زوربای یونانی

(247)

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
18893

علاقه مندان به این کتاب
220

می‌خواهند کتاب را بخوانند
22

کسانی که پیشنهاد می کنند
44

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
2

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب زوربای یونانی

انتشارات خوارزمی منتشر کرد:

زوربای یونانی. نیکوس کازا نتزاکیس (1883_1957)، نویسنده‌ی یونانی، در طول سال 1917، همراه با یکی از دوستان اتفاقی خود به نام گئورگس زوربا، به کار استخراج یک معدن زغال سنگ قهوه‌ای در محلی به نام پراستووا، در منطقه ماینا، واقع در منتهی الیه شبه جزیره‌ی (پلوپونسوس)، پرداخت. بیست و پنج سال بعد، که یونان در تصرف آلمانی‌ها بود، به یاد آن واقعه‌ی زودگذر ولی فراموش نا‌شدنی افتاد و از 1941 تا 1943 در آیگینا کتابی به نام زوربای یونانی نوشت.
موضوع کتاب به داستانی ساده محدود می‌شود: جوانی شهری تصمیم می‌گیرد با کمک مردی یونانی به نام زوربا که بر حسب اتفاق با هم آشنا شده‌اند، به استخراج یک معدن زغال سنگ قهوه‌ای بپردازد، ولیکن چون تجربه‌ی کافی و پول، و شاید شور و شوق واقعی، برای چنین کاری ندارد تلاشش به ثمر نمی‎رسد و به ناکامی می‌انجامد. تنها چیزی که از این کار برای نویسنده می‌ماند خاطره‌ی لحظه‌های شگفت‌انگیزی است که با زوربای یونانی گذرانده است. وقایع مختلفی که به این برخورد تصادفی و به این دوستی اتفاقی پیوند می‌خورند_ مانند ماجراهای زوربا و بانو اورتانس، بانوی فرانسوی تبعید شده به یک آبادی همجوار، و قتل بیوه‌زنی که به ناحق به کشتن جوانی متهم شده است_ تنها بدین منظور در این داستان آمده‌اند که شور و حال و دست‌و‌دل‌بازی و شجاعت زوربا را بیشتر مجسم سازند،. زوربا، که شور و شوقی واقعی به زندگی دارد و فکر و روحش از هر گونه تعصبی عاری است و به ریش همه‌ی اندیشه‌ها و باورهای رایج می‌خندد، و مظهر انسانی آزاده و ماجراجوی واقعی زندگی است، به دوستش که به نام‌های «کاغذ سیاه کن» و «موش کاغذخوار» می‌نامد بی ‌اعتنا به همه‌چیز درس زندگی می‌دهد، و این درس‌ها را با حرف زدن، با آواز خواندن، با رقصیدن و با نواختن سنتور محبوبش که همچون جان برایش ضروری استبیان می‌کند گئورگس زوربا، که الهام بخش نویسنده در آفریدن قهرمان داستانش زوربای یونانی است، به سال 1942 در صربستان بدرود زندگی گفت.

فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (3)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • بهنام مؤمنی
    • پاسخ به نظر

    زوربای یونانی با ترجمۀ‌ زوربای ایرانی، محمد قاضی. هرچه از هنر قاضی بگوییم، کم گفته‌ایم. این کتاب فوق‌العاده است و لذت بردن از زندگی و زندگیِ در لحظه را در جمله‌جمله‌اش می‌توان دید. شاید شعار پپسی را هم ازروی همین کتاب برداشته باشند که می‌گوید در لحظه زندگی کن.

  • تصویر کاربر

    • مهتاب آرامش
    • پاسخ به نظر

    تقابل منطق و احساس، پایبندی و به اصول و لذت بردن از لحظه با ترجمه بی نظیر محمد قاضی

  • تصویر کاربر

    • محمد ذوالفقاری
    • پاسخ به نظر

    بی نظیره این کتاب،،، هم داستان و هم ترجمه درجه یک،،، من خودم دو دفعه خوندمش،،،

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی