30بوک
کتاب عمومی
تاریخ
آمریکا
بازیگران نمایش اورانیوم
بازیگران نمایش اورانیوم
تخفیف

%10

بازیگران نمایش اورانیوم

(4)

1,000,000ریال

900,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
408

علاقه مندان به این کتاب
7

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب بازیگران نمایش اورانیوم

انتشارات فرزان روز منتشر کرد:
لئونا مارشال لیبی نویسنده کتاب «با نام پیش از ازدواج هریت وودز» درجه دکترای شیمی خود از دانشگاه شیکاگو را در تابستان سال 1942 دریافت کرد. این رویداد همزمان با انتقال بخش پژوهش‌های هسته‌ای پروژه سرّی منهتن به مدیریت انریکو فرمی فیزیکدان ایتالیایی از دانشگاه کلمبیا به دانشگاه شیکاگو بود. فرمی که نیاز به یک همکار شیمیدان برای گروه کلا فیزیکدان خود داشت، او را که در آینده تنها زن دارای یک منصب علمی در کلّ آن پروژه سری تا پایان جنگ می‌شد، برای تصدی آن سمت استخدام کرد. لیبی پس از پایان جنگ، مانند بیشتر همکاران خود در پروژه، به هیئت‌های علمی دانشگاه‌ها پیوست و تا پایان عمر در دانشگاه‌های کلورادو، نیویورک، و در زمان نوشتن این کتاب در دانشگاه ایالتی یوتا، به تدریس علم شیمی و تحقیق در آن پرداخت. او در مقدمه خود بر کتاب می‌نویسد: کتاب بر پایه یادداشت‌های تهیه شده برای ارائه دوره درسی سال‌های اولیه کشف و توسعه کاربردهای انرژی اتمی نوشته شده است؛ دوره‌ای که تدریس آن با ایراد یک رشته خطابه درسی در ماه‌های ژانویه، فوریه، و مارس سال 1976 به مناسبت 200 اُمین سالگرد روز تاریخی استقلال آمریکا در دانشگاه ایالتی یوتا انجام شده بود.
فرمی از نوادر روزگار بود. کم پیش می‌آید که یک فیزیکدان نظریه‌پرداز برجسته در عین حال یک فیزیکدان آزمایشگر برجسته هم باشد. او چنین انسانی بود. او توانست با دادن ترتیب عملی خاصی به کار خود، به همان نتیجه‌ای برسد که پیش از آن با اندیشه و محاسبه به آن رسیده بود. او در روز 2 دسامبر سال 1942(عکس شماره بیست وسط کتاب) توانست با استفاده از رآکتور اتمی ساخت خود نحوه و لحظه مهار و رام شدن انرژی اتمی را برای یک گروه فیزیکدان و مهندس مدعو محرم، به نمایش درآورد (توضیح کامل نکته در فصل شماره 6 بنام «در شیکاگو»).
فرمی کاری به بخش ساخت و مونتاژ دقیق بمب اتمی (که در مکانی دور از شیکاگو هم واقع بود) نداشت. دیگر اینکه نویسنده با تخصیص دادن فصل یکم کتاب به شرح حال فرمی و همسرش لارا، تصویر روشن و کاملی از هر دو دوره زندگی آن‌ها به خوانندگان کتاب ارائه می‌دهند؛ دوره زندگی آن‌ها در ایتالیای زمان حکومت بنیتو موسولینی فاشیست متحد هیتلر، و دوره بعد از مهاجرت ماهرانه آن‌ها به آمریکا.
فروشگاه اینترنتی30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی