30بوک
کتاب عمومی
ادبیات
رمان خارجی
روزها در كتاب ‌فروشی موریساكی

روزها در كتاب ‌فروشی موریساكی

(3)

1,370,000ریال

1,096,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
5850

علاقه مندان به این کتاب
71

می‌خواهند کتاب را بخوانند
8

کسانی که پیشنهاد می کنند
8

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
3

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب روزها در كتاب ‌فروشی موریساكی

انتشارات کوله پشتی منتشر کرد:
در کنج آرامی از جیمبوچوی توکیو که بهشت عاشقان کتاب است، ساختمان چوبی قدیمی‌ای پر از صدها کتاب‌ ادبی دست‌دوم قرار دارد.
تاکاکو، راوی بیست‌وپنج‌سالۀ داستان، تاکنون هیچ علاقه‌ای به کتاب خواندن نداشته است؛ گرچه خانواده‌اش سه نسل است که کتاب‌فروشی موریساکی را اداره می‌کنند، جایی که مایۀ غرور دایی‌‌اش ساتورو است که از وقتی همسرش ترکش کرده، خود را بیش از پیش وقف آنجا کرده است.
وقتی مرد مورد‌علاقۀ تاکاکو با بی‌تفاوتی اعلام می‌کند که می‌خواهد با زن دیگری ازدواج کند، به‌یک‌باره زندگی تاکاکو زیرورو می‌شود و شغل، دوستان و آشنایانش را از دست می‌دهد. او غرق در افسردگی، به دنیای خواب پناه می‌برد تااینکه دایی عجیب‌وغریبش به او پیشنهاد اقامت رایگان در طبقۀ دوم کتاب‌فروشی‌اش را می‌دهد. تاکاکو درآغاز با بی‌میلی این پیشنهاد را می‌پذیرد، اما در مواجهه با دنیاهای پنهان در دل انبوه کتاب‌های کتاب‌فروشی موریساکی شگفت‌زده می‌شود.
با تغییر ماه‌ها و فصل‌ها، تاکاکو و ساتورو درمی‌یابند که بیش از آنچه گمان می‌کردند وجوه مشترک دارند و کتاب‌فروشی موریساکی جایی است که به آنها دربارۀ زندگی، عشق و لذت کتاب خواندن می‌آموزد.
روزها در کتابفروشی موریساکی اثری محبوب و پرفروش در دنیای ادبیات ژاپن است که براساس آن فیلم موفقی نیز ساخته شده است.
فروشگاه اینترنتی 30 بوک

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

معرفی کتاب روزها در کتاب‌فروشی موریساکی اثر ساتوشی یاگیساوا

امتیاز در گودریدز: ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

کتاب روزها در کتاب‌فروشی موریساکی از سایت گودریدز امتیاز 3.7 از 5 را دریافت کرده است.

امتیاز در آمازون: ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

کتاب روزها در کتاب‌فروشی موریساکی از سایت آمازون امتیاز 4.1 از 5 را دریافت کرده است.

جوایزی که کتاب روزها در کتاب‌فروشی موریساکی از آن خود کرده است:

● برندۀ جایزۀ ادبیات چیودا
● پرفروش‌ترین رمان ژاپنی در سال 2009

معرفی رمانِ روزها در کتاب‌فروشی موریساکی:

کتاب روزها در کتاب‌فروشی موریساکی اولین رمانِ ساتوشی یاگیساوا نویسندهٔ ژاپنی است. این کتاب اولین بار به زبان ژاپنی در سال 2009 منتشر و پس از انتشار تبدیل به پرفروش‌ترین کتابِ ادبیات ژاپن شد و سال 2023 به زبان انگلیسی ترجمه و به چاپ رسید. این رمان داستانی از روابط عاشقانه و خانوادگی، زندگی جدید و زن جوانی است که همه‌چیزش را از دست داده اما به‌جایش در یک کتاب‌فروشی خودش را پیدا می‌کند.

واکنش‌های جهانی به رمان روزها در کتاب‌فروشی موریساکی:

«کتابی به شدت غریب و لطیف که داستانی زیبا را به تصویر می‌کشد. یاگیساوا خیلی راحت توانسته با این کتاب روحیهٔ خوانندگان را بالا ببرد.» - پابلیشرز ویکلی

«تاکاکو پُر از ظرافت و لطافت است و او به‌نوعی می‌تواند با سادگی از پس مشکلاتش بربیاید... نویسنده در کتاب روزها در کتاب‌فروشی موریساکی از همدلی ادبیات و احساس رو به رشد تاکاکو می‌گوید و به شما نشان می‌دهد اعتمادبه‌نفس و خوب ارتباط برقرار کردن چگونه می‌تواند زندگی‌تان را دگرگون سازد.» - اِن.پی.آر

«حال و هوای این کتاب شما را یه یاد یک بعدازظهر آرام در یک پارک زیبا می‌اندازد.» - لس‌آنجلس تایمز

«نثر یاگیساوا صریح و ساده است و حتی توانسته به زیبایی کتاب‌فروشی موریساکی و فضای اطرافش را با جزئیات فوق‌العاده‌ای توصیف کند. شخصیت‌ها بسیار قانع‌کننده هستند و صحنه و فضا در این رمان بسیار برجسته است. خوانندگان می‌خواهند در دنیایی که نویسنده ساخته غرق شوند و وقتی این داستان مختصر را به پایان برسانند افسوس خواهند خورد.» - بوک‌لیست

«شخصیت اول کتاب بسیار اسرارآمیز و درعین‌حال ساده است. این کتاب عاشقانه‌ای آشنا و زیبا دربارهٔ کتاب‌ها و کتاب‌فروشی‌ها است که با نثری طنز و جذاب روایت شده است.» - کایرکاس ریویوز

«کتابی ساده و آسان اما سرشار از تجربه، دقیقاً مانند خودِ کتاب‌فروشی کوچک و تنگ موریساکی.» - مجلهٔ کتاب نیویورک

«کتاب روزها در کتاب‌فروشی موریساکی، کتابی تفکر برانگیز، صاف و صادق است.» - آنکروکد لایبرآرین

چرا باید رمان روزها در کتاب‌فروشی موریساکی را بخوانیم؟

رمان روزها در کتاب‌فروشی موریساکی داستانی درباره عشق و شروع جدید است. این کتاب با نثری زیبا، به‌طور تکان‌دهنده‌ای عمیق است و می‌تواند قلب شکسته‌تان را ترمیم کند. اگر دوست دارید کتابی ساده و زیبا از ادبیات ژاپن بخوانید، یا دوست دارید خواندن داستان‌های ژاپنی را شروع کنید،  سراغ همین کتاب بروید.

خلاصهٔ داستان کتابِ روزها در کتاب‌فروشی موریساکی‌:

شخصیت اصلی رمانِ روزها در کتاب‌فروشی موریساکی دختری بیست‌وپنج ساله به نام تاکاکو است. زمانی که تاکاکو متوجه می‌شود نامزدش قصد دارد با شخص دیگری ازدواج کند تمام زندگی‌اش دگرگون می‌شود. او یک شبه شغل، دوستان و آشنایانش را از دست می‌دهد و دچار افسردگی عمیقی می‌شود. در این میان دایی‌اش با او تماس می‌گیرد و کاری به تاکاکو پیشنهاد می‌دهد، او که چندان به کتاب‌ها علاقه‌ای ندارد با اکراه پیشنهاد دایی‌ عجیب‌وغریبش را می‌پذیرید و تصمیم می‌گیرد در اتاق کوچک بالای مغازهٔ کتاب‌فروشی دایی‌اش زندگی کند. با این‌حال تاکاکو حداقل خوشحال است که قرار نیست اجاره‌ای بابت این اتاق بپردازد. کتاب‌فروشی موریساکی در محله جیمبوچوی توکیو است و بهشت کتاب‌دوستان محسوب می‌‌شود. این کتاب‌فروشی در گوشه‌ای آرام در یک ساختمان چوبی قدیمی جای گرفته و پر از هزاران کتاب دست‌ِ دوم است. البته این مغازه مایهٔ غرور و شادی دایی تاکاکو هم هست و او از پنج‌سال پیش که همسرش او را ترک کرد، زندگی‌اش را وقف این کتاب‌فروشی کرده است. تاکاکو به امید این‌که بتواند قلب شکسته‌اش را تکسین دهد، به سراغ پشته‌های کتاب‌ این کتاب‌فروشی می‌رود و دنیای شگفت‌انگیز آن‌ها را کشف می‌کند. تابستان می‌گذرد و پاییز از راه می‌رسد و تاکاکو متوجه می‌شوند که بیشتر از آن‌چه فکر می‌کرده با دایی‌اش وجه اشتراک دارد. کتاب‌فروشی موریساکی می‌تواند چیزهای زیادی در مورد زندگی، عشق و قدرت شفابخش کتاب‌ها به آن‌ها و البته به شما بیاموزد.

اگر از خواندن کتاب روزها در کتاب‌فروشی موریساکی‌ لذت بردید، از مطالعۀ کتاب‌های زیر نیز لذت خواهید برد:

• کتاب پیش از آنکه قهوهسرد شود اثر تویشکازو کاواگوچی نویسنده و نمایشنامه‌نویس ژاپنی است. این رمان داستان کافه‌ای است که می‌توانید پیش از آنکه قهوه‌تان سرد شود به گذشته سفر کنید. داستان اصلی دربارهٔ چهار شخصیت است که پس از سفارش قهوه در این کافه به گذشته سفر می‌کنند و با زندگی گذشته‌شان دوباره روبه‌رو می‌شوند اما درواقع هیچ‌چیز را نمی‌توانند تغییر دهند.

• گربهای که کتابها را نجات داد اثر سوسوکه ناتسوکاوا نویسندهٔ ژاپنی است. این کتاب در ژانر فانتزی و رئالیسم جادویی نوشته شده و داستان پسری است که یک کتاب‌فروشی را از پدربزرگش به ارث می‌برد و زمانی که می‌خواهد کتاب‌فروشی را که در شرف تعطیل شدن است نجات بدهد، با گربه‌ای جادویی روبه‌رو می‌شود که به او کمک می‌کند این کار را به‌درستی به سرانجام برساند.

• کتاب آخرین کتابفروشی لندن اثر مدلین مارتین نویسندهٔ رمان‌های تاریخی-عاشقانه است. داستان این کتاب در خلال جنگ جهانی دوم و بمباران هوایی می‌گذرد و نویسنده از یک کتاب‌فروشی می‌گوید که در این هیاهو و جنگ سرپا مانده و امید بی‌پناهان می‌شود.

• کتابفروشی نویسندگان فقید اثر لیام کالانان رمان‌نویس و استاد دانشگاهِ آمریکایی است. این کتاب داستان زندگی مردی گمشده است که همسر و فرزندانش سرنخ‌هایی از او را در کتاب‌ها و فیلم‌های مختلف پیدا می‌کنند، یکی پس از دیگری این سرنخ‌ها را دنبال می‌کنند تا از پاریس سردر می‌آورند و در خلال این جست‌وجوها به ماجراهای مختلفی می‌رسند. 

• کتاب ما تمامش می‌کنیم کتاب پرفروش کالین هوور و داستانی عاشقانه است. نویسنده در کنار عشق به داستان خشونت خانگی و تأثیر آن بر اعضای خانواده نیز پرداخته است. هوور در این کتاب داستان دختری به نام لیلی را تعریف می‌کند که سال‌ها شاهد خشونت پدرش نسبت به مادرش بوده است و همین باعث می‌شود در رابطه‌هایش حساسیت زیادی به خرج بدهد.

• کتاب در کتابخانه پیدایش خواهی کرد رمانی جذاب از میچیکو آئویاما نویسندهٔ ژاپنی است. داستان این کتاب حول محور چند شخصیت می‌چرخد که همگی چیزی را از زندگی خود از دست داده‌اند و با توصیه‌های کتابدار و مطالعهٔ کتابی متفاوت زندگی‌شان دگرگون می‌شود.

• کتاب به امید دل بستم رمانی عاشقانه اثر لو آندریا کالوئرت نویسندهٔ آمریکایی است که با نام مستعار لنکالی رمان‌هایش را منتشر می‌کند. این کتاب داستان زندگی نوجوانانی است که به‌خاطر بیماری در بیمارستان بستری هستند و برای تفریح شروع به دزدی از فروشگاه‌های بیمارستان می‌کنند.

دربارۀ ساتوشی یاگیساوا: نویسندهٔ ژاپنی

روزها دركتاب‌فروشي موريساكي

ساتوشی یاگیساوا در سال 1977 در چیبای ژاپن به دنیا آمده است. کتابِ روزها در کتابفروشی موریساکی اولین رمان اوست که ابتدا در سال 2009 منتشر و برندهٔ جایزهٔ ادبیات چیودا شد و نویسنده را به شهرت رساند.

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (4)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • هنگامه مارالی
    • پاسخ به نظر

    ترجمهٔ کتاب خیلی خوب بود و خوندنش حس و حالم رو تغییر داد. نویسنده می‌خواد نشون بده که اگر یک فرصتی از دست‌تون رفت حتماً زندگی فرصت‌های دیگه‌ای رو در اختیارتون می‌ذاره که شاید بهتر ازقبلی‌ها باشه.

  • تصویر کاربر

    • افرا فرهامه
    • پاسخ به نظر

    داستان این کتاب خیلی شیرین بود، بهم امید و انگیزه داد. نقطهٔ اشتراکی تمام شخصیت‌‌های کتاب، کتابفروشی موریساکی هستش و کل داستان حول‌محور همین کتابفروشی می‌چرخه. حتماً‌ بخونیدش و لذت ببرید.

  • تصویر کاربر

    • مهرناز بهروش
    • پاسخ به نظر

    داستانی جذاب، راحت‌خوان و سبک. داستان دو بخش داره، در بخش اول با تاکاکو و روابطش آشنا می‌شید و خیانت دوست‌پسرش و استعفا و افسردگی. بخش دوم زندگی تاکاکو توی کتابفروشی داییش هست و تحولاتی که رخ می‌ده.

  • 1
  • 2

بریده ای از کتاب (3)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • هنگامه مارالی
    • 1

    تنها سازوکارم برای سروکله زدن با این مسئله که در نهایت هم با آن کنار آمدم، این بود که زندگی‌ام را وقف خوابیدن کنم. حتی خودم هم شگفت‌زده می‌شدم از اینکه چقدر خواب‌آلودم. می‌دانم احتمالاً واکنش بدنم بود که داشت برای فاصله گرفتن از واقعیت بهم کمک می‌کرد.

  • تصویر کاربر

    • افرا فرهامه
    • 1

    از آنجا که بعد از مدت‌ها بیرون آمده بودم، روی پاهایم احساس بی‌ثباتی می‌کردم، اما به‌نحوی توانستم خودم را با قطار به جیمبوچو برسانم. با این حال، لحظه‌ای که از مترو به سطح زمین رسیدم، حس کردم نور خورشید با شدت هرچه تمام بر وجودم می‌تابد.

  • تصویر کاربر

    • مهرناز بهروش
    • 1

    و بعد او، بدون هیچ اثری از احساس گناه در صدایش، نام دختری از بخش دیگری در شرکتمان را به زبان آورد. او نیز هم‌زمان با من استخدام شده بود و آن‌قدر زیبا بود که حتی من هم دلم می‌خواست بغلش کنم. من از او قدبلندتر بودم و چهرهٔ معمولی‌تری داشتم.

عیدی