سنگدل

(42)
نویسنده:

3,500,000ریال

2,800,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
9420

علاقه مندان به این کتاب
96

می‌خواهند کتاب را بخوانند
8

کسانی که پیشنهاد می کنند
17

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
1

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب سنگدل

انتشارات هوپا منتشر کرد:
کاترین قبل از اینکه در سرزمین عجایب مایه‌‌ی وحشت باشد، دختری بود با رؤیاهای زیبای بسیار. او یکی از بهترین دخترهای سرزمین عجایب بود، دختری محبوب پادشاه سرزمین دل‌‌ها و البته شیرینی‌‌پزی با استعداد. آرزوی او راه انداختن شیرینی‌‌پزی برای خودش بود؛ اما مادرش می‌‌گفت بهتر است ملکه‌‌ی سرزمین دل‌‌ها باشد تا یک شیرینی‌‌پز. اما چیزی نمی‌‌گذرد که با از راه رسیدن جست، دلقک خوش‌‌قیافه و مرموز دربار، همه چیز تغییر می‌‌کند. کاترین تصمیم دارد سرنوشتش را خودش رقم بزند؛ اما در سرزمینی پر از جادو و دیوانگی و هیولا، هیچ چیز قابل پیش‌‌بینی نیست، درست مثل سرنوشت کاترین.
نویسنده‌‌ی مشهور، مریسا مایر، در نخستین رمان تک جلدی خود سراغ «آلیس در سرزمین عجایب» رفته است و از شخصیت‌‌های آن رمان جاودان (مخصوصا ملکه‌‌ی دل‌‌ها) برای روایت فانتزی‌‌ای شخصی و هولناک استفاده کرده است.
« پرفروش‌‌ترین رمان در رده‌‌ی جوانان روزنامه‌‌ی نیویورک تایمز و یو. اس.ای. تودی برای ده هفته»
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

معرفی کتاب سنگدل اثر مریسا مایر

امتیاز در گودریدز: ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

کتاب سنگدل از سایت گودریدز امتیاز 4.1 از 5 را دریافت کرده است.

امتیاز در آمازون: ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

کتاب سنگدل از سایت آمازون امتیاز 4.6 از 5 را دریافت کرده است.

جوایزی که رمان سنگدل از آن خود کرده است:

• برندۀ جایزۀ بهترین کتاب علمی-تخیلی سایت گودریدز در سال 2016
• پرفروش‌ترین کتاب نیویورک تایمز در سال 2016
• پرفروش‌ترین کتاب یو‌اِس‌اِی تودی در سال 2016
• پرفروش‌ترین کتاب پابلیشرز ویکلی

معرفی رمان سنگدل:

کتاب سنگدل پیش درآمدی بر کتاب کلاسیک لوئیس کارول «آلیس در سرزمین عجایب» است که در سال 1863 منتشر شده بود. شخصیت شرور کتاب آلیس در سرزمین عجایب یعنی ملکۀ قلب‌ها، یکی از شناخته‌شده‌ترین شخصیت‌های داستانی محسوب می‌شود. دنیای سرزمین عجایب قلمرویی به نام قلمرو قلب‌ها دارد، دنیایی که حیوانات در آن سخن می‌گویند، مبل‌ها تکان می‌خورند و گاه‌به‌گاه جادویی غیرقابل پیش‌بینی در این قلمرو همه را غافلگیر می‌کند. کتاب سنگدل تصویری جدید و عجیب از دنیای سرزمین عجایب است که تابه‌حال ندیده و نشنیده‌اید. کتاب سنگدل از نویسندۀ پرفروش نیویورک تایمز، مریسا مایر در سال 2016 منتشر شد. اتفاقات این رمان قبل از داستان سرزمین عجایب رخ می‌دهند و این کتاب اولین رمان مستقل و فانتزی این نویسنده محسوب می‌شود و در آن مایر ما را با پیش درآمدی بر ماجراهای آلیس در سرزمین عجایب مبهوت می‌کند. کتاب سنگدل قصۀ بدنام‌ترین شرور سرزمین عجایب است: ملکۀ قلب‌ها. داستان سنگدل مربوط به مدت‌ها قبل از تبدیل شدن این دختر به ملکۀ وحشت سرزمین عجایب است. چه بر سر این دختر آمد که تبدیل به چنین شخصیت شروری شد؟

واکنش‌های جهانی به رمان سنگدل:

«همان کاری که گرگوری مگ‌گوایر با جادوگر شریر انجام داد، مایر برای ملکه قلب‌های لوئيس کارول انجام داده است و در داستان او ملکۀ قلب‌های نوجوان رویای داشتن یک نانوایی را در سر دارد اما در نهایت به یک قاتل دیوانه تبدیل می‌شود.» - مجلۀ پیپل

«بهترین رمان فانتزی مایر تا به امروز سنگدل است... مایر تمام عناصر تاریکی و روشنایی، سرنوشت و ارادۀ آزاد، و عشق و نفرت را در داستانی فراموش‌نشدنی گرد هم آورده و از تکامل ملکۀ قلب‌ها می‌گوید، دختری جوان که رویای عشق واقعی را در سر می‌پروراند و زمانی که عشق و آزادی از او گرفته می‌شود، او کم‌کم تبدیل به یک زن دیوانه می‌شود. اگر می‌خواهید امسال فقط یک رمان فانتزی بخوانید، حتماً سنگدل را انتخاب کنید.» - اسکول لایبرآری ژورنال

چرا باید رمان سنگدل را بخوانیم؟

ماجراهای آلیس در سرزمین عجایب یکی از مشهورترین و پرطرفدارترین داستان‌هایی است که در اصل برای کودکان نوشته شده اما بزرگسالان را هم به‌ خود جذب کرده است. از این داستان فیلم‌هایی هم تولید شده که برای مخاطبان بزرگسال هم جالب توجه بوده است، بنابراین خواندن داستانی که پیش درآمد آلیس در سرزمین عجایب است، برای دوستداران این داستان شگفت‌انگیز خالی از لطف نخواهد بود. اگر داستان آلیس در سرزمین عجایب را خوانده‌اید و به داستان‌های جذاب و هیجان‌انگیزی که در سرزمین‌های رنگارنگ و جادویی اتفاق میفتند علاقه‌مند هستید اصلاً خواندن کتاب سنگدل را از دست ندهید.

جملات درخشانی از کتاب سنگدل:

«سه تارت لیمویی خوش‌مزه به کاترین چشمک می‌زد. بی‌اعتنا به حرارتی که دور بازوهایش حلقه زد و به گونه‌هایش فشار آورد، دست‌های حوله‌پیچش را داخل اجاق برد و سینی را از زیر آتشدان بیرون کشید. رویه‌ی زرد تارت‌ها لرزید؛ انگار خلاصی از محفظه‌ی سنگی خوش‌حالشان کرده باشد. کاترین سینی را طوری با احترام در دستش گرفت که گویی تاج‌پادشاه را حمل می‌کرد. موقع قدم‌برداشتن کف آشپزخانه و تا قرارگرفتن لبه‌ی سینی روی میز آشپزی و شنیدن صدای تلپِ خوشایندش، چشم از تارت‌ها برنداشت. تارت‌ها یک بار دیگر لرزیدند و بالاخره بی‌حرکت و بدون هیچ ترکی با سطحی درخشان آرام گرفتند. حوله‌ها را کنار گذاشت و پوست‌های خلالی و شیرین‌شده‌ی لیمو را از روی کاغذ روغنی برداشت و وسط هر تارت گَرم، یکی از باریکه‌های پوست لیمو را از روی کاغذ روغنی برداشت و وسط هر تارت گَرم، یکی از باریکه‌های پوست لیمو را گذاشت و به‌شکل شکوفه‌ی رز درآورد. عطر مرکبات شیرین و خمیر پخته‌شده‌ی کره‌ای و ورقه‌ورقه به مشامش رسید. عقب رفت تا شاهکارش را تحسین کند. تمام صبح مشغول پختن تارت‌ها بود. پنج ساعت تمام، صرفِ وزن کردن کره و شکر و آرد، مخلوط کردن مواد، ورزدادن و صاف‌کردن خمیر با وردنه و هم‌زدن و نیم‌جوش کردن و صاف‌کردن زرده‌های تخم‌مرغ و آب‌لیمو کرده بود تا مایعی غلیظ و خامه‌ای به رنگ گل آلاله درست کند.»

«کاترین یکی از قالب‌های شیاردار را برگرداند و شکوفه‌ی رز پوست‌لیمویی را کنار بقیه گذاشت. همیشه به این فکر بود که مهمانی‌ای که با شیرینی‌هایش به پا می‌کند، چطور از کار در می‌آید. ماری‌آن می‌گفت شیرینی‌های او حتی از شیرینی‌های سرآشپزهای شیرینی‌پز دربار خوش‌شکل‌تر است. بعد از مهمانی آن شب، شیرینی‌هایش نه فقط به خوش‌شکل‌بودن بلکه از هر نظر زبانزد می‌شد. چنین تعریف‌وتمجیدی دقیقاً همان چیزی بود که او و ماری‌آن برای شیرینی‌پزی‌شان احتیاج داشتند. بعد از این‌همه سال برنامه‌ریزی، کم‌کم حس می‌کرد آرزوهایش دارد برآورده می‌شود. چشایر همین‌طور که مشغول تماشای کاترین بود که داشت باقی‌مانده‌های پوست لیمو را جمع می‌کرد و می‌ریخت داخل پارچه‌ی مخصوص نگهداری پنیر، گفت: «مگه این وقتِ سال لیمو گیر می‌آد؟»
باغبان‌ها با خرده‌های پوست‌لیمو جلوی آفت‌ها را می‌گرفتند. کاترین لبخند زد و گفت: «اصلاً.» غرق فکروخیال شد و به صبح آن روز فکر کرد. نور ضعیفی از پشت پرده‌های توری به داخل می‌تابید. وقتی بیدار شد، بوی مرکبات هوا را پر کرده بود.»

«ماری‌آن سروگوشی آب داد تا ببیند مارشنس آن دورواطراف نباشد. بعد کاترین را به اتاق‌خواب برد و در را محکم بست. خدمتکار دیگر، اِبی‌گِیل، هم آنجا بود. درست مثل ماری‌آن لباس بلند سیاه و موقری با پیش‌بند سفید پوشیده بود و داشت با جارو به اسب گهواره‌ای بال‌داری که در اتاق به این‌طرف و آن‌طرف پرواز می‌کرد، می‌کوبید تا از لای پنجره‌ی باز اتاق بیرون برود. اسب گهواره‌ای بال‌دار هر بار از ضربه‌ی جاروی خدمتکار جان سالم به‌در می‌برد، هرهر می‌خندید و یال‌هایش را یک‌وری تکان می‌داد و دوباره به‌طرف سقف پرواز می‌کرد. ابی‌گیل قطره‌های عرق را از روی پیشانی‌اش پاک کرد و به ماری‌آن گله کرد: «این جونورهای مزاحم آخرش دِقم می‌دن!» بعد متوجۀ حضور کاترین در اتاق شد و تعظیم کج‌وکوله‌ای کرد. کاترین شق‌وُرق ایستاد و گفت: «ابی‌گیل!» ولی هشدارش خیلی دیر بود. یک جفت چوب گهواره‌ایِ ریز به‌زحمت از پشت کلاه ابی‌گیل بالا آمد و اسب بال‌دار دوباره به‌طرف سقف اوج گرفت.»

تحلیلی بر رمان سنگدل‌:

رمان سنگدل یکی از جذاب‌ترین و خواندنی‌ترین رمان‌های‌ عاشقانۀ فانتزی است که توجۀ بسیاری را در سراسر دنیا به خود جلب کرد. قهرمان داستان مریسا مایر در سنگدل، دختری به نام کاترین است. مدت‌ها قبل از این‌که کاترین تبدیل به ملکۀ بدنام و شرور سرزمین عجایب شود او فقط دختری بود که می‌خواست عاشق شود. کاترین شاید یکی از محبوب‌ترین دخترهای سرزمین عجایب و دختر مورد علاقۀ پادشاه مجرد سرزمین قلب‌ها باشد اما علایقش جای دیگری نهفته است. این دختر یک نانوای با استعداد است و تنها چیزی که می‌خواهد این است که با دوست صمیمی‌اش یک شیرینی‌پزی باز کند. اما بر اساس نظر مادرش، یک چنین هدفی برای زن جوانی که می‌تواند ملکه شود غیرقابل تصور است. اولین و جالب‌ترین نکته دربارۀ کتاب سنگدل نحوۀ ارتباط داستان آن با داستان سرزمین عجایب است. البته کارول در سرزمین عجایب، دنیایی سورئال و عجیب‌وغریب را به تصویر کشیده است و دنیایی فانتزی و منسجم ساخته است. دنیای مایر کمی با آن جهان فرق دارد. او هیچ دلیلی برای این‌که چرا حیوانات یا کارت‌های بازی حرف می‌زنند ارائه نکرده است، اما جهانی ساخته که تمام این‌ها به نظر خیلی واقعی می‌رسند. مایر هوشمندانه شخصیت‌های دنیای کارول را با کمی تغییر به داستانش افزوده و به رغم ارجاعات بسیار، مایر دنیایی بزرگسالانه‌تر خلق کرده و شخصیت‌هایش با حوادثی کاملاً غیرمنتظره و اغلب تاریک و تکان‌دهنده‌ روبه‌رو می‌شوند. همچنین مایر خیلی ماهرانه از کنایه‌ها در داستانش استفاده کرده و با برجسته‌سازی جزئيات کوچک به زیبایی هنر کاترین در شیرینی‌پزی را توصیف کرده که البته این هنر نقش مهمی نیز در داستان دارد. به همین طریق مایر کمی نیز از دنیای سرزمین عجایب فاصله گرفته است. او شخصیت‌های جدیدی را به داستانش اضافه کرده و البته یک نکتۀ جالب دیگر هم این است که عناصری را از دیگر کتاب‌ها به رمان سنگدل آورده است، مثل شیرینی‌های کدو تنبل هری پاتر یا کلاغ ادگار آلن پو.

خلاصۀ داستان سنگدل

کاترین پینکرتون مدت‌ها قبل از این‌که ملکۀ قلب‌های شرور سرزمین عجایب شود فقط دختری بود که دلش می‌خواست عاشق شود. تنها آرزوی این دختر جوان این است که شیرینی بپزد و روزی مغازۀ شیرینی فروشی خودش را در سرزمین عجایب باز کند. او به شدت در شیرینی پزی استعداد دارد و دلش می‌خواهد از این مهمانی‌های چای و زندگی اجتماعی فاصله بگیرد و بهترین نانوای سرزمین عجایب شناخته شود. متاسفانه کاترین توجه پادشاه احمق و به‌درد نخور سرزمین قلب‌ها را به خود جلب کرده و مادر سلطه‌گرش چیزی جز ملکه شدن دخترش نمی‌خواهد. این وضعیت زمانی پیچیده‌تر می‌شود که کاترین عاشق جِست، دلقک خوشتیپ و مرموز جدید دربار می‌شود. برای اولین بار او کشش واقعی را احساس می‌کند با این حال جِست آن طوری نیست که به‌نظر می‌رسد. خارج از دایرۀ افراد قصر، نیروهای دیگری حضور دارند، نیروهایی که از کشور اسطوره‌ای آن سوی شیشه و از سرزمین جادویی معروف به شطرنج آمده‌اند. از آن‌طرف پادشاه نیز به کاترین علاقه‌مند شده و برای اولین بار کاترین در خطر قرار می‌گیرد. ممکن است کاترین با علاقه‌های قلبی‌اش خشم پادشاه و والدینش را برانگیزد. کاترین مصمم است که سرنوشتش را خودش تعیین کند و طبق خواست خودش عاشق بشود. اما در سرزمینی پر از جادو، جنون و هیولاها، سرنوشت نقشه‌های دیگری برایش دارد.

اگر از خواندن کتاب سنگدل لذت بردید، از مطالعۀ کتاب‌های زیر نیز لذت خواهید برد:

مایر با کتاب سنگدل خواننده را مستقیماً به دنیای سرزمین عجایب لوئيس کارول می‌برد. محیط سرزمین عجایب کتاب سنگدل به طرز شگفت‌انگیزی دیوانه‌کننده و غریب است و شما را با شخصیت‌های قدیمی دنیای سرزمین عجایب و شخصیت‌های جدید این سرزمین همراه می‌کند. بنابراین اگر از خواندن کتاب سنگدل لذت بردید به شما پیشنهاد می‌کنیم کتاب‌های زیر را نیز بخوانید.

• لونار (سیندر سرگذشت یک پادشاهی) اثر دیگری از مریسا مایر، رمان‌نویس آمریکایی است. این کتاب داستان سیندر است، یک دختر مکانیک با استعداد سایبورگی در شهر پکن که شهروندی درجه دو محسوب می‌شود. سیندر ناگهان خود را گرفتار در میان مبارزه‌ای بین وظیفه، آزادی، وفاداری و خیانت می‌بیند و تنها با کشف رازهای گذشتۀ خود است که می‌تواند از خودش و آیندۀ جهان محافظت کند.

• سیندرلای گناهکار اثر آنیتا ول نویسندۀ آمریکایی است. این کتاب تمام عناصر داستان کلاسیک سیندرلا را دارد اما سیندرلا برخلاف تصور بقیه در این کتاب شخصیتی شیطانی است که مصمم است ملکۀ بعدی باشد و حتی حاضر است در این راه خواهرانش را نیز آزار بدهد. این کتاب داستان سیندرلای دوران کودکی‌تان نیست و سیندرلای این داستان کاملاً متفاوت است.

• کتاب دیو کوکی و دلبر اثر نانسی کمپل آلن است. این داستان عاشقانه و فانتزی، روایتی متفاوت از داستان دیو و دلبر است. این کتاب دربارۀ دختر جوانی است که برای پرستاری از دخترعمویش وارد یک قصر عجیب و غریب می‌شود و اتفاقات عجیبی نیز برایش رخ می‌دهد.

• کتاب ریسیدن سپیده‌دم اثر الیزابت لیم نویسندهٔ داستان‌های فانتزی است. این کتاب داستان دختری است که خودش را جای برادرش جا می‌زند تا بتواند در مسابقهٔ خیاط امپراتور شرکت کند و ماجراجویی‌اش از جایی آغاز می‌شود که تصمیم می‌گیرد سه تا لباس جادویی از خورشید، ماه و ستاره‌ها بدوزد.

• کتاب زندگی نامرئی ادی لارو اثر ویکتوریا شواب است که با نوشتن داستان‌های کسیدی بلیک است. این کتاب داستان دختری است که سال‌های سال زندگی کرده و نامیرا است. ادی لارو در ازای جادوانگی روحش را به شیطان فروخته اما حالا دچار نفرینی شده است و هیچ‌کس او را به‌خاطر نمی‌آورد. او در ماجراجویی‌ای خارق‌العاده به پیش می‌رود و سعی می‌کند هر کاری بکند تا در یاد و خاطر آدم‌ها بماند اما زمانی که در یک کتابفروشی با مرد جوانی آشنا می‌شود همه چیز تغییر می‌‌کند.

• کتاب لور اثر الکساندر برکن نویسندهٔ آمریکایی است. این کتاب داستانی از جنگ خدایان است. هر کسی هر هفت سال یک بار، یک هفته وقت دارد تا خدایان فانی را شکار کند و قدرتشان را به چنگ بیاورد و این جنگ تا زمان زنده ماندن آخرین خدا به تلاش ادامه خواهد داد. لور نمی‌‌خواست وارد این جنگ شود اما گذشتهٔ تاریک و آیندهٔ پرترس و سرنوشتش او را دوباره به این بازی می‌‌کشاند.

• کتاب سیرک شبانه رمان فانتزی و تاریخی اثر ارین مور گنشترن دربارهٔ جادو و سیرک است. این کتاب داستانی تخیلی از جادو و عشق است که در لندن قرن نوزدهم می‌گذرد و داستان سیرکی عجیب است که تنها شب‌ها ظاهر می‌شود و کار می‌کند. داستان کتاب دربارهٔ دو شعبده‌باز با طول عمری نامشخص است که سال‌هاست درگیر رقابتی شدید هستند و حالا پای شاگردان‌شان را به رقابت می‌کشانند.

دربارۀ مریسا مایر‌: رمان‌نویس آمریکایی

کتاب سنگدل

مریسا مایر نویسندۀ پرفروش نویورک‌تایمز در سال 1984 به دنیا آمد. او رمان نویس آمریکایی است که کتاب‌های معروفی از جمله سنگدل و سلسلۀ لونار را برای نوجوانان نوشته است. اولین رمان مجموعۀ سلسلۀ لونار با عنوان «سیندر» در سال 2012 منتشر شد. «سلسلۀ لونار» اولین مجموعه رمانی است که از این نویسنده منتشر شد و خوانندگان بسیاری را به خود جلب کرد. مریسا مدرک کارشناسی‌اش در رشتۀ نویسندگی خلاق و ادبیات کودکان را از دانشگاه Pacific Lutheran و کارشناسی‌ ارشدش در صنعت انتشارات را از دانشگاه پیس دریافت کرد. پس از فارغ‌التحصیلی مدتی به عنوان ویراستار در سیاتل کار می‌کرد تا این‌که حروف‌چین و ویراستار مستقل شد. سپس شروع به نوشتن کرد و تبدیل به نویسندۀ تمام وقت شد. مریسا علاوه بر نوشتن میزبان پادکست نویسندۀ خوشحال نیز هست. او هم اکنون با همسر و دو فرزندش در نزدیکی تاکوما، واشنگتن زندگی می‌کند.

دربارۀ رباب پورعسگر: مترجم کتابِ سنگدل

رباب پورعسگر در سال 1364 به دنیا آمد. او مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشدش را در رشتهٔ مترجمی زبان انگلیسی اخذ کرده است و از سال 1393 به ترجمهٔ رمان‌های فانتزی پرداخته است. از دیگر آثار ترجمه شدهٔ این مترجم می‌توان به مجموعهٔ «انتخاب» اثر کایرا کاس، «الماس دارک‌هُلد» اثر جین دوپرا، «مسابقات برج عقرب» اثر مگی استیف واتر و «مدرسهٔ افسانه‌ای» اثر سومن چینانی اشاره کرد.

سنگدل

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (12)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • فافا اسماعیلی
    • پاسخ به نظر

    شاید بشه گفت این یکی از بهترین بازگویی‌های داستان آلیس در سرزمین عجایب هستش و شاید بشه به‌عنوان پیش‌درآمد هم حسابش کرد. من همهٔ شخصیت‌‌های این کتاب رو دوست داشتم و خیلی قشنگ بود.

  • تصویر کاربر

    • برهان جعفری
    • پاسخ به نظر

    محیط سرزمین عجایب واقعاً شگفت‌انگیزه و عجیب‌وغریب. من خیلی دوست داشتم که مایر شخصیت‌های قدیمی مثل کلاه‌دار دیوونه و گربه رو هم به داستان اضافه کرده بود.

  • تصویر کاربر

    • مریم نظری
    • پاسخ به نظر

    سنگدل رمانی فانتزی و نسبتاً عاشقانه است اما خب چه انتظاری از ملکهٔ‌ قلب‌ها دارید؟ تصمیمات کاترین گاهی احمقانه و گاهی بی‌پرواست و در نهایت اون رو به مسیری می‌کشه که نباید. حتماً بخونیدش

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4

بریده ای از کتاب (8)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • فافا اسماعیلی
    • 0

    جست با لباس‌ سرتاپاسیاهش و همین‌طور که دست‌هایش را پشتش گرفته بود، پشت سر همراهان پادشاه ایستاده بود. داشت یکی از تابلوها را که نقاشی صورت یکی از اجداد دورِ کاترین بود، با دقت نگاه می‌کرد؛ ولی وقتی کاترین و مادرش وارد شدند، صاف ایستاد. قلب کاترین داخل قفسه‌ی سینه و زیر دنده‌هایش مثل طبل کوبید.

  • تصویر کاربر

    • برهان جعفری
    • 0

    کاترین گل رز ساقه‌درازی را دید که جست یادش رفته و روی لبه‌ی پنجره جا گذاشته بود و حالا افتاده بود کف اتاق. گلبرگ‌هایش پژمرده شده بود. کاترین مانده بود که آیا ماری‌آن متوجه آن گل هم شده و گمان کرده از خواب‌وخیال کاترین بیرون آمده یا نه.

  • تصویر کاربر

    • مریم نظری
    • 0

    شلپ‌شلوپ‌کنان راه افتادند به‌طرف کلبه و چکمه‌هایشان تا قوزک پا توی گِل رفت. از حصار چوبی‌ای در سمت راستشان رد شدند که بیشتر شبیه ردیفی از تخته‌های چوبی ناهموار و نیمه‌پوسیده و خردشده با رنگ ترک‌خورده بودند. حصار، دور مزرعه‌ی کوچک‌تری کشیده شده بود که از تکه‌زمین اصلی جدا بود.

  • 1
  • 2
  • 3
عیدی