30بوک
کتاب کمک درسی
کمک درسی
ادبیات فارسی
لوح جدول ترکیب صامت ها و مصوت ها
لوح جدول ترکیب صامت ها و مصوت ها
تخفیف

%20

لوح جدول ترکیب صامت ها و مصوت ها (اول دبستان)

(0)

1,150,000ریال

920,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
4164

علاقه مندان به این کتاب
0

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
1

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب لوح جدول ترکیب صامت ها و مصوت ها

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

لوح جدول ترکیب صامت‌ها و مصوت‌ها (اول دبستان)

لوح جدول ترکیب صامت‌ها و مصوت‌ها

الفبای فارسی از 32 حرف تشکیل شده است. حرف، صورت مکتوب است و واج، صورت ملفوظ؛ یعنی حرف در نوشتار می‌آید و واج مربوط به گفتار است. واج کوچکترین واحد صوتی زبان است که می‌تواند معنای کلمه را تغییر بدهد. مثلا در کلمۀ جیب اگر به جای ج، س بنشانیم معنا عوض می‌شود. س و ج یک واج هستند و بی‌صدا یا صامت‌اند. یا پَر را اگر با ضمه بنویسیم، کلمۀ پُر با معنایی متفاوت تولید می‌شود. در اینجا ضمه هم یک واج و مصوت یا صدا‌دار است. در زبان فارسی 29واج وجود دارد که از 23 واج صامت (بی‌صدا) و 6 واج مصوت (صدادار) تشکیل شده است.

گفتیم که در زبان فارسی 23 واج صامت وجود دارد. حروف «ز»، «ذ»، «ض» و «ظ» را در نظر بگیرید. آن‌‌ها هم‌خوان هستند و همه‌شان «ز» تلفظ می‌شوند و یک واج برشمرده می‌شوند. یادگیری صامت و مصوت ممکن است برای بچه‌های اول دبستان سخت باشد، در آن صورت لوح جدول ترکیب صامت‌ها و مصوت‌ها می‌تواند برایشان مفید باشد.

کاربرد لوح جدول ترکیب صامت‌ها و مصوت‌ها اثر پروین عبدی و کامران انصاری 

لوح جدول ترکیب صامت‌ها و مصوت‌ها مخصوص دانش‌آموزان اول دبستان، اثر پروین عبدی و کامران انصاری را نشر دانش آفرین به چاپ رسانده است. یادگیری صامت‌ها و مصوت‌ها شاید کار چندان راحتی برای بچه‌ها نباشد و آن‌ها را کمی گیج کند. بهترین راه برای شمردن تعداد واج‌ها یا همان تعداد صامت و مصوت این است که واژه‌ها را هجا یا همان بخش‌بخش کند.

می‌توانید این جدول‌ها را به دیوار اتاق دانش‌آموزان نصب کنید تا همیشه جلوی چشم‌شان باشد و به مرور بتوانند صامت‌ها و مصوت‌ها را تمرین کنند.

مشخصات ظاهری لوح جدول حروف الفبا

لوج جدول ترکیب صامت‌ها و مصوت‌ها (اول دبستان)، آموزش ترکیب حروف با حروف صدادار در سایز 50 در 70 سانتی‌متر به صورت رنگی با دو تصویر دختر و پسر منتشر شده که بر روی آن، طریقۀ تلفظ صامت‌ها مصوت‌ها را به بچه‌های کلاس اول یاد می‌دهند و برای آموزش راحت‌تر و جذاب‌تر صامت‌ها و مصوت‌ها به بچه‌های دبستانی و به‌خصوص کلاس اولی‌ها به کار می‌رود. این لوح که بر روی کاغذ گلاسه و در سایز بزرگ چاپ شده است کاملاً به چشم می‌آید و دانش‌آموزان کلاس اول می‌توانند به راحتی با آن صامت‌ها و مصوت‌ها را یاد بگیرند و بشمارند و سپس به تمرین آن بپردازند. 

استفاده از لوح جدول ترکیب صامت‌ها و مصوت‌ها را  به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

خرید این لوح جذاب را به والدین توصیه می‌کنیم. این لوح مناسب بچه‌های کلاس اول است تا با کمک آن بتوانند صامت‌ها و مصوت‌ها را راحت‌تر یاد بگیرند. 

صامت‌ها و مصوت‌ها از پایه‌های آموزش زبان فارسی است که هر دانش‌آموز کلاس اولی باید آن‌ها را به درستی یاد بگیرد. بخش‌بخش کردن یکی از راه‌های راحت یادگیری صامت‌ها و مصوت‌هاست که بچه‌های کلاس اول حتماً باید آن‌ها را به صورت درست و اصولی یاد بگیرند. با کمک لوح جدول ترکیب صامت‌ها و مصوت‌ها می‌توانید تمام صامت‌ها و مصوت‌ها را به راحتی به بچه‌ها یاد بدهید. 

شرایط تهیه 
جدول ترکیب صامت‌ها و مصوت‌های (اول دبستان) دارای اعتبارنامه از دفتر انتشارات و تکنولوژی آموزشی ورازت آموزش و پرورش با شماره مجوز 8788 است و می‌توانید آن را با تخفیف ویژه از فروشگاه اینترنتی کتاب 30بوک تهیه نمایید.

لوح جدول ترکیب صامت‌ ها و مصوت ها

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی