آن‌ها برای افزایش میزان تأثیرگذاری خود استفاده کنیم.
چه بخواهید از زبان به‌طور مؤثرتری استفاده کنید و چه فقط بخواهید نحوۀ عملکرد آن را درک کنید، این کتاب روش این کار را به شما نشان می‌دهد.
جونا برگر، در کتاب کلمات جادویی، علم پنهان دربارۀ نحوۀ کارکرد زبان و مهم‌تر از آن، نحوۀ استفادۀ مؤثرتر از آن برای متقاعد کردن دیگران، تعمیق روابط و موفقیت بیشتر در خانه و محل کار را ارائه می‌دهد.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

معرفی کتاب کلمات جادویی اثر جونا برگر

امتیاز در آمازون: ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

کلمات جادویی از سایت آمازون امتیاز 4.4 از 5 را دریافت کرده است.

معرفی کتاب کلمات جادویی:

کلمات جادویی اثر جونا برگر نویسندهٔ پرفروش نیویورک تایمز و استاد دانشگاه پنسیلوانیا است. این کتاب در سال 2023 منتشر شد و نویسنده در این کتاب نگاهی درونی به علم جدید زبان و چگونگی استفاده از آن انداخته است و به خواننده نشان می‌دهد چطور می‌تواند با کمک چند کلمهٔ جادویی بر دیگران تأثیر بگذارد. او در این کتاب ابزار قدرتمند و تکنیک‌های عملی‌ای را در اختیارتان می‌گذارد که می‌توانید با کمک آن‌ها به راحتی مشتریان را متقاعد کنید، یک تیم را تشویق کنید یا دیدگاه کارمندان یک سازمان را تغییر دهید.

واکنش‌های جهانی به کتاب کلمات جادویی:

«کلمات قدرت دارند‌ ـ یاد بگیرید که از آن‌ها به نفع خود استفاده کنید و شاهد تغییر اساسی شغل و زندگی خود باشید! این کتاب مملو از توصیه‌های عملی و آخرین تحقیقات در این زمینه است که راهنمای شما خواهد شد تا کلمات را برای متقاعدکردن، فروش و ایجاد زندگی موردنظر خود تقویت کنید.» - دکتر مارشال گلداسمیت، مربی اجرایی و نویسنده

«کتاب کلمات جادویی شگفت‌انگیز است. این مجموعه نکاتی قابل توجه در مورد علم زبان ارائه می‌دهد و اساساً نحوهٔ صحبت‌کردن، گوش‌دادن و نوشتن و حتی اینکه چه کسی هستید را تغییر خواهد داد.» - دنیل پینک، نویسندهٔ کتاب قدرت پشیمانی

«این کتاب نحوهٔ صحبت‌کردن من را تغییر داد. مطالعهٔ تحقیقات علمی و واقعی و داده‌های این کتاب به من نشان دادند که چگونه می‌توانم دیگران را متقاعد کنم و ارتباطات اجتماعی‌ام را قوی‌تر کنم و تأثیر خود را افزایش دهم. شگفت‌انگیز است. تحقیقات جونا برگر در ترکیب با سبک داستان‌سرایی واضح او مطمئناً این کتاب را به یک کتاب کلاسیک مدرن در علوم رفتاری تبدیل کرده است.» - گای راز، مجری و نویسنده

«یک کتاب خیره‌کننده در مورد اینکه چگونه کلماتی که استفاده می‌کنیم بر دیگران تأثیر می‌گذارند. جونا برگر در علم زبان مهارت دارد و نه‌تنها به شما می‌گوید که چگونه متقاعدکننده‌تر بنویسید و صحبت کنید، بلکه به شما نشان می‌دهد چطور این ویژگی‌هایتان را تغییر دهید.» - آدام گرنت، نویسندهٔ کتاب دوباره فکر کن

چرا باید کتاب کلمات جادویی را بخوانیم؟

جونا برگر نویسندهٔ پرفروش نیویورک تایمز در این کتاب نشان می‌دهد که چگونه شش کلمهٔ جادویی می‌توانند تأثیرگذاری شما در هر زمینه‌ای از زندگی را افزایش دهند. با مطالعهٔ این کتاب می‌توانید به راحتی دیگران را متقاعد کنید و ارتباطات قوی‌تری بسازید و حتی خلاقیت و انگیزه را در تیم‌ها افزایش دهید. این کتاب برای همهٔ کسانی است که می‌خواهند تأثیر خود بر دیگران را افزایش دهند.

جملات درخشانی از کتاب کلمات جادویی:

«در دههٔ 1940، یک کلمه برای تغییر جهان کافی بود. هرگاه فاجعه‌ای رخ می‌داد یا آدم‌های شرور تهدید می‌کردند که زندگی ما را نابود کنند، بیلی بَتسون، شخصیت کتاب‌های مصور نوجوانان، می‌گفت شزم! و به یک ابر قهرمان باقدرت و سرعتی فوق‌العاده تبدیل می‌شد. این نوع کلمات جادویی همیشه وجود داشته‌اند؛ از “آبراکادابرا” و “هوکوس-پوکوس”! گرفته تا “سِسِمی بازشو!” و “اکسپکتو پاترونوم”، جادوگران، ساحران و قهرمانان در تمام اقشار از زبان برای فراخواندن قدرت‌های رمزآلود استفاده کرده‌اند. هنگامی که کلماتی خاص به صورت هدفمند استفاده می‌شدند، مانند طلسم‌های مسحورکننده، می‌توانستند هرکاری را انجام داده یا هر چیزی را تغییر دهند و شنوندگان از مقاومت در برابر آن‌ها ناتوان بودند. ظاهراً این موضوع تخیلی است، درست است؟ نه کاملاً. در اواخر دههٔ 1970، محققان دانشگاه هاروارد به سراغ افرادی رفتند که در حال استفاده از دستگاه کپی در کتابخانهٔ دانشگاه نیویورک سیتی بودند و از آن‌ها درخواستی کردند. نیویورک به‌ خاطر فرهنگ پرجنب‌وجوش، غذاهای خوشمزه و وجود نژادهای متنوعی از مردم شهرت دارد. اما مهربانی؟ نه چندان. نیویورکی‌ها به تند صحبت کردن، زیاد کار کردن و همیشه عجله داشتن معروف هستند. بنابراین می‌توان گفت راضی کردن آن‌ها برای کمک کردن به یک غریبه حداقل کاری دشوار خواهد بود. محققان همچنان علاقه‌مند بودند که بدانند چه عاملی موجب قانع کردن افراد می‌شود یکی از اعضای گروه پشت یک میز در کتابخانه منتظر می‌ماند تا فردی شروع به کپی گرفتن کند. وقتی فرد مورد نظر کاغذ خود را روی دستگاه می‌گذاشت تا کپی گرفتن را آغاز کند، عوض گروه وارد می‌شد.»

«در دهه‌های بعد از آن، صدها ابزار و رویکرد جدید پدید آمده‌اند؛ روش‌هایی برای شمارش اصطلاحات خاص، کشف مضامین اصلی در یک متن و به دست آوردن حکمت کلمات. درست همان‌طور که میکروسکوپ زیست‌شناسی را متحول کرد و تلسکوپ نجوم را تغییر داد، ابزارهای پردازش زبان طبیعی نیز علوم اجتماعی را متحول کرده و بینشی در مورد انواع رفتارهای انسانی فراهم کرده‌اند. ما تماس‌های تلفنی خدمات مشتریان را بررسی کرده‌ایم تا دریابیم چه کلماتی به افزایش رضایت مشتری منجر می‌شوند، مکالمات را تشریح کردیم تا متوجه شویم چرا برخی بهتر از بقیه پیش می‌روند و مقالات آنلاین را موشکافی کرده‌ایم تا نوشته‌هایی را شناسایی کنیم که خوانندگان را درگیر می‌کنند. ما هزاران فیلمانه را بررسی کرده‌ایم تا دریابیم چرا برخی فیلم‌ها، مانند بلاک‌باسترز، موفقیت چشم‌گیری دارند، ده‌ها هزار مقاله‌ٔ آکادمیک را مطالعه کرده‌ایم تا نحوهٔ نوشتن به طریقی تأثیرگذار را درک کنیم و میلیون‌ها نقد آنلاین را تحلیل کرده‌ایم تا نحوهٔ تأثیرگذاری زبان بر گسترش دهان به دهان مطالب را دریابیم. ما تعاملات بیمار را تجزیه و تحلیل کرده‌ایم تا بفهمیم چه چیزی باعث افزایش پایبندی به دستورهای پزشکی می‌شود، جلسات دادرسی آزادی مشروط را تشریح کرده‌ایم تا دفاعیه‌های اثربخش را کشف کنیم و مباحثه‌های قانونی را بررسی کرده‌ایم تا بفهمیم چه چیزی باعث موفقیت پرونده‌ها می‌شود.»

«در فاصلهٔ نه چندان دوری از شرکت‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر و پر جنب و جوشی که سیلیکون ولی را تشکیل می‌دهند، در یک خیابان فرعی ساده، یکی از بهترین پیش‌دبستانی‌های ایالات متحده قرار دارد. مهد کودک بینگ رؤیای هر کودکی است. هر کلاس درس دارای نیم جریب فضای بیرونی است که با تپه‌ها و پل‌های ناهموار، استخرهای شنی، لانهٔ مرغ و کلبه‌های خرگوش مجهزشده است. کلاس‌های درس، بزرگ و پرنور مملو از لوازم هنری و بلوک‌های خانه‌سازی و وسایل دیگری هستند که برای هیجان‌انگیز کردن و بهبود آن طراحی شده‌اند. حتی خود ساختمان با درنظر گرفتن نیازها و ترجیحات کودکان ساخته شده است؛ پنجره‌ها تا پایین امتداد یافته‌اند تا برای قد کودکان مناسب باشند. تعجبی ندارد که رقابت برای پذیرش فشرده است. هزاران والدین مضطرب فقط برای چند صد ظرفیت خالی، به منظور وارد کردن اسم فرزندشان در لیست انتظار جنجال به‌پا می‌کنند. برخی دیگر سعی می‌کنند مسئولین پذیرش را متقاعد کنند که فرزندشان دارای نبوغ، توانایی زودهنگام موسیقیایی یا شمارش به چندین زبان است. اما مهدکودک بینگ به دنبال کودکان استثنایی نیست. درواقع، دقیقاً برعکس آن. ترجیح می‌دهد گروه متنوعی از کودکان را جذب کند تا منعکس‌کنندهٔ جمعیت کل باشد، زیر بینگ فقط یک مدرسه نیست، بلکه یک آزمایشگاه هم هست.»

تحلیلی بر کتاب کلمات جادویی‌:

تقریباً برای هر کاری ما از کلمات استفاده می‌کنیم. کلمات نحوهٔ ارتباط برقرارکردن ما را مشخص می‌کنند. کلمات نحوهٔ رهبری رهبران، فروشندگان و آموزش را مشخص می‌کنند و بر نحوهٔ تدریس معلمان، حاکمیت سیاست‌گذاران و توضیحات پزشکان تأثیر می‌گذارند. حتی افکار خصوصی ما به زبان متکی است. اما برخی از کلمات تأثیرگذارتر از دیگر کلمات هستند و می‌توانند در تغییر ذهن، جذب مخاطب و هدایت عمل تغییراتی ایجاد کنند. این کلمات تأثیرگذار و جادویی چیستند و چگونه می‌توانیم از قدرت آن‌ها استفاده کنیم؟ طبق تحقیقات پیشرفت‌های فناوری در یادگیری ماشینی، زبان‌شناسی محاسباتی و پردازش زبان طبیعی و دیجیتالی‌شدن همه چیز، بینش بی‌سابقه‌ای به دست داده است. با کتاب کلمات جادویی با این تحقیقات آشنا شوید و بیاموزید که چطور فروشندگان می‌توانند با کلماتی خاص مشتریان را متقاعد کنند و نویسنده چطور با کلماتِ خود مخاطبان را جذب می‌کند.

در کتاب کلمات جادویی چه می‌خوانیم؟

شش فصل اول کتاب کلمات جادویی بر تأثیر زبان تمرکز دارند. نویسنده در این فصل‌ها به شما نشان می‌دهد که چگونه می‌توانید از آن برای شادتر، سالم‌تر و موفق‌تر بودن استفاده کنید. در فصل آخر، برخی از نکات مهمی را که کلمات آشکار می‌کنند به شما آموزش داده شده است. با کمک این کتاب خواهید آموخت که چگونه محققان حتی بدون خواندن نمایشنامه تشخیص دادند که شکسپیر آن را نوشته است یا نه و می‌توانید براساس کلمات استفاده‌شده در فرم درخواست وام پیش‌بینی کنید که فرد بازپرداخت وام را متوقف می‌کند یا نه. همچنین خواهید فهمید که زبان‌ به‌طور کلی چه چیزی را در مورد جامعه آشکار می‌کند یا چگونه تجزیه‌وتحلیل 250 هزار آهنگ به این سؤال قدیمی پاسخ داد که آیا موسیقی زن‌ستیز است یا خیر! هر فصل کتاب کلمات جادویی بر یک نوع از کلمات جادویی و نحوهٔ استفاده از آن‌ها تمرکز دارد و به‌علاوه اگر به ابزارهای استفاده‌شده برای کشف این بینش‌ها علاقه‌مند هستید می‌توانید از راهنمای مرجع این کتاب نهایت بهره را ببرید. چه بخواهید از زبان به‌طور مؤثرتری استفاده کنید و چه فقط بخواهید نحوهٔ عملکرد آن را درک کنید، این کتاب روش این کار را به شما نشان می‌دهد.

بخشی از فهرست مطالب کتاب

کلمه‌ای که دنیا را تغییر داد
حکمت کلمات
فصل اول: کلماتی که هویت و عاملیت را فعال می‌کنند
• اعمال را به هویت تبدیل کنید
• نمی‌توانم را به انجام نمی‌دهم تغییر دهید
• باید را به ممکن است بتوان تبدیل کنید
• با خودتان صحبت کنید
• چه زمانی بهتر از کلمهٔ “شما” استفاده کنید
• جادو کنید
فصل دوم: کلماتی که بیانگر اطمینان هستند
• با قدرت صحبت‌کردن
• نشانه‌های تردید را کنار بگذارید
• درنگ نکنید
• افعالی با زمان گذشته را به زمان حال تبدیل کنید
• تشخیص دهید که چه زمانی تردید خود را ابراز کنید
• جادو کنید
فصل سوم: کلماتی که سؤالات درست را مطرح می‌کنند
• مزایای سؤال پرسیدن
• پیگیری کنید
• مسیر سؤالات دشوار را تغییر دهید
• از فرضیات اجتناب کنید
• ابتدا ایمن شروع کنید، سپس سؤالات پیچیده‌تری بپرسید
• جادو کنید

اگر از خواندن کتاب کلمات جادویی لذت بردید، از مطالعۀ کتاب‌های زیر نیز لذت خواهید برد:

• کتاب هنر حاضرجوابی و طنازی اثر پاتریک کینگ نویسندهٔ پرفروش بین‌المللی آمازون و مربی مهارت‌های اجتماعی است. او در این کتاب به مردم یاد می‌دهد چطور درست صحبت کنند و شوخ‌طبعی و حاضرجوابی را به یک علم تبدیل کرده است و با دستورالعمل‌های واقعی، نمونه‌ها و عبارت‌های دقیق به شما نشان می‌دهد چطور کاریزمای خود را بالا ببرید و چه حرف‌هایی را بزنید و بدین ترتیب تأثیری دقیق، هوشمندانه و زیرکانه از خود به جای بگذارید. 

• کتاب باید با هم حرف بزنیم اثر سلست هدلی و کیت مورفی نویسندگان آمریکایی است. کیت مورفی که به واسطه شغلش در نیویورک تایمز، شنونده‌ای حرفه ای محسوب می‌شود، در این بررسی عمیق، روشنگر و اغلب طنزآمیز سعی دارد توضیح دهد چه شد که به اینجا رسیدیم، چرا گوش نمی‌دهیم، چرا اشتباه گفت‌وگو می‌کنیم، این کار چه اثری برما می‌گذارد و چگونه می‌توانیم جهت این تغییرات را معکوس کنیم.

دربارۀ جونا برگر‌: نویسنده و استاد دانشگاه

کلمات جادويي

جونا برگر مربی بازاریابی در مدرسهٔ وارتون دانشگاه پنسیلوانیا و نویسندهٔ پرفروش نیویورک تایمز است. او یک متخصص مشهور جهانی در زمینهٔ پردازش زبان طبیعی، تغییر، تأثیر اجتماعی و تبلیغات شفاهی است و در مورد این تحقیق می‌کند که چرا محصولات، خدمات و ایده‌ها مورد توجه قرار می‌گیرند. برگر تاکنون بیش از هفتاد مقاله در مجلات عالی دانشگاهی منتشر کرده است و گزارش‌های مشهور او اغلب در نشریاتی مانند نیویورک تایمز، وال‌استریت ژورنال و هاروارد بیزینس ریویو منتشر شده‌اند. او اغلب مشاور شرکت‌هایی مانند گوگل، اپل، نایکی و بنیاد گیتس است و به آن‌ها کمک می‌کند تا از زبان استفاده کنند، تغییراتی ایجاد کنند و به اهداف خود برسند. او به عنوان یکی از خلاق‌ترین افراد شرکت فست در تجارت انتخاب شده است و میلیون‌ها نسخه از کتاب‌هایش به ده‌ها زبان در سراسر دنیا به چاپ رسیده‌اند.

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی