فسقلیها
تخفیف

%20

فسقلیها (مجموعه 30 جلدی)(مجموعه اول کد 1199)(خشتی)

(78)
نویسنده:

1,800,000ریال

1,440,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
5257

علاقه مندان به این کتاب
14

می‌خواهند کتاب را بخوانند
5

کسانی که پیشنهاد می کنند
7

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
1

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب فسقلیها

انتشارات قدیانی منتشر کرد:
این مجموعه دربرگیرنده سی جلد کتاب است که شخصیت اصلی هر یک آنها دختر یا پسر کوچولویی است که یک ویژگی یا عادتی منفی دارد؛لجباز است،زیادی غذا می خورد،بیش از حد تلویزیون تماشا می کند،خجالتی است،خبرچینی می کند و... این داستان ها به گونه ایی هستند که خواننده خردسال از همان ابتدا،بدی رفتار شخصیت داستان را حس می کند و متوجه زشتی کارش می شود. این کتابها با نویسندگی تونی گراس و ترجمه محمدرضا مهرافزا،سارا قدیانی و میترا لبافی همراه با تصاویر جذاب، به صورت کیف کتاب و سه مجموعه ده جلدی و همچنین در اندازه خشتی کوچک منتشر شده اند. گروه سنی:پیش دبستانی ها و سالهای اول و دوم ابتدایی
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

معرفی مجموعه 30 جلدی فسقلی‌ها اثر تونی گراس


مجموعه 30 جلدی فلسقلی‌ها اثر تونی گراس با ترجمۀ محمدرضا مهرافزا و جمعی از مترجمان و باز آفرینی شکوه قاسم نیا را نشر قدیانی منتشر کرده است. این مجموعۀ مصور دربردارندۀ جلدهای یک تا ۳۰ مجموعۀ داستان‌های فسقلی‌هاست و با داستان‌های آموزنده و جذاب و شخصیت‌های بازیگوشش و نمایش پیامدهای رفتارهای منفی، رفتارهای درست و مثبت را به کودکان می‌آموزد.

یافتن بهترین کتاب برای کودکان یکی از دغدغه‌های مهم والدین است چون کودکان خیلی سریع می‌آموزند و با کمک‌ کتاب‌ها می‌توانند به درک و رشد بهتری برسند. شما با کتاب می‌توانید به کودکان نه تنها خواندن و نوشتن را یاد بدهید بلکه کتاب‌ها به کودکان رفتار و عادت‌های درست و مناسب را نیز می‌آموزند. یکی از این کتاب‌های آموزنده و جذاب مجموعه داستان مصور و جالب فسقلی‌هاست. تونی گراس نویسندۀ کتاب‌های کودکان است و مجموعه کتاب فسقلی‌ها را در سال 1999 منتشر کرد.

هرچه باید در مورد مجموعۀ 30 جلدی فسقلی‌ها بدانید

فسقلی‌ها داستان مصور سی دختر و پسر بازیگوش است که شخصیت منفی کتاب محسوب می‌شوند و هر کدام ویژگی یا عادتی منفی دارند. یکی لجباز است، دیگری زیادی غذا می‌خورد، دختری بیش از حد تلویزیون تماشا می‌کند، یکی دیگر خجالتی است و آن یکی دروغگو است. هر کدام از این بچه‌ها پس از مدتی متوجۀ اشتباه‌شان می‌شوند و کار درست را انجام می‌دهند. عنوان هر فصل این کتاب یک صفت جالب و منفی است و مثلاً فصل لی‌لی لجبازه دربارۀ دختری به نام لی‌لی است که بسیار لجباز است و هر کاری که به او بگویند برعکسش را انجام می‌دهد. او نه تکالیفش را انجام می‌دهد، نه سبزیجاتش را می‌خورد و نه به حرف والدینش گوش می‌کند. تا این‌که یک روز دایی لی‌لی به خانه‌شان می‌آید و تصمیم می‌گیرد با او مخالفت کند. مثلاً به لی‌لی می‌گوید لازم نیست اتاقش را مرتب کند و حالا لی‌لی می‌خواهد که اتاقش را مرتب کند. در انتهای هر داستان، شخصیت‌ها یاد می‌گیرند که چطور باید رفتار درست و مناسبی داشته باشند.

مجموعه کتاب فسقلی‌ها با عناوین و شخصیت‌های زیر نوشته شده است:
«فری فراموش‌کار»، «ددی دست‌وپاچلفتی»، «کاکا کثیفه»، «شوشو شکمو»، «مومو اخمو»، «لی‌لی لجبازه»، «جی‌جی جیغ‌جیغو»، «نانی نازنازو»، «هانی همه‌چی‌دان»، «بابی بی‌باک»، «ریسی رییس»، «چی‌چی خبرچین»، «کامی‌کمکی»، «جودی جدی»، «دی‌دی دیرکن»، «جالی خجالتی»، «تلی تلویزیونی»، «کاکی کنجکاو»، «بیدی بی‌ادب»، «بیلی بی‌حوصله»، «مری مرتب»، «تاشی آتش‌پاره»، «سالی سلامت»، «هامی همیشه بیدار»، «بالی خوش‌لباس»، «قلی قلقلکی»، «نگی نگران»، «هالی حال به هم زن»، «آنا خانم خانم‌ها»، و «بوبی بوگندو». 

بریده‌هایی از مجموعه 30 جلدی فسقلی‌ها

«هانی از آن بچه‌هایی بود که فکر می‌کنند خیلی باهوشند و همه چیز را می‌دانند. او یک روز به موزه رفت و با یک گروه بازدیدکننده همراه شد. راهنمای موزه، گروه را راهنمایی می‌کرد. قسمت‌های مختلف موزه را به آنها نشان می‌داد، و هر چه را که لازم بود برایشان می‌گفت. هانی تصمیم گرفت با راهنما همکاری کند تا دانایی خودش را به همه نشان دهد. راهنما گفت: «خانم‌ها، آقایان! چیزی که می‌بینید یک لباس جنگی است. این لباس را در قدیم، جنگجویان شجاع می‌پوشیدند.» هانی حرف راهنما را قطع کرد و گفت:‌ «نخیر، این‌طور نیست! چیزی که می‌بینید یک کندوست. زنبورها از قسمت بالا وارد آن می‌شوند و از قسمت پایین عسل را بیرون می‌دهند.» راهنمای گروه چشم غره‌ای به هانی رفت.»

بخشی از داستان کاکی کنجکاو: 
«کاکی دوست داشت همه چیز را بداند. او یک پسر کوچولوی کنجکاو بود. دلش می‌خواست بداند که چرا زنبورها بدنی راه‌راه دارند، چرا سیب‌های باغ خودشان قرمز است، ولی سیب‌های باغ همسایه سبز است. چرا تمام جوراب‌های پدر به رنگ سیاه است؟ خط‌کشی جلوی مدرسه‌ها را با چه خط‌کشی کشیده‌اند؟ آن خط‌کش کجاست؟ چرا پنهانش کرده‌اند؟ خلاصه کاکی همیشه داشت فکر می‌کرد که:‌ چرا؟... چطور؟...برای چه؟...»

چرا باید فسقلی‌ها را برای بچه‌ها بخوانید؟

مجموعه 30 جلدی فسقلی‌ها مناسب کودکان 2 ساله تا 7 ساله است و هدیه‌ای جذاب و فوق‌العاده برای آنان محسوب می‌شود. داستان‌های این مجموعه به بچه‌ها یاد می‌دهد که در هر شرایطی چطور رفتار مناسبی داشته باشند؛ همچنین بچه‌ها با خواندن این مجموعه تفاوت بین رفتارهای درست و نادرست را به‌خوبی یاد می‌گیرند. 

داستان‌های این مجموعه به‌صورتی طراحی و روایت شده است که کودکان از همان ابتدا رفتار بد شخصیت‌ها را تشخیص بدهند، متوجۀ کار زشت‌شان بشوند و بعد از آن‌ها یاد بگیرند و رفتارهای بد و منفی خودشان را اصلاح کنند.

این کتاب برای کدام گروه سنی مناسب است؟

والدین می‌توانند این داستان‌ها را برای فرزندان 2 تا 7 ساله‌ بخوانند و وقتی بچه‌ها به سن مدرسه رسیدند می‌توانند خودشان هم این کتاب‌ها را مطالعه کنند.

دربارهٔ بازآفرین مجموعه 30 جلدی فسقلی‌ها

مجموعه 30 جلدی فسقلی‌ها (جیبی)

شکوه قاسم نیا یکی از نویسندگان و شاعران مطرح در حوزۀ ادبیات کودکان و نوجوانان ایران است که تا به امروز نزدیک به 400 شعر و ترانه برای کودکان سروده است. او کار ترانه‌سرایی را از سال 1358 شروع کرد و از سال 1359 در مجلۀ کیهان بچه‌ها برای کودکان داستان می‌نوشت. ترانۀ کلبۀ عمو پورنگ یکی از معروف‌ترین اشعار اوست. او در یازدهمین جشنوارۀ کتاب کودک و نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دو دیپلم افتخار در بخش شعر و داستان دریافت کرد.

دربارهٔ مترجم مجموعه 30 جلدی فسقلی‌ها

این مجموعه به همت جمعی از مترجمان نشر قدیانی ترجمه شده است، یکی از این مترجمان محمدرضا مهرافزا عضو انجمن نویسندگان کودکان و نوجوانان است و در سال 1353 در ارومیه به دنیا آمد. او دانشجوی دکترای حقوق بین‌الملل و دانش‌آموختۀ دانشگاه شهید بهشتی است و ده جلد از مجموعه 30 جلدی فسقلی‌ها را ترجمه کرده است.

مجموعه 30 جلدی فسقلی‌ها (جیبی)

امتیازات

مجموعه داستان فسقلی‌ها از سایت گودریدز امتیاز 3.8 از 5 را به دست آورده است.

کتاب‌های مشابه مجموعه 30 جلدی فسقلی‌ها مناسب برای کودکان ۲ تا 6 سال

- پک کتاب‌های کودک باهوش از نشر پرنده نوشتۀ داریوش صادقی به شما کمک می‌کند به کودک‌تان مهارت‌های گفتاری و شناختی را یاد بدهید.  

- داستان‌های فیلی و فیگی از نشر پرتقال داستان یک فیل و یک خوک بامزه است که بهترین دوستان یکدیگر هستند و با ماجراهای جالبشان کودکان را با مفاهیم مختلف آشنا می‌کنند

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی