باغ زمستان

باغ زمستان

(7)
نویسنده:

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
638

علاقه مندان به این کتاب
10

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
1

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب باغ زمستان

انتشارات نگاه منتشر کرد:
پابلو نرودا، كه نام اصلى‌اش نفتالى ریكاردو ره‌یس باسوآلتو است، در 12 جولاى سال 1904 در شهر كوچك پارال متولد شد. پدرش كارمند اداره راه‌آهن و مادرش معلم بود كه اندكى پس از تولدش درگذشت. او نوشتن مقالات و سرودن اشعار را از سیزده سالگى شروع كرد. اولین مجموعه شعرش را در سال 1922 منتشر كرد.
او درسال 1945 به مجلس سناى شیلى راه یافت. در 1947 به سبب سخنان تندش علیه رئیس جمهور وقت شیلى مجبور گردید كشورش را ترك كند. در 1952 به میهن‌اش شیلى بازگشت. در 1971 جایزه ادبى نوبل را از آن خود كرد. عاقبت در 1973 اندكى پس از كودتاى ضد مردمى ژنرال اگوستو پینوشه علیه حكومت مردمى سالوادور آلنده كه با حمایت امریكا انجام گرفت، بر اثر بیمارى در خانه‌اش از پاى درآمد و دوستداران بى‌شمارش را تنها گذاشت، یادش همیشه گرامى باد.
هم‌اینك آوازه مردمى پابلو نروداى شاعر به گستره جهانى است. او نه‌تنها شاعر محبوب ستمدیدگان امریكاى لاتین بلكه تمام جهان است.
بدون شك یكى از واقعى‌ترین و مردمى‌ترین چهره‌هاى ادبیات جهان است، كه سراسر عمر خویش را وقف مبارزه و سیاست خلق شیلى كرد و آگاهانه زندگى دردآور تبعید و بازداشت را به جان خرید. جاودانگى او عمدتآ مرهون گرایشات انسانى و مردمى او است.
شعرهاى نرودا علاوه بر مضمون انسانى از ویژگى‌ها و ظرایف شعرى خاصى نظیر ایهام، تناقض، گستردگى تخیل، سادگى، هزارتوئى، بازى نحوى و …. برخوردار است. بنابراین در خواندن آن‌ها باید تعمق و دقت بیشترى مبذول داشت تا رابطه حسى مورد نظر به‌دست آید.
صرافت ترجمه این مجموعه چیزى نبود جز پاسخگویى به یك نیاز ذوقى، البته در حد بضاعت. به طور مسلم خوانندگان شعردوست و شعرشناس داورنهایى حسامیزى آن خواهند بود.
در این كتاب، دو مجموعه كامل و گزیده‌اى از مجموعه‌هاى دیگر نرودا از متن دوزبانه انگلیسى و اسپانیائى ترجمه شده است.
فروشگاه اینترنتی 30 بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی