ترس و لرز

(17)

750,000ریال

675,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
2151

علاقه مندان به این کتاب
40

می‌خواهند کتاب را بخوانند
5

کسانی که پیشنهاد می کنند
8

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب ترس و لرز

انتشارات نگاه منتشر کرد:
شش داستان این کتاب هر کدام با حادثه ای غریب و وهم آلود و ترس آور پیوند خورده است که هر یک با رازی پنهان و ناگفته در خلال داستان ها به انتها می رسند. ترس و لرز ، در شش داستان کوتاه در آبادی ای کوچک کنار دریا، روایت می شود. داستانها حول محور چند تن از مردم آبادی که داستان با مکالمات و سخنان و شرح احوال آنان و نیز در رابطه با دریا، که مایه ی زندگی و برکت و در عین حال ترس و بیگانگی است، آغاز و پایان می یابند و پیش می روند. دریا صدایش در آبادی شنیده می شود و صدای آبادی را می شنود. حوادث را رقم می زند و به نوعی دنیای دیگرگون آبادی و تنها راه ارتباط مردم با بیرون از آبادی است؛ جهانی است به همان اندازه دور که آشنا.
غلامحسین ساعدی در 1314 در تبریز دیده به جهان گشود. او با نام مستعار گوهر مراد بیشتر آثار نمایش خود را به چاپ سپرد. در دانشگاههای تبریز و تهران پزیشکی و روان پزشکی خواند. با درک خاصی از شخصیتهای روان پریش و آشفته ذهن و کشف دردها و آسیبهای روحی آنان، توانست به خوبی از این کاراکترها در داستانهای خود بهره گیرد. فضای داستانها و نمایشنامه هایش آکنده از درهم آمیختگی کابوس و واقعیت است که فضایی وهمناک به آثارش میدهد. اولین مجموعه داستانش در 1339 به نام شب نشینی باشکوه منتشر شد. در مجموعه داستان به هم پیوسته عزاداران بیل 1342، تو و ترس و لرز 1346از بدویت جغرافیایی برای ترسیم فضایی شگفتی آفرین و ترسناک به خوبی بهره می جوید. از مجموعه داستانهایش میتوان از واهمه های بی نام و نشان 1346 ، گور و گهواره 1350 و از تک نگاریهای او اهل هوا 1345 و خیاو یا مشکین شهر و از آثار نمایشی اش: لال بازیها، چوب به دستهای ورزیل، آی باکلاه آی بی کلاه و دیکته و زاویه را میتوان نام برد. ساعدی در 1364 در فرانسه درگذشت و در جوار صادق هدایت به خاک سپرده شد.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (2)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • آزفنداک آزفنداک
    • پاسخ به نظر

    ترس و لرز شامل 6 داستان کوتاه هست و داستانها به هم مربوط هستن. این داستانها در روستایی در سواحل جنوبی ایران رخ میدهند. در این داستانها به خوبی ترس و به ویژه ترس از غریبه‌ها نشان داده میشه و پیامدهای این ترس هم که بی اعتمادی، خرافه پردازی و غیره هست به بهترین نحو روایت میشه.

  • تصویر کاربر

    • زهرا مجدی
    • پاسخ به نظر

    یک اثر رئالیسم جادویی بی نظیر. داستان های این کتاب شما رو وادار به تخیل و تفکر درباره ماجرا میکنند و البته اینکه پایان داستان‌ها باز بود ... از نظر من زیاد جالب نیست اما ارزش خواندن را داشت👌🏻👌🏻

بریده ای از کتاب (1)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • سید مجتبی پژمان
    • 0

    من هیچ وقت از دریا سر در نمیارم، یه چیزی تو دریاس که روراس نیس، ظاهر و باطنشو نشون نمیده، یه روز خالیه یه روز پره، انگار که با آدمیزاد شوخی می کنه. پسر کدخدا گفت واسه همیناس که بهش میگن دریا.

عیدی