علیت و تبیین

(4)

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
604

علاقه مندان به این کتاب
8

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب علیت و تبیین

انتشارات کرگدن منتشر کرد:
سخن علی و تبیینی در زندگی روزمره ما، و نیز در علوم، چنان فراگیر است که در باب اهمیتش به سختی می توان اغراق کرد. ما علت ها را جستجو میکنیم و به دنبال تبیین ها می گردیم تا بفهمیم چیزهای اطرافمان چطور و چرا در وضعیت فعلی شان هستند. همچنین علت ها را جست و جو میکنیم و به دنبال تبیین ها می گردیم تا در جریان رویدادها مداخله کنیم. ما به علیت و تبیین علاقه مندیم چون اندیشه ورز و کنشگریم، چون موجوداتی در دو ساحت نظر و عمل هستیم، و نظر و عمل با زنجیره های علی به هم متصل اند.
فیلسوفان دیرزمانی است بر سر ماهیت علیت و تبیین با هم اختلاف نظر دارند. آن ها نظریه هایی مختلف، ذیل برنامه های متافیزیکی یکسان یا رقیب، ارائه کرده اند. اغلب فیلسوفان فکر میکنند این مفاهیم برای تفکر ما در حوزه علم و روابط محوریت دارند، اما برخی نیز اهمیت آن ها را منکرند و میگویند بهتر است هرچه زودتر آن ها را کاملا کنار بگذاریم.
این کتاب درباره مبانی فلسفی علیت و تبیین است، اما به تدریج در آن روشن میشود که اندیشیدن به این دو مفهوم نمی تواند به نحوی شایسته انجام شود مگر این که پای قوانین طبیعت نیز به بحث باز شود. لذا کتاب به سه بخش تقسیم میشود: علیت، قوانین طبیعت، و تبیین. در این کتاب شرحی تجربه گرایانه از قوانین و علیت و شرحی در کل وحدت گرا- قیاسی گرا از تبیین به دست داده شده است.
فروشگاه اینترنتی 30 بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی