30بوک
کتاب عمومی
فلسفه
عمومی
فلسفه ی سیاسی چیست

فلسفه ی سیاسی چیست

(0)

1,500,000ریال

1,350,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
101

علاقه مندان به این کتاب
2

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب فلسفه ی سیاسی چیست

انتشارات نقد فرهنگ منتشر کرد:
چارلز لارمور (1950) فیلسوف آمریکایی آثاری ارزشمند پیرامون فلسفه اخلاق فلسفه سیاست و مبانی لیبرالیسم سیاسی پدید آورده است.
فلسفه سیاسی و تمییز مسائل بنیادین آن از فلسفه اخلاق چالش چیستی اصلی بسیاری از فلاسفه نام آور در اندیشه سیاسی است. در خصوص نسبت فلسفه سیاسی با فلسفه اخلاق پرسش از تقدّم یکی بر دیگری است اینکه آیا فلسفه سیاسی خودآیین و مستقل از فلسفه اخلاق است یا بر شالوده حقایق اخلاقی استوار می شود؟
مفاهیمی چون اجتماع سیاسی و نیکبختی بشر (ارسطو)، قدرت و قانون (هابز) و عدالت اجتماعی (راولز) در شمار مؤلفه های مؤثر در تکوین فلسفه سیاسی است. امروزه اما لارمور در سایه واقع گرایی حیات سیاسی را با مؤلفه هایی چون نزاع دائمی رقابت بر سر منافع و سرانجام آرمانهای اخلاقی متفاوت می داند. به باور وی با اصل قرار دادن حفظ کرامت و حرمت اشخاص و پذیرش اختلاف نظر عقلائی تدبیر و داوری یک نزاع نیازمند اقتدار سیاسی و پیش از همه مشروعیت است.
لارمور مشروعیت را مسئله محوری فلسفۀ سیاسی می داند به ویژه که در خوانش لیبرالی سخن از میزان مشروعیت است و نه بود یا نبود آن از این رو یک قدرت سیاسی به اندازه مشروعیت خود از اقتدار بهره مند خواهد بود.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی