30بوک
کتاب عمومی
تاریخ
ایران
ایران جامعه کوتاه مدت

ایران جامعه کوتاه مدت

(53)

1,000,000ریال

900,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
5542

علاقه مندان به این کتاب
130

می‌خواهند کتاب را بخوانند
11

کسانی که پیشنهاد می کنند
9

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
1

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب ایران جامعه کوتاه مدت

انتشارات نی منتشر کرد:
چهار مقاله ای که در این کتاب می خوانید هریک به نوعی مشکلات تاریخی توسعه ی اقتصادی و سیاسی ایران را بررسی می کند. فقدان امنیت برای مالکیت خصوصی و در نتیجه عدم انباشت سرمایه در دست بخش خصوصی، انحصار ثروت و قدرت اقتصادی در دست حکومت ها که خود به انحصار قدرت سیاسی می انجامید و سرعت و شدت تحولات سیاسی و اجتماعی که جامعه را از چهارچوب قانونی باثبات که لازمه ی رشد و توسعه ی اقتصادی است محروم می کرد، در دو مقاله اول بررسی می شود. تلاش برای استقرار قانون و نظم قانونی که به انقلاب مشروطه انجامید و علل ناکامی ها و کمبودهای این جنبش مضمون مقاله ی سوم است و در مقاله ی چهارم که به معنایی دنباله ی مقاله سوم است شرحی از زندگی و آثار ملک الشعرای بهار می خوانیم که از کوشندگان راه مشروطه بود و انسانی فرهیخته و آزادی خواه و متجدد که می کوشید در فضای بسته و خطرخیز دیکتاتوری در عین وفادارماندن به آرمان های خود از تندروی های ویرانگر بپرهیزد و در محیطی که کمتر کسی هوادار اعتدال و خرد بود به اعتدالی خردمندانه برسد.
محمدعلی همایون کاتوزیان متولد 26 آبان 1321 در تهران است. در ایران وی را به نام همایون کاتوزیان و در خارج از ایران به نام هما کاتوزیان نیز می شناسند. او اقتصاددان، تاریخ نگار، و دانشمند علوم سیاسی و منتقد ادبی است و زمینه ی تحقیق مورد علاقه اش مسائل مربوط به ایران است. وی پس از فراغت از تحصیل از دبیرستان البرز و گذراندن یک سال در دانشگاه تهران، برای خواندن رشته ی اقتصاد به انگلستان رفت. کارشناسی خود را در سال 1967 از دانشگاه بیرمنگام گرفت. در سال 1968 کارشناسی ارشدش را از دانشگاه لندن و در سال 1984 دکترایش را از دانشگاه کنت در کانتربری گرفت. در سال های بین 1968 تا 1986 در انگلستان، ایران، کانادا و ایالات متحده اقتصاد درس داد. او در حال حاضر در بخش مطالعات شرقی دانشگاه آکسفورد مشغول به کار است. اگرچه تحصیلات رسمی دانشگاهی کاتوزیان در اقتصاد و جامعه شناسی است اما هم زمان مطالعاتش را در زمینه ی تاریخ و ادبیات ایران تا سطح پیشرفته آکادمیک ادامه داده است.
عبدالله كوثری بیست ودوم آبان 1325 در همدان به دنیا آمد. پدر و مادرش همدانی بودند و ساكن آن شهر، اما در سال 1328 برای اقامت همیشگی به تهران رخت كشیدند. تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در مدرسه ی نوبنیاد رازی و البرز به انجام رساند و سپس در رشته ی اقتصاد دانشگاه ملی (شهید بهشتی) ثبت نام كرد. در سال 1348 از دانشگاه فارغ التحصیل شد و پس از اتمام خدمت نظام، در سال 1351 برای تكمیل زبان انگلیسی به انگلستان رفت. پس از بازگشت به ایران در سال 1352 در كتابخانه ی دانشگاه ملی مشغول به کار شد. در سال 1354 در پژوهشگاه علوم انسانی به ترجمه و ویرایش پرداخت و در سال 1355 در انتشارات دانشگاه صنعتی شریف به سمت ویراستار استخدام شد و بعد از انحلال آن سازمان با سمت ویراستار در دانشگاه فارابی به كار مشغول شد. در سال 1359 خود را از خدمات دولتی باز خرید كرد و از آن زمان تاكنون كار اصلی او ترجمه و گاه ویرایش بوده است. او در این سال ها گنجینه ای از آثار ادبی آمریکای لاتین را ترجمه کرده و از پیشتازان این عرصه به شمار می رود. کوثری همچنین تراژدی های بزرگ یونان چون آثار آیسخولوس و سنکا و ائوریپدیس را به فارسی برگردانده است است. از آثار ترجمه ی عبدالله کوثری که در نشر نی منتشر شده است: «مجموعه آثار آیسخولوس»، «ائوریپیدس»، «زنان تروا و توئستس»، «ریچارد سوم (در دست انتشار)»، «داستان های کوتاه امریکای لاتین»، «دن کاسمورو»، «کینکاس بوربا»، «حکومت نظامی»،«آئورا»، «سرگذشت سوررئالیسم» و «ایران، جامعه ی کوتاه مدت»
فروشگاه اینترنتی کتاب 30بوک

نظرات کاربران (3)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • پیشوا مفاخری
    • پاسخ به نظر

    بحث حافظه تاریخی کوتاه مدت ایرانیان و جامعه کلنگی در این کتاب مطرح میشه

  • تصویر کاربر

    • محمد ملکی کیان
    • پاسخ به نظر

    کتاب از چهار مقاله تشکیل شده است که نگاه تاریخی به حوزه توسعه دارد. مطالعه آن را به کسانی که به حوزه های تاریخ ایران، تاریخ سیاسی و تحلیلی علاقه دارند توصیه می کنم. ولی صرفا باید انتظار مجموعه مقاله را داشت و نه بیشتر.

  • تصویر کاربر

    • Siavash Jafari
    • پاسخ به نظر

    اون چیزی نبود که انتظار داشتم. اگه خلاصه داشت نمی خریدمش.

بریده ای از کتاب (1)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • سید مجتبی پژمان
    • 0

    ایرانیان معمولا ازفرمانروای خود بیزار بودند و آرزومند آن که یکی‌ کمتر بیدادگریا دادگرتر جای او را بگیرد.

عیدی