کارل مارکس زندگی و محیط

(21)

3,200,000ریال

2,400,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
1951

علاقه مندان به این کتاب
31

می‌خواهند کتاب را بخوانند
1

کسانی که پیشنهاد می کنند
2

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب کارل مارکس زندگی و محیط

انتشارات ماهی منتشر کرد:
اگرچه آیزایا برلین فیلسوفی لیبرال به شمار می‌آید، بسیاری زندگی‌نامه‌ی کارل مارکس به قلم او را اثری منصفانه می‌دانند که در آن بسیاری از نظرات مارکس را پذیرفته یا نقد کرده است. کارل مارکس (زندگی و محیط) اولین کتاب برلین است و زمانی که آن را نوشت 30 سال بیشتر نداشت. برای اولین‌بار در همین کتاب است که برلین استعداد ویژه‌ی خود در تاریخ‌نگاری اندیشه را نشان داده است. مارکسِ برلین چهره‌ی جالبی است، زیرا از سویی ثمره‌ی نهضت روشنگری است اما از سوی دیگر نتیجه‌ی شورش رمانتیک علیه نهضت روشنگری. ویژگی کتاب همان ویژگی اصلی کارهای برلین است: ایجاد رابطه میان اندیشه و محیط سیاسی و اجتماعی.
آیزایا برلین، فیلسوف و اندیشه‌نگار و نظریه‌پرداز سیاسی، در 1909 در ریگا متولد شد. او تنها فرزند خانواده‌ای یهودی بود. از زمان تجزیه‌ی لهستان در قرن هجدهم یهودیان بنا بر قانون امپراتوری روسیه در این منطقه محصور بودند. برلین در شش‌سالگی با خانواده‌اش به پطروگراد رفت و تا چند سال پس از انقلاب روسیه در این شهر زیست. برلین در سال 1921 به همراه خانواده‌اش به انگلستان مهاجرت کرد. او به دبیرستان سنت پل و سپس به کالج کورپوس‌کریستی در دانشگاه آکسفورد رفت و در آن‌ جا تاریخ و زبان‌های باستانی و سیاست و فلسفه و اقتصادخواند. در 1932 در نیوکالج به سمت مدرس و به فاصله‌ی کوتاهی به عضویت هیأت علمی کالج اُل‌سولزدر آکسفورد منصوب شد که در محیط دانشگاهی بریتانیا افتخاری استثنایی بود. در جنگ جهانی دوم او مسئولیت‌هایی در سفارت بریتانیا در واشنگتن و نیویورک به عهده داشت و سپس سفری به اتحاد جماهیر شوروی کرد و در آن‌جا با شماری از روشنفکران روسی که از تصفیه‌های استالین جان سالم به در برده بودند، به خصوص آنا آخماتوا و بوریس پاسترناک آشنا شد. این آشنایی‌ها باعث شد مخالفت او با کمونیسم محکم‌تر و سرسختانه شود. پس از جنگ به آکسفورد برگشت. گرچه تا اوایل 1950 به تدریس و نگارش در فلسفه پرداخت اما توجهش به تاریخ سیر اندیشه‌ها به ویژه تاریخ روشنفکری روسیه، تاریخ نظریه‌های مارکسیستی و سوسیالیستی و نهضت روشنگری جلب شده بود. برلین جز چند سالی که در امریکا و اتحاد جماهیر شوروی بود بقیه‌ی عمر خود را در آکسفوردگذراند. او به استادی کرسی چیچلی در نظریات اجتماعی و سیاسی انتخاب شد و ملکه او را به لقب سـِـر مفتخر ساخت. در 1966 رییس کالج وولفسون شد و بالاترین نشان کشوری بریتانیا نصیب او شد. او سرانجام در 5 نوامبر 1997 چشم از جهان فروبست و در آکسفورد به خاک سپرده شد. آوازه‌ی برلین در بیشتر عمر مرهون دفاع از لیبرالیسم، گفت‌وگوهای مهم و درخشان، حمله به تحجر، تعصب و تندروی سیاسی و نوشته‌های قابل فهم در زمینه‌ی تاریخ اندیشه‌هاست.
رضا رضایی متولد سال 1335 در شهر ساری است. او آثار متعددی را در حوزه‌های مختلف علوم انسانی، فنی- مهندسی، موسیقی، هنر و کتاب‌های تخصصی شطرنج ترجمه کرده است، اما بیش‌تر ترجمه‌هایش در عرصه‌ی ادبیات و نقد ادبی و فلسفه بوده است. رضایی در رشته‌ی مهندسی مکانیک تحصیل کرد. او زبان انگلیسی را در نوجوانی آموخت و اولین ترجمه‌اش کتابی درباره‌ی شطرنج است که در 16 سالگی آن را ترجمه کرد، اما به نام شخص دیگری منتشر شد. او از همان کودکی به شطرنج علاقه‌مند بود و به‌صورت حرفه‌ای به عنوان شطرنج‌باز، استاد شطرنج و رئیس فدراسیون شطرنج نیز فعالیت کرده است. رضایی از جمله ویراستاران «مرکز نشر دانشگاهی» بود و در آن‌جا بیش از همه در بخش فنی- مهندسی به ویرایش و ترجمه پرداخت. فعالیت مطبوعاتی رضایی از سال 1357 آغاز شد و در این سال‌ها نیز جسته‌وگریخته ادامه داشته است. رضایی با ترجمه‌ی رمان جوان خام، اثر داستایفسکی، کار حرفه‌ای خود را در ترجمه آغاز کرد. گستره‌ی فعالیت او در عرصه‌ی ترجمه وسیع است، اما ترجمه‌ی آثار کلاسیک ادبیات انگلیسی‌زبان، از جمله مجموعه آثار جین آستین، خواهران برونته، جورج الیوت و رمان گتسبی بزرگ، از کارهای شاخص اوست. ترجمه‌های رضایی در حوزه‌های دیگر نیز اغلب از آثار شاخص آن حوزه به‌شمار می‌رود؛ از جمله کتاب‌های تئوری بنیادین شطرنج، راهنمای جامع موسیقی کلاسیک، آزادی و زندگی تراژیک، فرهنگ اساطیر کلاسیک، هنر داستان‌نویسی، کارل مارکس(زندگی و محیط)، انقلاب مشروطه‌ی ایران و...
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی