قصه‌های امیرعلی (جلد 2)

(6)

1,000,000ریال

900,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
1599

علاقه مندان به این کتاب
22

می‌خواهند کتاب را بخوانند
8

کسانی که پیشنهاد می کنند
12

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب قصه‌های امیرعلی

انتشارات نقش و نگار منتشر کرد:
من امیر علی نبویان هستم.متولد دوم فروردین هزار و سیصد و پنجاه و نه.فارغ التحصیل رشته مهندسی برق از دانشگاه صنعتی مازندران.این قصه ها،شکر خدا-«اتوبیوگرافی»نیستند و تمامش ساخته این ذهن مشوش ژولیده است!امیدوارم که دوستان،آنچه قلم نحیف و سواد خفیف بنده مرتکب شده را به بزرگواری ببخشند. راستی این قصه ها ادامه دارد...
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

معرفی کتاب قصه‌های امیرعلی (2) اثر امیرعلی نبویان

امتیاز در گودریدز: ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

جلد دوم کتاب قصه‌های امیرعلی از سایت گودریدز امتیاز 4 از 5 را دریافت کرده است.

جوایزی که کتاب قصه‌های امیرعلی از آن خود کرده است:

• کاندیدای دریافت جایزۀ بهترین کتاب سال

معرفی کتاب قصه‌های امیرعلی (2):

قصه‌های امیرعلی بخشی از مجموعه داستان‌های کوتاه از امیرعلی نبویان مجری، بازیگر و نویسنده است. این داستان‌های کوتاه که برای برنامۀ تلویزیونی «رادیو هفت» نوشته شده بود برگرفته از تخیلات امیرعلی نبویان است. او با نگاهی کمی متفاوت و بی‌تعارف با مایۀ هجو که با توجه به سن و سال شخصیت راوی و فرم نگارش و دایرۀ واژگانش حال‌وهوایی «شبه پارودیک» دارد، حکایت‌های جذابی را تعریف کرده است که شاید بسیاری در جامعه و فرهنگ ما آ‌ن‌‌ها را تجربه کرده باشند.

چرا باید کتاب قصه‌های امیرعلی (2) را بخوانیم؟

مجموعه داستان‌های امیرعلی، به زبان طنز و ساده نوشته شده و حوادث معمول روزمره است که البته لحن نویسنده باعث شده همین حوادث ساده لبخند به لب شما بیاورد و می‌تواند کتابی بسیار سرگرم‌کننده باشد. این کتاب هم مناسب نوجوانان و هم مناسب بزرگسالان است.

جملات درخشانی از کتاب امیرعلی (2):

«با فرا رسیدن زمستان و اپیدمی شدن بیماری‌های منصوب به آن، حفظ سلامتی دشوار می‌شود و نیازمند دقت و مراقبت فراوان است، علی‌الخصوص برای یک مثل بنده که هراسی منحصر به فرد از آمپول و سایر شیوه‌های دردناک شکنجه‌گرانۀ درمان دارم. گفتنی است بنده قبلاً همین‌جا، از پزشکان محترم درخواست کرده بودم که متدی انسانی‌تر برای مداوا اختراع کنند، اما عزیزان تا این لحظه که ترتیب اثر نداده‌اند. بنابراین می‌شود دریافت که از دید حقیر آنفلوآنزا پیش از آنکه یک بیماری باشد، مصیبت است و از این رو حضور بنده در مراکز درمانی، از مراسم تشییع جنازۀ وابستگان فقط یک دست لباس مشکی کم دارد و توأم است با -تقریباً- همان میزان آه و ناله و زاری. پس خصوصاً در این فصل سال حتی از جواب دادن به پیامک‌های ارسالی از سوی سرماخوردگان و زکام شدگان محترم هم امتناع می‌کنم! در یک عصر زمستانی به دستور مادر و جهت رفع نگرانی ایشان، مشغول راهنمایی کاروان شترهای سرگردان داخل اتاقم بودم تا خدای ناکرده یک وقت راه گم نکنند که مهران دوباره مثل اجل معلق و با خبری تکان دهنده سر رسید.»

«لابد شما با من موافقید یکی از مهم‌ترین دلایل اختراع زبان و ادبیات این است که بشر منظورش را به مخاطب بفهماند، طوری که جز آنچه هدف متکلم بوده است استنباط نکند. نه مثل ریموت کنترل تلویزیون ما که وقتی هر کدام از دکمه‌هایش را فشار می‌دهیم یک کار دیگر انجام می‌دهد، برداشتی متفاوت و حتی گاه متضاد داشته باشد. غم‌انگیزتر آن است که طرف مقابل به شما اجازۀ حرف زدن هم ندهد و از روی همان رفتار یا اتفاق سوءتفاهم‌آمیز در موردتان قضاوت کند، و اسفبارترین حالت ممکن، موقعی‌ست که آن طرف مقابل مهران باشد؛ چرا که استاد نه فقط در  زمینۀ ارتباطش با بنده، که به طور کلی، اگر چیزی اتفاقی به قرنطینۀ کله‌اش راه می‌یافت بیرون کشیدنش با آچار شلاقی و مته و انبردست هم ممکن بود، چه رسد به زبان شیرین فارسی! قمرِ مدام در عقرب بنده هم مرتب مقدّر می‌فرمود به این فرضیۀ ابلهانه علاقۀ من به خانم اسکندری در ذهن مهران و خود آن بانوی گران‌قدر، دامن زده شود؛ از ماجرای اشتباه عجیب مریم در روزهای اول دانشگاه گرفته، تا داستان تقلب در امتحان میان ترم....»

«نمی‌دانم شما به پاقدم اعتقاد دارید یا نه، اما باید گفت حتی اگر این هم از مجموعۀ پرشمار خرافات رسوخ کرده به دل و جان ما باشد، بامزه و مفرح است، یا لااقل، دستمایۀ خوبی برای عزیزانی که همواره در ناکامی‌های خود به دنبال یک گردن‌شکسته‌ای می‌گردند تا مقصر قلمدادش کنند؛ هر چند گاهی آن‌ها به بهانۀ پیروزی‌هایی هم که عموماً با امدادی از ناکجا حاصل می‌شود، مقدم یک تازه‌واردِ از همه‌ جا بی‌خبر را گلباران می‌کنند. در یک ظهرِ حوصله‌سربرِ تابستان و وقتی بی‌کاری به مغز استخوانم زده بود، از ترس مار غاشیه به دهان اژدها پناه بردم و زنگی به مهران زدم بلکه خلاقیت‌های استاد در آفرینش آثار جاودانۀ هنری، حال و اوضاع را از یکنواختی در بیاورد.»

تحلیلی بر کتاب قصه‌های امیرعلی (۲)‌:

کتاب قصه‌های امیرعلی (2) ادامۀ داستان‌های امیرعلی است. این جلد با مقدمه‌ای از منصور ضابطیان و محمد صوفی شروع می‌شود. امیرعلی با پدر و مادرش زندگی می‌کند و شخصیت‌های دیگر داستان‌هایش خواهرش مریم، شوهرخواهرش فرهاد و مهران دوست صمیمی‌اش هستند. مهران حضور پررنگی در قصه‌های امیرعلی دارد. داستان‌های این کتاب به زبان طنز نوشته شده و از دیدگاه اول شخص روایت می‌شود. امیرعلی موجودی درمانده به نظر می‌رسد که میان خانواده، اطرافیان و رفیق مهربانش مهران گیر افتاده و حس می‌کند بسیاری مناسبات و اتفاقات را درک نمی‌کند با این حال چون اطرافیانش را دوست دارد سعی می‌کند با آن‌ها بسازد. هر بخش از داستان‌های قصه‌های امیرعلی (۲) به قسمت‌های مختلف تقسیم شده است. داستان‌های جلد دوم قصه‌های امیرعلی (۲) از ماجرای اسکی رفتن امیرعلی به همراه دوست و همراه صمیمی و همیشگی‌اش مهران شروع می‌شود و داستان با ماجرای سرماخوردگی، عیدی، امتحان و حوادث مختلف روزمرۀ زندگی ادامه می‌یابد.

چه شد که امیرعلی نبویان مجموعۀ قصه‌‌های امیرعلی را نوشت؟

تفاوت بین متولدین دهۀ پنجاه و اوایل شصت با دهه‌های دیگر، همیشه مورد توجۀ نبویان بود. او با خود فکر می‌کرد که چرا سلایق و اندیشه‌های جوانانی که فقط چند سال از دهۀ شصتی‌ها کوچک‌ترند، آن‌قدر با آن‌ها متفاوت است. اما آنچه موضوع و هدف قصه‌های امیرعلی شد، بررسی همین دلایل یا ارائۀ راهکاری برای بهبود اوضاع نیست، بلکه نویسنده فقط قصد داشت فضایی پدید آورد که هر دو دسته از طریقی به یکدیگر نزدیک‌تر شوند. او قصد دارد در قصه‌های امیرعلی نسل‌های مختلف را به هم نزدیک‌تر کند. موضوع اصلی کتاب طنز قصه‌های امیر علی طبیعی جلوه دادن تفاوت بین نسل‌ها است. بنابراین شخصیت اصلی داستان، چند سال کوچک‌تر از خود امیرعلی نبویان است و روی لبۀ تیغ‌ لجام گسیختگی و تحجر گام برمی‌دارد.

اگر از کتاب قصه‌های امیرعلی (۲) لذت بردید، از مطالعۀ کتاب‌های زیر نیز لذت خواهید برد:

مجموعۀ قصه‌های امیرعلی، داستانی طنز، جذاب، خودمانی و دلنشین دارد. بنابراین اگر از مطالعۀ چنین کتاب‌هایی لذت می‌برید، کتاب‌های زیر را نیز بخوانید. 

• جلد سوم قصه‌های امیرعلی که در آن امیرعلی نبویان به ادامۀ داستان شخصیت خیالی‌اش پرداخته است. 

• تهِ خیار  مجموعه‌ای از داستان‌های هوشنگ مرادی کرمانی است. این مجموعه 30 داستان کوتاه دارد که نویسنده با نگاهی طنز یا زهرخند، به موضوعات مختلفی مثل مرگ، پیری، بی‌پولی و غیره پرداخته است. 

• شازده حمام اثر محمد حسین پاپلی یزدی است. این مجموعۀ‌ 4 جلدی خاطرات کودکیِ نویسنده در یزد و در دهۀ 1330 و 1340 است. نویسنده با لحنی شیرین و طنز روایت‌هایی از باورها، خرافات و تجربیات مردمان گذشته را بیان کرده است.

دربارۀ امیرعلی نبویان: مجری و بازیگر

قصه های امیرعلی

امیرعلی نبویان مجری و بازیگر ایرانی در سال 1395 به دنیا آمد. او مدرک کارشناسی‌اش را در رشتۀ مهندسی برق از دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل دریافت کرد و عمدۀ شهرتش را برای برنامۀ تلویزیونی رادیو هفت به دست آورد. او در بخش قصه‌خوانی این برنامه قصه‌های امیرعلی را اجرا کرد. او علاوه بر اجرا در برنامه‌های تلویزیونی، به کار نویسندگی هم مشغول است و چهار کتاب قصه‌های امیرعلی از او منتشر شده. نبویان در شهر آمل بزرگ شد و اولین تجربۀ بازیگری‌اش، بازی در سریال نوشدارو بود. او همچنین در مسابقۀ لباهنگ خندوانه با اجرایش نظر بسیاری از مردم را به خود جلب کند.

دیگر آثار امیرعلی نبویان:
• نمایشنامۀ ناگهان پیت حلبی
• مجموعۀ‌ ماماهوت
• نمایشنامۀ ریش فیدل، غبغب مرکل
• داستان صوتی شهر غصه
• نمایشنامۀ تناسخ
• کتاب طنز کان لم یکن

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (3)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • فاطمه آصفی
    • پاسخ به نظر

    با خوندن این مجموعه، به هیجان انگیز ترین شکل ممکن، میتونین همه‌ی اتفاقاتش رو تصویر سازی کنین و کلی لذت ببرین👌

  • تصویر کاربر

    • علی سعادتی
    • پاسخ به نظر

    یه کتاب طنز عالی مخصوص 1112 سال به بالا من تا به حال با خوندن کتاب اینقدر نخندیده بودم😅 بعضی کلمه هایی استفاده شده که باعث افزایش دایره لغات میشه👌🏻 خلاصه که نخونین ضرر کردین❤🙂 آدم با خوندن این کتاب غم و غصه هاش یادش میره😊 خلاصه که بخرین سود کردین

  • تصویر کاربر

    • مرضیه صالحی
    • پاسخ به نظر

    اگه میخواین چند لحظه ای از تنش های زندگی روزمره دور بشید و برید توی یه حال و هوا و دنیای دیگه و روحیتون عوض شه حتما خوندن این کتاب رو پیشنهاد میکنم...

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی