سی سال سینما

سی سال سینما

(2)

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
430

علاقه مندان به این کتاب
4

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب سی سال سینما

انتشارات نی منتشر کرد:
سی سال سینما بخش عمده ای از مقالات تألیفی و تعدادی مقالات ترجمه شده نویسنده در زمینه سینما را طی سال های 1355 تا 1385 دربرمی گیرد، که مجموعاً شامل 60 مقاله است. هنگام مطالعه این کتاب خواننده می تواند کمابیش تمرکز مؤلف بر چهار حیطه اساسی هنر سینما را دریابد: مونتاژ تصویر و صدای فیلم؛ نظریه تاریخ و نقد فیلم؛ سینمای ایزنشتین؛ و سینمای مستند. همچنین برخی فصول این کتاب بیانگر پژوهش های نویسنده در بررسی جنبه ها و جلوه های بیان سینمایی در تعدادی از متون ادبیات کلاسیک پارسی، به ویژه شاهنامه است.
این کتاب بر اساس موضوع و سپس تاریخ تألیف فصل بندی شده است که دو دوره متمایز در پژوهش هایی سینمایی مؤلف را شامل می شود:
دوره اول (1360-1355)، که حاصل آن پژوهش هایی در مونتاژ، سینمای ایزنشتین و نقد فیلم است و دوره دوم (1385-1360)، که دربردارنده مقولات فنی و زیباشناسی تدوین و صدای فیلم و مطالب نظری و علمی مربوط به سینمای مستند است.
احمد ضابطی جهرمی در سال 1330 در جهرم متولد شد. او لیسانس كارگردانی سینما و تلویزیون را در سال 1354 از دانشكده ی هنرهای دراماتیک گرفت و در سال 1374 مدرک فوق لیسانس خود در رشته ی پژوهش هنر را از دانشگاه هنر اخذ کرد و در سال 1382 نیز از همان دانشگاه، در رشته ی پژوهش هنر در شاخه ی هنرهای دراماتیک، دکتری گرفت. او در حال حاضر استاد تمام وقت دانشکده ی صدا و سیماست و در دانشکده ی سینما و تئاتر دانشگاه هنر، و دانشکده ی هنرهای زیبای دانشگاه تهران نیز، به طور پاره وقت، تدریس می کند.
فروشگاه اینترنتی کتاب 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی