تهوع

تهوع

(46)
نویسنده:

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
3635

علاقه مندان به این کتاب
73

می‌خواهند کتاب را بخوانند
4

کسانی که پیشنهاد می کنند
4

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
2

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب تهوع

تهوع ، یکی از معروف‌ترین رمان‌های ژان پل سارتر است که در سال ????، زمانی که سارتر استاد دانشگاه بود، منتشر شد. تهوع راجع به مردی سی ساله به نام «آنتوان روکانتن»، مورخ افسرده و گوشه‌گیری است که به این باور می‌رسد که اشیاء بی‌جان و موقعیت‌های مختلف، بر تعریف او از خود و آزادی عقلانی و روحی‌اش لطمه می‌زنند و این ناتوانی، او را دچار تهوع می‌کند. رمان تهوع یکی از محوری‌ترین آثار مکتب اگزیستانسیالیسم است. سارتر در سال ???? به خاطر این رمان برنده‌ی جایزه? نوبل ادبیات شد اما از پذیرش جایزه سر باز زد. آنتوان روکانتن، قهرمان رمان تهوع، تک و تنها در شهر بوویل زندگی می کند. هر چند دست اندر کار پژوهشی تاریخی است، باری دلمشغولیِ عمده اش «وجود» است؛ وجودی که او به آن می اندیشد، وجود در ساحتِ متافیزیکی اش نیست بلکه وجود در ساحتِ اینجهانیو جلوه گر در موقعیتهای اجتماعیِ فرد آدمی و روابط وی با افراد دیگر جامعه است. دو چیز روکانتن را می آزارد: یکی آنکه این وجود، در ذات خود، ناواجب و ناعقلانی است؛ و دیگر آنکه پیرامون او را جماعتی «رجاله»، با احساساتی دروغین و اندیشه های کلیشه ای، فرا گرفته اند. برخورد با این وجودِ ناعقلانی در انبوهِ جزئیات مبتذلش، گونه ای بیزاری و دل آشوبه و «تهوع» در روکانتن پدید می آورد. روکانتن به تجربه پی برده است که موسیقی حالت «تهوع» را در او از سیر و سلوکی دردناک، در می یابد که برای رهیدن از چنبر? هستیِ مهمل و ناموجهش باید ارزشهایی برای خودش بیافریندو برخورد وجودیِ ویژه ای اختیار کند. او به ادبیات دل می نهد و در این عرصه، رمان نویسی را به وجه خاص برمی گزیند. به این سان، امیدوار است که معنایی ارزشمند به زندگیِ بی معنایِ پیشینش بدهد. رمان تهوع، که در زمر? آثار برترِ ژان پل سارتر است، پیشاپیش هم? درونمایه های فلسف? او را در بر دارد، و براستی یکی از پر ارج ترین نوشته های ادبیِ روزگار ما است.

نظرات کاربران (1)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • سهند نادری
    • پاسخ به نظر

    بهترین ترجمه از این کتابه کلا اما این کتاب نباید اولین اثری از سارتر باشه که می‌خونین چون زدتون می‌کنه بهتره با نمایشنامه‌هاش‌ شروع کنین اول

بریده ای از کتاب (1)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • سید مجتبی پژمان
    • 0

    خیال خودکشی به سرم زد.چیزی که جلویم را گرفت این فکر بود که هیچ کس، مطلقا هیچ کس، از مرگم متاثر نخواهد شد و من در مرگ خیلی تنهاتر از زتدگی خواهم بود.

عیدی