دور منطق در 10 روز (منطق دهم)

(0)

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
820

علاقه مندان به این کتاب
1

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
1

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب دور منطق در 10 روز

انتشارات ساربوک منتشر کرد:
درکنکور علوم انسانی، فلسفه و منطق، یکی از مهمترین دروس برای کسب یک رتبه خوب است. شاید شما هم فکر می کنید چون به نظر برخی، درس سختی است پس امیدی هم نیست. اما من در این کتاب به کمک آمار و تحلیل رتبه های سالهای اخیر به ما ثابت می کنم که کسب یک درصد ترازآور در این درس، به هیچ عنوان کار سختی نیست: «میانگین درصدهای رتبه های سه رقمی، 20 تا 30 درصد است. برای گرفتن درصد 30 از منطق، کافی است از 10عدد تست، تنها 3 تست درست بزنید و 7 تست را نزنید یا از 10 عدد تست، 5 تست را درست و حتی 5 تست را غلط بزنید».
شاید شما هم با شنیدن این اعداد نفس راحتی کشیدید و در خودتان دیدید که می توانید و یک گام پیش آمدید. گام بعدی را هم من به کمک تان می آیم. چگونه می توان به این درصد رسید؟ بنده ساده و روشن از روش درست مطالعه و نحوه برنامه ریزی و زمان بندی مطالعه منطق در مقدمه کتاب صحبت می کنم. یک مسیر تبدیل می شود به قدم های آهسته و پیوسته.
روش درست مطالعه، کلید طلایی منطق است و این کتاب، خود، بر اساس همین روش درست نوشته شده است.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

    • نوع کالا
    • دسته بندی
    • موضوع اصلی
    • موضوع فرعی
    • نویسنده
    • نشر
    • شابک
    • زبان کتاب
    • قطع کتاب
    • جلد کتاب
    • تعداد صفحه
    • وزن
    • نوبت چاپ
    • سال انتشار
    • فارسی
    • رحلی
    • شومیز
    • 216 صفحه
    • 490 گرم
    • 1
    • 1401

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

معرفی کتاب دور منطق در 10 روز اثر عاطفه صاحب‌قدم

کتابِ دور منطق در 10 روز اثر عاطفه صاحب‌قدم مدرس فلسفه و منطق است. این کتاب با درس‌نامه، تمرین، تست و آزمون جامع به دانش‌آموزان کمک می‌کند به‌طور علمی و دقیق با مبحث منطق آشنا شوند و یکی از کامل‌ترین کتاب‌های کمک درسی در کنکور انسانی به‌شمار می‌رود.

واکنش دیگر اساتید به کتابِ دور منطق در 10 روز:

«نیاز است منطق استدلالی و مفهوم با کمی عاطفه و احساس درآمیزد تا بتوان در سایه آن، صاحب مهارت حل پرسش‌های منطقی شد؛ قدم به قدم و از راه دور. این کاری است که کتابِ دور منطق در 10 روز به خوبی از عهدهٔ آن برآمده است.» - دکتر حمیدرضا عبدلی، گروه فلسفه و منطق استان یزد

«دانش‌آموزان بسیار از کتابِ دور منطق در 10 روز استقبال کردند. به نظر من، کتاب‌های کمک درسی موجود سخت‌تر از خود کتاب درسی مطالب را توضیح دادند و بچه‌ها را خسته کرده بودند و هم این‌که دانش‌آموز بودجه خریدش را کمتر داشت. ساده‌گویی مطالبِ این کتاب نیز بسیار برای دانش‌آموز مفید است.» - نرگس زارعی، دبیر استان و شهرستان همدان

«کتاب دور منطق در 10 روز بسیار کتاب جامع و دقیقی است و به نکات ریزی از منطق اشاره کرده که من در کمتر کتابی دیدم. به لطف خدا من این کتاب را در سال گذشته تدریس کردم و هم‌اکنون در تعطیلات تابستان نیز دارم آن را تدریس می‌کنم و هم خودم و هم دانش‌آموزانم از این کتاب و مطالبش راضی هستیم.» - محمدرضا خواجه نیازآبادی، مدرس فلسفه و منطق

«کتابِ ارزشمند دور منطق در 10 روز در سال تحصیلی گذشته خیلی مفید بود و استفادهٔ زیادی از آن کردم. هم درسنامهٔ کاملی داشت و هم نمونه مثال‌ها متنوع و کاربردی است. تمرین‌های عالی با پاسخنامهٔ تشریحی و توضیحات کامل، جهت یادگیری خیلی مفید است. نمونه‌هایی از تست‌ها نیز در این کتاب موجود است که به دانش‌آموزان در کنار کتاب درسی کمک می‌کند بسیار دقیق منطق را یاد بگیرند.» - فاطمه شریف‌زاده، سرگروه فلسفه و منطق در استان مازندران

کتابِ دور منطق در 10 روز مناسب چه کسانی است؟

کتابِ دور منطق در 10 روز مناسب دانش‌آموزان پایهٔ دهم رشتهٔ انسانی است. هر درس از کتاب 40 تست در سطوح مختلف دارد که تمام بخش‌های درس را دربرمی‌گیرد. این یک‌دستی و نظم در چینش، به دانش‌آموزان بسیار کمک می‌کند. آخرین و شاید مهم‌ترین امتیاز کتابِ دور منطق در 10 روز، پاسخنامهٔ تحلیلی-تشریحی آن است. تک‌تک سؤالات این بخش به‌طور کامل توضیح داده شده است و حتی نکات مهم دوباره ذکر شده است. این کتاب به دانش‌آموزان کمک می‌کند تا کاملاً جامع با مبحث منطق آشنا شوند.

نمونه‌ای از کتابِ دور منطق در 10 روز:

«وقتی دو قضیه باهم متقابل‌اند که: شرط اول، موضوع و محمول دو قضیه بدون هیچ تغییر و جابه‌جایی، کاملاً یکسان تکرار شوند؛ شرط دوم، کمّیت و کیفیت، در مواردی یکسان و در مواردی متفاوت است؛ شرط سوم، صدق و کذب هم گاهی با قضیه اصلی، یکسان و گاهی هم متفاوت است. مردی کلید خانه‌اش را در خانه‌اش گم کرده بود و در زیر چراغ خیابان به دنبال آن می‌گشت. یکی گفت: چرا اینجا به دنبال آن می‌گردی؟ مرد پاسخ داد: چون اینجا روشن است. منظور از این لطیفه این است که باید جایی که به دنبال چیز گم شده می‌گردیم، همون‌جایی باشد که آن چیز در آنجا گم شده باشد؛ یعنی مکان مشترک باشد. پس یادتان باشد میان دو قضیه‌ای رابطه تقابل وجود دارد که موضوع و محمولش کاملاً یکی باشد. مثلاً‌ میان دو قضیه «هر دانش‌آموزی علاقه‌مند به علم است – بعضی دانش‌آموزان علاقه‌مند به ورزش نیستند.» هیچ رابطه تقابل و در اینجا تناقضی نیست زیرا محمول‌ها یکسان نیست. پس برای تشخیص تقابل و نوع آن، ابتدا ببینید موضوع و محمول کاملاً یکسان باشند. تشخیص سریع و آسان از طریق مربع تقابل: اگر حافظه تصویری خوبی دارید کافی است مربع تقابل را دقیق به خاطر بسپارید. با این کار نصف راه این درس را پیموده‌اید. در این تصویر، روشن است که قضایای محصوره دو به دو با هم چه رابطه‌ای دارند.»

منطق چیست و به چه دردی می‌خورد!؟

سؤالی که همیشه برای دانش‌آموزان کلاس دهم پیش می‌آید این است که منطق چیست و به چه دردی می‌خورد؟ اگر بخواهیم از دید علمی به منطق نگاه کنیم باید بگوییم که منطق از ریشهٔ نطق گرفته شده که هم‌معنی سخن گفتن است و درواقع منطق، علمی دربارهٔ فکرکردن است. منطق قصد دارد درست فکر کردن را به شما بیاموزد و مهم‌ترین تأثیر آن یادگیری غلط یا مغالطه است. زمانی که دانش‌آموز کاملاً با منطق آشنا باشد، متوجه می‌شود که حوزه‌ای نیست که منطق در آن کاربرد نداشته باشد.

چرا مطالعهٔ کتابِ دور منطق در 10 روز  برای دانش‌آموزان مفید است؟

در سال‌های اخیر سؤالات منطق، مفهومی یا تحلیلی و ترکیبی شده‌اند و از این‌جهت درک و پاسخ به آن‌ها برای بسیاری از دانش‌آموزان دشوار است. تست‌های منطق کنکور نیز کمی دشوارتر شده و منابع آن فقط تاحدودی مشخص است. برای درسی مفهومی مانند منطق که تنها با تمرین می‌‌توان بر آن مسلط شد بهترین روش ابتدا درک فلسفه، سپس تمرین و سوم تست و تحلیل است. دانش‌آموزان با کمک کتابِ دور منطق در 10 روز می‌توانند به‌طور دقیق و علمی و با کمک مثال و تمرین با منطق آشنا شوند. هر فصل این کتاب درس‌نامه و نکات بسیار مفصلی همراه با مثال‌های فراوان برای درک مطلب دارد و نکاتی مطابق با آخرین تغییرات مدل تست‌های سراسری در تمام فصل‌های این کتاب گنجانده شده است. شعار نویسندهٔ کتاب این است: «تنها ده روز برای منطق وقت بگذارید: برای این کار از سال دهم تا دوازدهم فرصت دارید...ده روز در سه سال.»

اگر از خواندن کتابِ دور منطق در 10 روز لذت بردید، از مطالعۀ کتاب‌های زیر نیز لذت خواهید برد:

• کتابنامهٔ فلسفه و منطق جامع کنکور اثر حسام‌الدین جلالی طهرانی است. این کتاب توضیح پاراگراف به پاراگرافِ کتاب درسی دانش‌آموزان رشتهٔ انسانی است. تمام تمرین‌ها و فعالیت‌های کتاب درسی در این کتاب با ذکر نکته‌های مهم و کنکوری گنجانده شده‌اند و پاسخ تشریحی تست‌های این کتاب بسیار کامل و جامع است.

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی