توپ‌های ماه اوت
تخفیف

%25

توپ‌های ماه اوت

(133)

4,850,000ریال

3,637,500 ریال

دفعات مشاهده کتاب
11648

علاقه مندان به این کتاب
215

می‌خواهند کتاب را بخوانند
5

کسانی که پیشنهاد می کنند
14

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب توپ‌های ماه اوت

انتشارات ماهی منتشر کرد:
توپ‌های ماه اوت درباره‌ی اولین ماه جنگ جهانی اول است که در اوت 1914 آغاز شد و چهار سال ادامه یافت. تاکمن در این کتاب جزئیاتِ دقیق و رویدادها و تصمیم‌هایی را شرح داده است که به جنگ انجامیدند. او همچنین در سرگذشت و اندیشه‌ی مردانی که جنگ را رقم زدند تأمل کرده و آنچه را در کابینه‌ها و ستادها و جبهه‌ها می‌گذشت روایت کرده است. باربارا تاکمن در 1963 برای توپ‌های ماه اوت جایزه‌ی پولیتزر گرفت. این کتاب حتی با استقبال کسانی مواجه شد که علاقه‌ی چندانی به خواندن تاریخ نداشتند. جان اف. کندی، رئیس‌جمهور پیشین امریکا، به همکارانش توصیه می‌کرد توپ‌های ماه اوت را بخوانند.
باربارا تاکمن در ژانویه‌ی 1912 در نیویورک به دنیا آمد. تحصیلات خود را در کالج ردکلیف (وابسته به دانشگاه هاروارد) در 1933 به پایان رساند و سال بعد را در زادگاه خویش و در توکیو برای «انجمن روابط اقیانوسیه» کار کرد. پدرش، موریس ورتهایم بانکدار آمریکایی، چند سالی‌ امتیاز مجله‌ی نیشن را داشت و در آن‌جا کاری به دخترِ خود واگذاشت. در سال 1937 با سِمت خبرنگار خارجی این مجله به اسپانیا رفت و مراحل اولیه‌ی جنگ داخلی اسپانیا را به چشم دید و گزارش کرد. در مادرید مدتی‌ همراه نیروهای جمهوریخواه به محاصره‌ی قوای دشمن درآمد و بعد در لندن برای مجله‌ی تبلیغاتی جمهوریخواهان مقاله نوشت و به آرمان آنان یاری رساند. در طول جنگ جهانی دوم روزنامه‌نگار باقی‌ ماند. او در سال 1939 با لستر آر. تاکمن که پزشک داخلی‌ و استاد دانشگاه منهتن بود ازدواج کرد. تاکمن در فوریه‌ی 1989، در هفتاد‌و‌هفت سالگی، بر اثر سکته‌ی مغزی درگذشت.
تاکمن سال‌ها ریاست «انجمن مورخان آمریکا» و نیز «فرهنگستان هنر و ادبیات امریکا» را به عهده داشت. او دو بار برنده‌ جایزه‌ پولیتزر شد؛ یک بار برای کتاب توپ‌های ماه اوت و بار دیگر برای کتاب استیلول و تجربه‌ی امریکا در چین. همچنین در طولِ زندگی‌ یازده کتاب نوشت که همه‌شان در زمینه‌ی تاریخ بود.
محمد قائد شرفی، نویسنده، مترجم و روزنامه‌نگار متولد 1329 در شیراز است. او از 1348 تا 1352 در رشته‌ی روانشناسی در دانشگاه شیراز تحصیل کرده است.
قائد در دهه‌ی 1350 در مجلات مقاله می‌نوشت و دبیر صفحه‌ی فرهنگی و عضو شورای سردبیری روزنامه‌ی آیندگان نیز بود. همچنین در نشریه‌ی کتاب جمعه به سردبیری احمد شاملو همکاری می‌کرد. او در سال‌های دهه‌های 1360 و 1370 در نشریه‌های مستقلی مانند جامعه سالم، آدینه، مجله فیلم و صنعت حمل و نقل قلم زد و در 1377 ماهنامه آموزشی- فرهنگی لوح را تأسیس کرد که 15 شماره از آن به سردبیری خودش منتشر شد.
قائد مقاله‌نویسی چیره‌دست است و تا به حال دو مجموعه از مقاله‌هاش با عنوان‌های دفترچه‌ی خاطرات و فراموشی و مقالات دیگر و ظلم، جهل و برزخیان زمین: نجوا و فریاد در برخورد فرهنگ‌ها منتشر شده است. علاوه بر این دو کتاب اثر دیگر او، عشقی: سیمای نجیب یک آنارشیست نام دارد که به شرح زندگی و اندیشه‌ی میرزاده‌ی عشقی، شاعر عصر مشروطه اختصاص دارد.
علاوه بر آثار تألیفی کتاب‌هایی هم با ترجمه‌ی قائد در دست است: توپ‌های ماه اوت (باربارا تاکمن)، قدرت‌های جهان مطبوعات (مارتین واکر)، نخستین مسلمانان در اروپا (برنارد لوئیس)، مبارزه علیه وضع موجود: جنبش دانشجویی آلمان 85-1955 (سابینه فون دیرکه) و...
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

اگر از خواندن این کتاب لذت بردید، به شما پیشنهاد می‌‌کنیم کتاب بازنگری‌ها را نیز بخوانید.



...

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی