اشراق در پاریس

(5)
نویسنده:

1,400,000ریال

1,260,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
688

علاقه مندان به این کتاب
11

می‌خواهند کتاب را بخوانند
2

کسانی که پیشنهاد می کنند
1

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب اشراق در پاریس

انتشارات نیماژ منتشر کرد:
دو داستان بلند اشراق در پاریس و پیک آخرین آثار جک کرواک، بنیان‌گذار نسل بیت، به‌شمار می‌روند. نسل بیت از مهم‌ترین جریان‌های ادبی منتسب به هنرمندان پست‌مدرن آمریکایی پس از جنگ جهانی دوم به‌شمار می‌رفت، هنرمندانی که متأثر از موسیقی جَز و ذن‌بودیسم، تمام شور و اندوه خود را با داستان‎خوانی در کافه‌های زیرزمینی و تجربه‌ی مواد و درنهایت پشت‌پا زدن به ارزش‌های حاکم بر جامعه، پیوند زده بود.
اشراق در پاریس ماجرای سفر شبه‌اسطوره‌‌ایِ نویسنده‌ای‌ الکلی و مبتلا به پارانویا است؛ به‌نوعی شرح آخرین سفر خود کرواک به پاریس در واپسین سال‌های عمر کوتاهش، در جست‌وجوی گذشته‌ای نامعلوم، درگیر تصور مکاشفه‌ای آنی، اشراق، یا همان سَتوری، مکاشفه‌ای که به خیال او باید فقط در یک تاکسی رخ داده باشد. پیک داستان یک نوجوان سیاه‌پوست است، انگار خود کرواک این بار در سفری جاده‌ای روایتگر عصر جدیدی شده که با برنامه‌های تلویزیونی و کافه‌های لب‌جاده‌ای و جوکباکس‌ها گره خورده است. این دو داستان از کامل‌ترین و موجزترین آثار کرواک در نمایش شکلی از بداهه‎نویسیِ متأثر از دوران طلایی جَزِ ـ میانه‌ی قرن بیستم ـ محسوب می‌شوند. این شیوه در عین روبه‌رو کردن خواننده با زبانی محاوره‌‌گون، از تأکید بر خلق لحظاتی هایکووار نیز ابا ندارد.
از متن کتاب:
بعدازظهر آن روز، در کلیسای قدیمی سن‌ژرمن، چشمم به چندتا زن پاریسی افتاد که موقع دعا زیر آن دیوار باران‌زده و خون‌گرفته، در اصل زار می‌زدند. با خودم گفتم: «این هم از این، زنان پاریسی» و یاد شکوه پاریسی افتادم که می‌تواند برای احمق‌های انقلابش زار بزند…
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی