خاورمیانه (دوهزار سال تاریخ از ظهور مسیحیت تا امروز)

(32)
نویسنده:

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
2678

علاقه مندان به این کتاب
40

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
2

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب خاورمیانه

انتشارات نی منتشر کرد:
خاورمیانه نه تنها زادگاه سه دین و تمدن های متعدد، بلکه قرن های زیاد کانون دانش و اندیشه ها، فنون و محصولات و نیز گهگاه مرکز قدرت نظامی و سیاسی بوده است.
در این کتابِ بی اندازه خواندنی و پردامنه، پروفسور برنارد لوئیس دگرگونی های متوالی خاورمیانه را بررسی کرده است: ابتدا به دو امپراتوری بزرگ ایران و روم می پردازد؛ سپس به پیدایش یکتاپرستی و رشد مسیحیت؛ ظهور و گسترش شگرف اسلام؛ امواج مهاجمان مشرق زمین و لشگرهای مغول چنگیزخان؛ برآمدن ترکان عثمانی و تغییر موازنه ی قوا بین جهان اسلام و جهان مسیحیت.
برنارد لوئیس، ضمن تشریح نیروهای شکل دهنده ی خاورمیانه، به نفوذ فراگیر اندیشه ها و تکنولوژی غرب در عصر جدید نیز می نگرد و کتاب خود را با انقلاب اسلامی ایران به پایان می رساند.
حسن کامشاد پژوهشگر ادبی و مترجم، در سال 1304 در شهر اصفهان به دنیا آمد. تحصیلات اولیه را در دبیرستان ادب اصفهان گذراند و با ورود به دانشکده? حقوق دانشگاه تهران کارشناسی حقوق گرفت. پس از فارغ التحصیلی به جنوب رفت و در شرکت نفت مشغول به کار شد. پس از آن، مدتی به دعوت دانشگاه کمبریج به تدریس زبان فارسی در این دانشگاه پرداخت و هم زمان با تدریس، تحصیلات خود را ادامه داد و موفق به اخذ مدرک دکتری ادبیات فارسی از دانشگاه کمبریج شد. پس از فارغ التحصیلی به عنوان استاد زبان فارسی در همان دانشگاه به تدریس پرداخت. او همچنین استاد مدعو دانشگاه کالیفرنیا بوده است.
فروشگاه اینترنتی 30 بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی