بهمن خانه‌ی امن

(0)

1,100,000ریال

990,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
29

علاقه مندان به این کتاب
0

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب بهمن خانه‌ی امن

انتشارات مهرگان خرد منتشر کرد:
تونجر جوجن اوغلو در سال ۱۹۴۴ در شهر چوروم آناتولی به دنیا آمد و از دانشگاه آنکارا در رشته زبان و تاریخ دانشکده جغرافیا فارغ التحصیل شد.
او عضو هیئت مدیره اتحادیه نویسندگان ترکیه و کانون نویسندگان تئاتر و عضو هیئت مدیره ادبی تئاتر دولتی جمهوری ترکیه است؛ و تاکنون برنده ۲۲ جایزه برای نویسندگی از فستیوال های سراسر جهان شده است.
نمایش نامه های جوجن اوغلو به زبان های فارسی، انگلیسی، روسی، آلمانی، فرانسه، بلغاری، یونانی، مقدونی ،گرجی ، اردو ،ژاپنی ،رومانیایی ،تا تار و چند زبان دیگر ترجمه شده است.
نمایشنامه های او در روسیه ،آمریکا، آلمان، یوگسلاوی، استرالیا ،مقدونیه ،گرجستان ،تاتارستان بلغارستان، رومانی، قبرس و... به روی صحنه رفته و به طور مستمر نیز اجرا می شود.
نویسنده در نمایش نامه بهمن از دل ستیز انسان با طبیعت و خطر سقوط بهمن به لایه های درونی جامعه نقب زده و ستیز اجتماعی و سیاسی انسان ها را هنرمندانه و دراماتیک فریاد می زند. این فریاد لایه زیرین سکوتی است که سقوط بهمن بر انسان ها مستولی کرده است. در «خانه امن نیز ستیز اجتماعی و فرهنگی با بغضی آمیخته به خشونت تبعیض، ترس ،دلهره ،ناامیدی زوال ،اخلاق رنج و خشونت تراژیک جامعه را عریان می کند گویی در این جامعه آسیب های اجتماعی بسان بهمنی غرنده سقوط کرده و بی صدا و در سکوت بر سر بنیان خانواده و اخلاقیات آوار شده است. سقوط و سکوتی که تمام آرزوها و ترس های بشری را آبستن است. ترس هایی که لایه های درونی شخصیت ها و جامعه را به بیرون فرو می ریزد؛ و از همه مهم تر در هر دوی این نمایش نامه ها زن قربانی همیشگی آسیب ها و ستیزهای مرد سالارانه زندگی فردی و اجتماعی است.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی