تاریخ تحلیلی شعر نو
تخفیف

%15

تاریخ تحلیلی شعر نو (4جلدی)

(30)
نویسنده:

28,500,000ریال

24,225,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
2121

علاقه مندان به این کتاب
17

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
5

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب تاریخ تحلیلی شعر نو

انتشارات مرکز منتشر کرد:
کتاب حاضر، تاریخ جامعه شناختی یک دوره از شعر نوین ایران (1284-1357) است که با استناد به قریب به تمام کتاب‌ها و نشریات حاوی شعر نو هفتاد و اندی سال مورد بررسی نوشته شده است. تقسیم‌بندی کتاب در چهار جلد، تقسیمی است تاریخی، و مبتنی بر سه مقطع از تاریخ که از شعر نو ایران تحولی رخ داده است. تدوین کتاب بر اساس سال است، و در بررسی وضع شعر نو هر سال، نخست فهرستی از کتاب‌های منتشره و نشریات شعر نو آن سال داده شده است، و سپس مهمترین کتاب‌ها، همراه با نقدهای مطرح، ذیل نقد و نظر آن کتاب آورده شده است. بدین ترتیب مجموعه حاضر اگرچه تاریخ تحلیلی شعر نو در ایران است ولی سه مجموعه دیگر، یعنی کتاب‌شناسی شعر نو ، نشریات هفتاد سال شعر نو، و فهرست هفتاد سال نقد بر شعر نو فارسی را شامل می‌شود که جای نسبتا خالی آنها نیز احساس می‌شد. تاریخ تحلیلی شعر نو در زبان فارسی است.
شاید بهترین معرفی این کتاب گزیده ای از سخنان شمس لنگرودی یاشد
چه شد که تصمیم گرفتید کار تحقیقی انجام دهید و " تاریخ تحلیلی شعر نو ایران " را بنویسید؟
در زندان، کتاب و روزنامه نبود. برای همین بعد از مدتی با سه‌چهار نفر از هم‌بندها قرار گذاشتیم هر کسی هر چه بلد است به دیگران یاد دهد. یکی فیزیک بلد بود یکی شیمی، یکی از گیاهان دارویی خبر داشت. من هم قرار بود ادبیات فارسی به دیگران بگویم.شروع کردم، دیدم از دوره‌هایی، اطلاعات چندانی ندارم و عجیب اینکه یکی از این دوره‌ها، تاریخ دقیق شعر نو در ایران بود، در حالی که قبلا تصور می‌کردم، بلدم.همین مساله باعث شد تصمیم بگیرم آزاد که شدم، اطلاعاتم را در زمینه تاریخ شعر نو کامل کنم. وقتی بیرون آمدم شروع کردم. دیدم برای دوره آغازین شعر فارسی، ملک‌الشعرای بهار مطلب خوبی نوشته که آقای محمد گلبن در مجموعه " بهار و ادب فارسی " جمع‌آوری کرده است. خواندم و خواندم تا رسیدم به تاریخ شعر نو. دیدم قصه، خیلی مفصل‌تر از اینهاست که فکر می‌کردم. شروع کردم به جمع‌آوری مدارک. دیدم دارد زیاد می‌شود، به فکرم رسید که فیش‌ها را به صورت کتابی تدوین کنم تا همه استفاده کنند.
البته تصورم این بود که کتابی می‌شود بین صد تا صد و پنجاه صفحه. اما جلوتر که رفتم دیدم دریا ژرف‌تر شده است‌. ده سال طول کشید تا تدوین مطالب جمع‌آوری شده و تحقیقاتی‌ام به پایان برسد به صورت این کتابی که می‌بینید در آید. ... این کتاب، یک کتاب تاریخ جامعه‌شناختی شعر نو در ایران است. ... دغدغه من در تالیف این کتاب، خاستگاه اجتماعی و جامعه‌شناختی شعر نو بود.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی