همچون رعد

(0)

2,550,000ریال

2,295,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
58

علاقه مندان به این کتاب
1

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب همچون رعد

انتشارات افق منتشر کرد:
همچون رعد نوشته‌ی جاسمین وارگا رمانی اثرگذار و تکان‌دهنده درباره‌ی فقدان است که داستان را دو شخصیت روایت می‌کنند؛ کورا و کوئین.
کورا و کوئین دوستان صمیمی یک‌دیگرند تا اینکه حادثه‌ای غم‌انگیز و مرگ‌بار بین آن‌ها فاصله می‌اندازد. جاسمین وارگا داستان همچون رعد را از زمانی شروع می‌کند که خواهر کورا در یک حادثه‌ی تیراندازی کشته شده؛ حادثه‌ای که عامل آن برادر کوئین بوده و براثر آن، رابطه‌ی دوستانه‌ی این دو دختر نابود شده است.
جاسمین وارگا رمان همچون رعد را در فصل‌های کوتاه نوشته است که راوی آن‌ها یکی در میان کورا و کوئین‌اند. فصل‌هایی که از زبان کوئین تعریف می‌شود، با نامه‌ای کوتاه آغاز شده‌اند که او خطاب به برادرش نوشته است.
نویسنده آشفتگی و پریشانی این دو دوست را به‌خوبی توصیف کرده و خوانندگان نوجوان را از نظر عاطفی با غم و اندوه آن‌ها درگیر می‌کند تا شیوه‌ی سازگاری کورا و کوئین را درک کرده و دشواری و پیچیدگی پذیرش فقدان را تجربه کنند؛ اینکه کی و کجا می‌توان از غم آزاد شد و دوباره به زندگی ادامه داد.
شخصیت‌پردازی یکی از نقاط قوتِ نویسندگیِ جاسمین وارگا در رمان همچون رعد است. کورا و کوئین باورکردنی‌اند و هر کدام برای رویارویی با واقعیت تلخ زندگی‌شان در تقلا هستند. برای همین است که تلاشِ آن‌ها برای بازگشت به دوستی و پر کردن حفره‌های درونی‌شان تحسین‌برانگیز است.
نثر و زبان و لحنِ این اثر با ترجمه‌ی کیوان عبیدی‌آشتیانی مانند متن اصلی است و انتخاب کلمات به‌شایستگی اتفاق افتاده و از نظر عاطفی و زیبایی خوانندگان را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد.
پذیرش از دست دادن مهم‌ترین درون‌مایه‌ی رمان همچون رعد است؛ تجربه‌‌ای پیچیده‌ که نوجوانان ممکن است به شکل‌های مختلف با آن مواجه شوند. مرگ یکی از عزیزان، طلاق والدین، جابه‌جایی محل سکونت یا ختم یک رابطه‌ی عاطفی می‌تواند در هر سنی دردناک باشد. واکنش‌های یک نوجوان هم به هر کدام از این موقعیت‌های تلخ ممکن است گستره‌ای از شوک، انکار، خشم، غم، احساس گناه و در نهایت پذیرش باشد.
جاسمین وارگا در رمان همچون رعد تلاش کرده تا با توصیف دقیق احساسات کورا و کوئین نشان بدهد که اندوه و رنج هر کسی منحصربه‌فرد است و هر نوجوانی برای بیان احساسات خود شیوه‌ای خاص دارد. این نویسنده با تمرکز بر قدرت دوستی به اهمیت حمایت‌های اجتماعی در التیام دردهای درونی توجه می‌کند؛ اینکه دوستان، خانواده و معلمان چگونه می‌توانند با همدلی و نقش حمایتی‌شان به آرامش روانی و امیدواری نوجوانان به زندگی کمک کنند.
فروشگاه اینترنتی 30 بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی