کفشدوزک تصویر خوانی (3 تا 6 سال)

(0)
نشر:

200,000ریال

170,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
155

علاقه مندان به این کتاب
0

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب کفشدوزک تصویر خوانی

انتشارات سلام منتشر کرد:
تجربه نشان داده است که کودکان از همان سنین پایین از تماشای تصاویر به ویژه تصاویر آشنا و ساده لذت می‌برند. آن ها با اشتیاق کتاب های تصویری را ورق می زنند و به این ترتیب اولین سنگ بنای آشنایی با کتاب در آنان گذاشته می شود. هیچ کودکی نمی تواند تنها با گوش دادن خواندن را بیاموزد. کودکان برای فراگیری زبان باید فرایندی را بپیمایند که به آن «آمادگی خواندن» می گویند. پرورش خوب دیدن و ارتباط مؤثر کودک با تصاویر علاوه بر علاقه‌مند کردن وی به خواندن او را برای دوره های بعدی به ویژه دوره ابتدایی و رسیدن به خواندن رسمی آماده می‌کند.
یکی از ابزارهای مناسب برای خواندن، تصویر خوانی است. تصویرخوانی مقدمه خواندن است. کودک از طریق تصاویر، کد برگردانی یا رمزگشایی را می آموزد و خزانه واژگان وی گسترش می یابد. همچنین با هدایت چشم از راست به چپ و از بالا به پایین مانند خط فارسی برای خواندن رسمی آماده می‌گردد.
فعالیت های این کتاب انواع مختلفی دارد. در صفحات ابتدایی کتاب، تصاویر طبقه‌بندی شده آمده است که کودک با واژه‌های تصویری منفرد آشنا می‌شود و آن ها را طبق دستورالعمل‌های آمده می خواند. در بعضی از فعالیت‌ها کودک قصه های تصویری دنباله‌دار را می‌خواند. این مرحله یکی از بهترین مراحل پیش نیازهای خواندن است و در صفحات پایانی، کودک برای تصویر داستانی را تعریف می کند.
پیشنهادات زیر شما و کودک را در استفاده بهتر از کتاب آماده می‌کند. انتظار داریم هرچه دقیق تر دستورالعمل ها را دنبال کنید:
• قبل از اجرای تمرین ها، کل کتاب را یک بار بررسی کنید تا به خوبی از محتوای آن آگاه شوید.
• با دیدن تصاویر هر صفحه ابتدا لازم است کودک شکل ها را شناسایی کند، بعد نام آن ها را به درستی تلفظ کند. سپس بسط معنایی شکل (بیان ویژگی ها) صورت گیرد. در پایان می تواند بر اساس توانایی و فهم خود آن شکل را تفسیر کرده و برای آن جمله ای کوتاه بیان کند.
• در صفحاتی که شکل ها توسعه تصویری پیدا می کنند، علاوه بر اجرای موارد بالا، می توانید با پرسش های هدفمند کودک را به خوب شنیدن و خوب گفتن و خوب درک کردن سوق دهید.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی