30بوک
کتاب عمومی
فلسفه
عمومی
آشنایی با فلسفه ذهن

آشنایی با فلسفه ذهن

(8)
نویسنده:

1,100,000ریال

990,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
1818

علاقه مندان به این کتاب
26

می‌خواهند کتاب را بخوانند
1

کسانی که پیشنهاد می کنند
3

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب آشنایی با فلسفه ذهن

انتشارات نقش و نگار منتشر کرد:
فلسفه‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی ذهن به‌‌‌‌‌‌‌‌‌عنوان بخشی از فلسفه‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی تحلیلی، به ذهن، حالات ذهنی و رابطه‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی آن با بدن فیزیکی ما و نیز سایر مسایل مهم مربوط به آن همچون «آگاهی»، «خودآگاهی»، «اراده آزاد» و «جبر و اختیار» می‌‌‌‌‌‌‌‌‌پردازد و از سویی نظریه‌‌‌‌‌‌‌‌‌هایی همچون دوگانه‌‌‌‌‌‌‌‌‌انگاری، کارکردگرایی، این همانی ذهن و بدن و این همانی شخصی، روابطی را بین اجزایِ وجودی فلسفه‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی ذهن برپا می‌‌‌‌‌‌‌‌‌دارند و به مباحث مربوط به آن می‌‌‌‌‌‌‌‌‌پردازند که همواره تأمل‌‌‌‌‌‌‌‌‌برانگیز بوده و هست. محتوای این کتاب نیز به‌‌‌‌‌‌‌‌‌خوبی دربرگیرنده‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی چنین مباحثی است.
نویسنده، نظریات فلسفه‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی ذهن را با نظمی کم‌‌‌‌‌‌‌‌‌نظیر در کنار تاریخ فلسفه‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی ذهن و تاریخ فلاسفه‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی ذهن قرار داده و با نقّادیِ موشکافانه‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی خویش، مخاطب را با زبانی شیوا و رسا به فهم و تفکر وامی‌‌‌‌‌‌‌‌‌دارد تا اندیشه‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی خواننده را به مثابه عصاره‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی ذهن او به تحرک وادارد؛ شاید «خوداگاهی» که «بالاترین درجه‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی آگاهی است» بتواند در وی به منصه ظهور و عمل برسد. مباحثات و تأملاتِ فلسفی، شرح اصلاحات مهم در قالب‌‌‌‌‌‌‌‌‌های معمول و مثال‌‌‌‌‌‌‌‌‌های مأنوس، شیوه‌‌‌‌‌‌‌‌‌یِ خاصِ نویسنده برای درگیر کردنِ ذهنِ خواننده به فهم فلسفه‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی ذهن و به خصوص، نیل به خودآگاهی است تا خواننده‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی فهیم، پس از مطالعه کتاب، خود و جهان اطراف خود را بهتر بفهمد بفهماند.
«آگاهی» چونان رخشی است که توسن‌‌‌‌‌‌‌‌‌وار در قلمروی بیکرانِ «فلسفه‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی ذهن» از ازل تا ابد، با سرعتی شگرف می‌‌‌‌‌‌‌‌‌تازد و می‌‌‌‌‌‌‌‌‌تازاند؛ مراقب باید بود تا از این دگردیسی، خوداگاهانه باز نمانیم.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

اگر از خواندن این کتاب لذت بردید، نگاهی به ذهن مکانیکی نیز بیاندازید.



...

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی