داراب‌نامه (گالینگور)

(73)

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
2519

علاقه مندان به این کتاب
25

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
1

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب داراب‌نامه

انتشارات صدای معاصر منتشر کرد: "داراب نامه" مولانا محمد بیغمی به تصحیح دکتر سید محمد ترابی امسال از سوی نشر فردوسی منتشر می شود. به گزارش خبرنگار مهر، این کتاب نوشته مولانا محمد بیغمی بوده و سال ها پیش اولین تصحیح آن را ذبیح الله صفا انجام داده است. اما به گفته دکتر سید محمد ترابی - محقق و مدرس دانشگاه - این کتاب به واسطه وجود لغات دشوار و متکلف برای مخاطبان نیازمند یک بازنگری و تصحیح دوباره بوده است. ترابی در جریان تصحیح این کتاب کوشیده تا بدون آسیب زدن به متن اصلی کتاب، لغات دشوار را به صورت فهرست وار تنظیم و آن را به شکل ساده تری برای مخاطبان معنی کند. وی همچنین به تازگی کتاب "تاریخ ادبیات" را از دوره زمانی پیش از اسلام تا پایان قرن هشتم تالیف کرده است. این کتاب که قرار است به وسیله نشر ققنوس منتشر شود در ردیف کتب دانشگاهی به شمار می رود. ترابی درباره این اثر گفت: کتاب تاریخ ادبیاتی که سال ها در کرسی دانشگاه ها تدریس می شد، به تالیف زنده یاد دکتر ذبیح الله صفا بود. اما امروز دیگر دانشجویان به آن شکلی که باید علاقه ای نسبت به این کتاب ندارند. بنابراین تصمیم گرفتم یک جلد دیگر از تاریخ ادبیات را با کاربرد دانشگاهی به رشته تحریر درآورم. این مدرس دانشگاه پیش از این کتاب "تاریخ ادبیات تا قرن شش" را هم برای دانشجویان تالیف کرده بود. فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (2)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • علی شجاع
    • پاسخ به نظر

    من این کتاب را برای تطبیق با شاهنامه و تحقیق دانشگاهی میخواستم متاسفانه متن اصلی نیست که قابل استفاده باشد فقط یک باز نویسی به زبان امروزی است و تنها به درد علاقمندان به تاریخ و افزایش اطلاعات عمومی میخورد و شما بایستی این مورد را در توضیحات کتاب ذکر میکردید.

  • تصویر کاربر

    • میثم محمدامینی
    • پاسخ به نظر

    این کتاب بازنویسی‌ای است که سیدعلی شاهرودی از داراب‌نامه مولانا محمد بیغمی انجام داده است. داراب نامه نیست. لازم است که حتما این مورد را در مشخصات کتاب ذکر کنید.

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی