تضاد دولت و ملت
تخفیف

%10

تضاد دولت و ملت

(37)

3,200,000ریال

2,880,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
2849

علاقه مندان به این کتاب
63

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
1

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب تضاد دولت و ملت

نشر نی منتشر کرد:
برای بررسی گذشته و حال ایران رویکردی که به راستی توانایی تبیین و پیش بینی داشته باشد لازم به نظر می رسد. این رویکرد و بررسی های مبتنی بر آن به ما کمک می کند تا تاریخ و سیاست ایران را بهتر بفهمیم. و به حل بسیاری از مسائل پیچیده و بغرنج ــ?مانند علل دشمنی مستمر میان دولت و جامعه ایران ــ دست یابیم.
این کتاب مجموعه مقالاتی مستقل و، درعین حال، وابسته به هم اند که در مجموع دلایل و شواهد مؤید نظریه ی حکومت خودکامه را به دست می دهند. و در آن ها ریشه ها و اعتبار علمی نظریه ی حکومت خودکامه و مطالعات موردی مرتبط با آن ارائه شده است. همچنین نظریه ی عمومی انقلاب های ایرانی، فرّه ایزدی و حق الهی پادشاهان، لیبرالیسم اروپایی و مفاهیم نو آزادی در ایران، و ... مورد بررسی قرار گرفته است.
محمدعلی همایون کاتوزیان متولد 26 آبان 1321 در تهران است. در ایران وی را به نام همایون کاتوزیان و در خارج از ایران به نام هما کاتوزیان نیز می شناسند. او اقتصاددان، تاریخ نگار، و دانشمند علوم سیاسی و منتقد ادبی است و زمینه ی تحقیق مورد علاقه اش مسائل مربوط به ایران است. وی پس از فراغت از تحصیل از دبیرستان البرز و گذراندن یک سال در دانشگاه تهران، برای خواندن رشته ی اقتصاد به انگلستان رفت. کارشناسی خود را در سال 1967 از دانشگاه بیرمنگام گرفت. در سال 1968 کارشناسی ارشدش را از دانشگاه لندن و در سال 1984 دکترایش را از دانشگاه کنت در کانتربری گرفت. در سال های بین 1968 تا 1986 در انگلستان، ایران، کانادا و ایالات متحده اقتصاد درس داد. او در حال حاضر در بخش مطالعات شرقی دانشگاه آکسفورد مشغول به کار است. اگرچه تحصیلات رسمی دانشگاهی کاتوزیان در اقتصاد و جامعه شناسی است اما هم زمان مطالعاتش را در زمینه? تاریخ و ادبیات ایران تا سطح پیشرفته آکادمیک ادامه داده است.
علیرضا طیب متولد سال 1339در تهران است. او تاکنون بیش از پنجاه عنوان کتاب را در حوزه ی علوم انسانی، به خصوص سیاست، ترجمه کرده و حدود دویست عنوان مقاله در نشریات علمی و دانشگاهی منتشر کرده است. کتاب های برگزیده و تقدیر شده ی او در نشر نی عبارتند از:
تضاد دولت و ملت در ایران، تقدیر شده در بیستمین دوره ی کتاب سال، سال 1381
تحولات نوین در شیوه های حقوقی حل و فصل اختلاف، برگزیده ی دهمین دوره ی کتاب سال دانشجویی، سال 1382
دانشنامه ی روابط بین الملل و سیاست جهان برگزیده ی یازدهمین دوره ی جایزه ی کتاب فصل، پاییز 1388
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی