30بوک
کتاب عمومی
تاریخ
آمریکا
اتاقی که در آن اتفاق افتاد

اتاقی که در آن اتفاق افتاد (خاطرات کاخ سفید)

(114)
نویسنده:

1,400,000ریال

1,260,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
6069

علاقه مندان به این کتاب
45

می‌خواهند کتاب را بخوانند
4

کسانی که پیشنهاد می کنند
9

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
2

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب اتاقی که در آن اتفاق افتاد

انتشارات صدای معاصر منتشر کرد:

جان بولتون 13 ماه مشاور امنیت ملی آمریکا بود و برخلاف انتظاری که ما از نام «مشاور» داریم، سمتی نمایشی و حضوری نمادین نداشت. او همفکر و همراه دولت ترامپ و گوینده برخی از جنجالی‌ترین مواضع آمریکا بود. نام بولتون برای بسیاری از ایرانی‌ها یادآور بر باد رفتن توافق هسته‌ای برجام و امیدهای به سرانجام نرسیده است اما برای بولتون یکی از خوشحال‌کننده‌ترین روزهای کاریش بود.

بولتون و ترامپ هم‌حزبی و هم‌راه و هم‌فکر بودند و کسی فکر نمی‌کرد کارشان به چنین رسوایی‌های بکشد؛ بولتون از سمتش استعفا کرد اما ترامپ در توییتی اعلام کرد بولتون استعفا نداده، اخراج شده است! قهر و دعوا همین جا تمام نشد. چند ماه بعد که بولتون دیگر رازنگه‌دار کاخ سفید نبود، اسرار ترامپ را در کتابی 600 صفحه‌ای افشا کرد.

کاخ سفید هر چه توانست کرد تا کتاب به دست کسی نیفتد. انتشار اسناد محرمانه و به خطر افتادن امنیت ملی آمریکا بهانه اصلی ترامپ بود اما قاضی فدرال این بهانه را نپذیرفت و کتاب منتشر شد. طرفداران دو آتیشه ترامپ مثل مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، بولتون را «خیانت‌کار» دانستند و برخی دیگر از جمهوری‌خواه‌ها مثل «جیمز بیکر» او را «خدمتگزار مردم» خواندند. هر چند دموکرات‌ها هنوز دلشان با بولتون جمهوری‌خواه صاف نشده است اما تا توانستند از مستندات کتاب علیه ترامپ استفاده کردند. احتمالاً تنها نقطه مشترک میان دوست و دشمن ترامپ، خواندن کتاب جان بولتون است؛ کتاب «اتاقی که در آن اتفاق افتاد» از اتفاقاتی می‌گوید که در «اتاق بیضی» کاخ سفید رخ داده است. اتاق بیضی همان محل کار روسای جمهوری آمریکا یا به عبارت دیگر معروف‌ترین دفتر کار جهان است.

اتاقی که در آن اتفاق افتاد ترجمه فارسی کتاب جنجالی جان بولتون است. این ترجمه توسط علی مجتهدزاده ارائه شده است که ترجمه کتاب هایی مثل کار کار انگلیسیهاست نوشته جک استراو، هر روز موهبتی است نوشته جان کری و پرونده همیشگی نوشته ی ادوارد اسنودن را در کارنامه کاری خود دارد. مخاطبان این کتاب ها از ترجمه های علی مجتهدزاده همیشه استقبال کرده اند.

فروشگاه اینترنتی کتاب 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی