شخصیت و رشد شخصی (رحلی)(رشد)

(1)

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
630

علاقه مندان به این کتاب
10

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب شخصیت و رشد شخصی

انتشارات رشد منتشر کرد:
به‌‌‌‌‌‌‌رغم تعداد زیاد نظریه‌‌‌‌‌‌‌های شخصیت و وفور کتاب‌‌‌‌‌‌‌های مرتبط با شخصیت و روان‌‌‌‌‌‌‌شناسی شخصیت در دنیا، در کشور ما کتاب‌‌‌‌‌‌‌های معدودی در حوزه شخصیت منتشر شده‌‌‌‌‌‌‌اند و ضرورت چاپ و نشر کتب تازه و روزآمد مخصوصاً آثاری با رویکردهای رشدمدار که به جای پرداخت صرف به ناهنجاری‌‌‌‌‌‌‌های شخصیت، به الگوهای سالم و کارآمد شخصیت هم پرداخته باشند، بیش از پیش احساس می‌‌‌‌‌‌‌شود. مسلم است که کتاب‌‌‌‌‌‌‌هایی که با این ویژگی‌‌‌‌‌‌‌های اخیر از جامعیت بالاتری هم برخوردار خواهند بود.
کتاب شخصیت و رشد شخصی اثری با همین مضمون و محتواست که هم‌‌‌‌‌‌‌اینک ترجمه آن در اختیار شما خوانندگان گرانقدر قرار دارد. کتاب حاضر علاوه بر طرح نظریه‌‌‌‌‌‌‌های کلاسیک شخصیت به نظریه‌‌‌‌‌‌‌های جدیدتر نیز پرداخته است؛ برای نمونه بخش‌‌‌‌‌‌‌هایی از کتاب در باب رویکردهای زن‌‌‌‌‌‌‌مدار به شخصیت است. همچنین با توجه به اختصاصات کتاب یعنی تأکیدش بر رشد شخصی، فصولی از آن به نظریه‌‌‌‌‌‌‌های شرقی در مورد ماهیت و شخصیت انسان پرداخته است و در آن دیدگاه‌‌‌‌‌‌‌های موجود در سنت‌‌‌‌‌‌‌های هندویی، بودایی و اسلامی مطرح می‌‌‌‌‌‌‌شوند؛ دیدگاه‌‌‌‌‌‌‌هایی که بیشتر بر سطوح وجودی و فراشخصی تمرکز دارند.
کتاب درحالی که به نظریه‌‌‌‌‌‌‌های شخصیت می‌‌‌‌‌‌‌پردازد، به جنبه‌‌‌‌‌‌‌های کاربردی آنها (نظریه‌‌‌‌‌‌‌ها) هم توجه داشته و به خوانندگان توصیه‌‌‌‌‌‌‌هایی می‌‌‌‌‌‌‌کند تا مطابق نظریه‌‌‌‌‌‌‌ها به زندگی خود و دیگران نگاهی داشته باشند.
هدف کتاب حاضر فراهم کردن دانش گسترده‌‌‌‌‌‌‌ی میان فرهنگی برای کمک به کاوش ماهیت انسان است. در فصل‌‌‌‌‌‌‌های گوناگون این کتاب، ابزارهایی ارائه شده‌‌‌‌‌‌‌اند که امکان شناخت بیشتر «شخصیت» خودتان و دیگران را فراهم می‌‌‌‌‌‌‌کنند.
در این کتاب با شیوه‌‌‌‌‌‌‌های گوناگون برای نگاه کردن به شخصیت آشنا خواهید شد. در نظریه‌‌‌‌‌‌‌های مختلف فرض‌‌‌‌‌‌‌های بنیادی و داده‌‌‌‌‌‌‌های نامشابهی به کار گرفته می‌‌‌‌‌‌‌شوند.بنابراین شگفت‌‌‌‌‌‌‌آور نیست که نظریه‌‌‌‌‌‌‌های گوناگون به نتیجه‌‌‌‌‌‌‌گیری‌‌‌‌‌‌‌های متفاوتی می‌‌‌‌‌‌‌رسند.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی