مختصر و مفید (2)(فلسفه سیاسی)(پالتویی)

(6)
نویسنده:

850,000ریال

765,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
960

علاقه مندان به این کتاب
15

می‌خواهند کتاب را بخوانند
1

کسانی که پیشنهاد می کنند
1

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب مختصر و مفید

انتشارات ماهی منتشر کرد:
فلسفه سیاسی، کتابی است کوچک درباره موضوعی بزرگ. در همان آغاز کار، دیوید میلر در مقام نویسنده قصدش از نوشتن این کتاب را شرح می‌دهد و می‌نویسد: قصد من این بود که این کتاب را برای کسانی بنویسم که پیش از این هیچ وقت با فلسفه سیاسی سروکار نداشته‌اند تا آن‌ها را با این موضوع آشنا و برایشان جذاب و قابل فهم کنم.» کتاب با طرح این سوال شروع می‌شود که «چرا به فلسفه سیاسی نیاز داریم؟» اما محتوای کتاب درباره عرصه فلسفه سیاسی در اداره سیاسی جامعه است و در پی جوابی برای این سوال می‌گردد که چرا هرگاه فیلسوفان سیاسی سعی کرده‌اند مستقیما در زندگی سیاسی دخالت کنند معمولا کاری از پیش نبرده‌اند.
دیوید میلر در کتاب فلسفه‌ی سیاسی مفاهیمی مانند، اقتدار، دموکراسی، آزادی و محدودیت‌های آن، عدالت، فمینیسم، چند‌فرهنگی‌باوری و ملیت، را در فلسفه‌ی سیاسی معرفی می‌کند. در این کتاب سؤال‌هایی از این دست مطرح می‌شود: «آیا حقیقت دارد که عملکرد دولت‌ها عمیقاً بر کیفیت زندگی ما تأثیر می‌گذارد؟»؛ «آیا اقتدار سیاسی حکومت‌ها در گرو اعمال زور بر شهروندانشان است؟»؛ «شهروندان عادی چه نقشی در دموکراسی ایفا می‌کنند؟».
این کتاب از مجموعه‌ی مختصرمفید است. این مجموعه ترجمه‌ای است از کتاب‌های مجموعه‌ی A Very Short Introduction که انتشارات دانشگاه آکسفورد انتشار آن‌ها را از سال 1995 آغاز کرده است و تعداد عناوین آن تاکنون به بیش از 400 عنوان رسیده است. هرکدام از کتاب‌های مجموعه درآمدی است بر موضوعی خاص که اگرچه برای مخاطب عام نوشته شده، نویسنده‌ی آن از اساتید برجسته‌ی آن رشته است
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی