30بوک
کتاب کودک و نوجوان
کودک 6 تا 12 سال
سرگرمی
کاردستی های ساده و زیبا بسازیم

کاردستی های ساده و زیبا بسازیم (1)(رحلی)

(3)

450,000ریال

405,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
1645

علاقه مندان به این کتاب
6

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب کاردستی های ساده و زیبا بسازیم

انتشارات ذکر منتشر کرد:
خلق یک اثر هنری همیشه نیازمند وسایل گران قیمت نیست بلکه با قدرت خلاقیت و استفاده از ابزارها و وسایل دور و برمان در خانه و محیط زندگی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌مان می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانیم انواع کاردستی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های ساده، زیبا و خلاقانه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ای را خلق کنیم. این کتاب دارای ایده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌هایی ساده و زیبایی است که هم دشوار نیست و هم نتیجه کار بسیار زیبا و جذاب می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌باشد.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

معرفی کتاب کاردستی‌های ساده و زبیا بسازیم اثر سوزان هانتز جونز


سوزان هانتر جونز روانشناس و مددکار اجتماعی، مجموعه کتاب‌های کاردستی‌های ساده و زیبا بسازیم را در سال 2012 منتشر کرد. او در این مجموعه ساختن بیش از سیصد کاردستی را به پیش‌دبستانی‌ها و دبستانی‌ها یاد می‌دهد. بچه‌ها با این مجموعه کتاب‌ها و با استفاده از ابزارهای ساده و دم دستی و کمی چسب یاد می‌گیرند چطور کاردستی‌های زیبا بسازند، تخم مرغ رنگ کنند، قاب‌های رنگی و جذاب بسازند و یا خودشان با ایده‌های خلاقانۀ کتاب کاردستی‌های جدید درست کنند.

وقتی میز اتاق نشیمن شما پر از خُرده کاغذ، چسب و اکلیل می‌شود شاید عصبانی شوید اما باید این را بدانید که کودک‌تان با تمام این رنگ‌ها، کاغذها و زرق و برق‌ها و کاردستی‌ها ارتباط و گوش دادن، توجه و تخیلش را تقویت می‌کند. برای ساختن کاردستی یا یک اثری هنری همیشه لازم نیست از وسایل گران‌قیمت استفاده کنید، کافی‌ست به جای آن خلاقیت خود را به کار بگیرید و با وسایل دور و برتان یا حتی برخی وسایل دور ریختنی، به کودکان کمک کنید تا کاردستی‌های زیبا، ساده و خلاقانه بسازند. 

کتاب کاردستی‌های ساده و زیبا بسازیم ایده‌هایی بسیار جذاب و ساده به کودکان می‌دهد تا با کمک این ایده‌ها و وسایل ساده مثل قیچی، چسب مایع، کاغذ، ماژیک، مداد رنگی، نوار چسب و غیره کاردستی‌های جالبی درست کنند.

چرا ساخت کاردستی برای کودکان مفید است؟

کاردستی به رشد مهارت‌های حرکتی کودکان کمک می‌کند. به دست گرفتن یک مداد رنگی یا قلم مو باعث رشد ماهیچه‌هایی می‌شود که بعداً به کودک پیش‌دبستانی کمک می‌کند دکمه‌های کُت یا بند کفش‌هایش را ببندد یا راحت‌تر بنویسند. کودکان با درست کردن کاردستی اشکال و رنگ‌ها را نیز به سادگی یاد می‌گیرند. 

کاردستی تفکر انتقادی کودکان را تشویق می‌کند. فرآیند درست کردن کادرستی به طور طبیعی باعث می‌شود کودکان به نتیجۀ کار، درست شدن کاردستی و مراحلی که باید برای درست کردن کاردستی طی کنند، فکر کنند و همین تفکر انتقادی کودکان را تقویت می‌کند. کاردستی ساختن با کمک کتاب، کودکان را به خواندن تشویق می‌کند.

خواندن دستورالعمل‌های کتاب‌های کاردستی، همان خواندن است. کودکان زمانی که مشغول خواندن دستورالعمل‌ها هستند به خواندن و یادگیری از روی متن عادت می‌کنند و می‌توانند روی مراحل مختلف ساختن کاردستی تمرکز کنند. 

انعطاف‌پذیری
ساختن کاردستی زمان می‌برد و نیاز به صبر و حوصله دارد و یا شاید کودک در اولین تلاش موفق نشود کاردستی درستی بسازد. همین به کودکان کمک می‌کند بفهمند که اشتباه کردن اشکالی ندارد و ابتدا باید به دنبال راه‌حلی بگردند و بلافاصله ناامید نشوند. 

افزایش تمرکز
تمرکز مهارتی است که کودک یک شبه آن را یاد نخواهد گرفت. متعهد ماندن به وظیفه‌ای و منحرف نشدن ذهن از ساختن کاردستی، می‌تواند برای برخی کودکان چالش‌برانگیز باشد و به آن‌ها یاد می‌دهد چطور بر هدف خود متمرکز بشوند یا وسایل مختلف را با خلاقیت کنار هم بچیند و طرحی کارآمد بسازند.

برخی از دستورالعمل‌های ساخت کاردستی در این کتاب

در کتاب کاردستی‌های ساده و زیبا بسازیم طریقۀ ساخت کاردستی‌های بسیاری به شیوه‌ای بسیار ساده و کودکانه آمده است، برای مثال شیوۀ ساخت قاب عکس‌های زیبا در کتاب کاردستی‌های ساده و زیبا بسازیم به شکل زیر توضیح داده شده است:

«با طبیعت آشتی کنید. گل‌ها و برگ‌ها را بین صفحات سفید کاغذ قرار دهید و آن‌ها را زیر چند کتاب سنگین به مدت دو هفته بگذارید تا صاف و خشک شوند. حالا آن‌ها را با چسب به قاب بچسبانید یا می‌توانید با تکه‌های چوب یا مخروط کاج دور تا دور قاب را تزئین کنید. برای این کار از چسب مایع استفاده کنید.» 

«قاب عکس دکمه‌ای. می‌توانید قاب عکس را به وسیلۀ تعدادی دکمه تزئین کنید. برای این کار از دکمه‌هایی با رنگ‌ها و اندازه‌های مختلف استفاده کنید. باید آن‌ها را با چسب مایع به قاب بچسبانید.»

«قاب عکس پازلی. تکه‌های مربوط به لبه‌های دور یک پازل کهنه را بردارید و با رنگ‌های مختلف رنگ‌آمیزی کنید. سپس آن‌ها را به هم متصل کرده و با چسب به قاب مقوایی بچسبانید. برای تزئین بیشتر آن از چسب مایع و پودر اکلیل استفاده کنید.»

کتاب کاردستی‌های ساده و زیبا بسازیم برای کدام گروه سنی مناسب است؟

کتاب کاردستی‌های ساده و زیبا بسازیم مناسب بچه‌های پیش‌دبستانی و دبستانی‌ها و هدیه‌ای زیبا و به یاد ماندنی برای کودکان خواهد بود.

دربارۀ نویسندۀ کتاب کاردستی‌های ساده و زیبا بسازیم

کتاب کاردستی‌های ساده و زیبا بسازیم

سوزان هانتر جونز روان‌شناس و مددکار اجتماعی است که در سال 1986 از دانشگاه ماساچوست فارغ‌التحصیل شد. او 36 سال است در زمینۀ روان‌شناسی کودکان فعالیت می‌کند و با روش‌های کودک محور به بچه‌های 4 تا 17 ساله کمک می‌کند تا مهارت‌های حیاتی برای مدیریت و کنار آمدن با اضطراب، غم و اندوه، مشکلات مدرسه و مهارت‌های اجتماعی‌شان را توسعه دهند.

او بیش از 30 سال در مدارس مختلف و تیم‌های آموزشی ویژه فعالیت داشته و مشاور مدارس در زمینۀ سلامت روان و رشد بوده است. با تجربۀ گسترده‌اش به عنوان مددکار اجتماعی به والدین کمک کرده است تا سیستم مدرسه را بهتر درک کنند. او از رویکردهای مختلفی مثل درمان شناختی رفتاری، ذهن آگاهی، یوگا و هنر استفاده می‌کند تا به کودکان کمک کند احساس قدرت بیشتری داشته باشند و بتوانند بر احساسات و رفتارشان مسلط شوند.

امتیازات

کتاب کاردستی‌های ساده و زیبا بسازیم از سایت آمازون امتیاز 4.2 از 5 و از سایت گودریدز امتیاز 4.5 از 5 را به دست آورده است.

تحلیل سی بوک از کتاب کاردستی‌های ساده و زیبا بسازیم

مجموعه کتاب‌های کاردستی‌های ساده و زیبا بسازیم، بچه‌ها را با کاردستی‌های ساده، زیبا و خلاقش سرگرم می‌کند. دستورالعمل‌های گام به گام، صفحات رنگی، مصور و جذاب کتاب به کودکان یاد می‌دهد چطور به راحتی کاردستی بسازند و مرحله به مرحله تا پایان کاردستی با کودکان همراه می‌شود.

کتاب‌هایی مشابه کتاب کاردستی‌های زیبا و ساده بسازیم که برای بچه‌های پیش‌دبستانی و دبستانی مناسب است.

مجموعه کتاب‌های دنیای پپا، بخوان و بچسبان، ماجراهای معرکۀ یک خوک بامزه به نام پپا است. این مجموعه کتاب مصور مناسب بچه‌هاست تا با این مجموعه مهارت‌های مختلف را یاد بگیرند. کودکان باید تصاویر را جدا کنند و در جای مناسب خود بچسبانند.

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی