30بوک
کتاب عمومی
فلسفه
نقد و نظریه
سایکو سایبرنتیک جدید
سایکو سایبرنتیک جدید

سایکو سایبرنتیک جدید

(101)

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
29039

علاقه مندان به این کتاب
72

می‌خواهند کتاب را بخوانند
6

کسانی که پیشنهاد می کنند
30

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
1

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب سایکو سایبرنتیک جدید

برنامه کمک به خودی که زندگی میلیونها نفر را تغییر داد...اکنون به روز شده و گسترش یافته است. با بیش از سی نسخه و تمرین آموزش ذهن که به شما کمک می کنند آموزه های مالتز را اجرا کنید. کتاب پرفروش سایکوسایبرنتیک دکتر مالتز از زمان انتشارش در 1960 الهام بخش و ارتقا دهنده زندگی بیش از سی میلیون نفر بوده است.در این ویرایش جدید و توسعه یافته،با ورزشکاران و مربیان معروف تخصصی و المپیک،کابوهای کمندانداز،گلف بازان،روان شناسان ورزش،مدیران،کارآفرینان،متخصصین فروش و بسیاری افراد دیگر برخورد خواهید داشت که زندگی شان با اجرای فرمولهای مالتز برای موفقیت تغییر کرده است.چه هدف شما کاهش وزن باشد چه ترقی در ورزش،موفقیت کارآفرینی خارق العاده،یا فروش استثنایی،عملا هر هدفی را با سایکوسایبرنتیک سریعا و به سادگی حاصل کنید.خواهید دید چگونه مکانیسم خودکار موفقبیت تان را بیدار کنید. راز شرطی سازی موفقیت گلف باز جک نیکولاس. تئاتر ذهن دکتر مالتز برای کمک به شما در فروش یا گفتگو با اعتماد و قدرت. چگونه خود را از باورهای بازدارنده تان خلاص کنید. چرا نیروی اراده شکست می خورد و چگونه از ریلکسیشن برای موفقیت استفاده کنید. چگونه با جرات بیشتری زندگی کنید. چگونه می توانید عادت شادی را کسب کنید. تکنیک چاک نوریس هنر پیشه برای ابطال افکار منفی. چگونه خود را از خجالتی بودن رها کنید. راز قهرمان شیرجه المپیک گرگ لوگانیس برای توقف اضطراب وضعیتی و این که چگونه در صورت نیاز اعتماد داشته باشید.

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

معرفی کتاب سایکوسایبرنتیک جدید اثر ماکسول مالتز 


کتاب سایکوسایبرنتیک کتابی خودیاری است که اولین بار ماکسول مالتز آن را در سال 1960 منتشر کرد. ماکسول در این کتاب سیستمی از ایده‌ها را توضیح داده است که به ادعایش می‌تواند تصویر فرد از خودش را بهبود بخشد و منجر به زندگی موفق و پربار شود. کتاب سایکوسایبرنتیک پیشگام تمام کتاب‌های خودیاری امروزی است. بسیاری از متخصصان انگیزشی و خودیاری مثل زیگ زیگلار، تونی رابینز، برایان تریسی و غیره تکنیک‌هایشان را بر اساس نظریۀ ماکسول در این کتاب توسعه داده‌اند.

امروزه مبحث ذهن بسیار گسترده و جذاب شده و حوزه‌های متنوعی مثل فیزیک، پزشکی، فلسفه و روانشناسی را اساساً به چالش کشیده است. در مورد قدرت ذهن نیز کتاب‌های بسیاری نوشته شده و همگی این کتاب‌ها معتقدند که ذهن قدرتی باورنکردنی دارد. ولی آیا واقعاً ذهن می‌تواند هر کاری را انجام دهد؟ آیا واقعاً قدرت ذهن نامحدود است؟ پاسخ این سؤال شاید چندان مشخص نباشد اما ذهن در جهت خودویرانگری و تخریب زندگی سالم و پویای خود و سایرین عملاً قدرت نامحدودی دارد. با نگاهی به اطراف خود، از خانواده و دوستان گرفته تا جامعۀ شهری و کشوری کاملاً متوجه می‌شوید که حجم بسیار قابل توجهی از بدبختی‌ها و گرفتاری‌های انسان‌ها از برداشت‌ها و ذهنیت‌های غلط و به قول ماکسول در کتاب سایکوسایبرنتیک جدید تصویر ذهنی نادرست ناشی شده است.

کتاب سایکو سایبرنتیک جدید اثر ماکسول مالتز با ترجمۀ فرهاد توحیدی کتابی خودیاری است. ماکسول در این کتاب بسیاری از مسایل واقعی زندگی تقریباً همۀ افراد را به شکل خاصی به تصویر کشیده است. باوری که در این کتاب وجود دارد این است که مغز انسان می‌تواند تحت کنترل دربیاید و با کنترل تفکراتمان می‌توانیم مشکلات روانی‌مان را حل کنیم. مثلا با داشتن تصاویر ذهنی مثبت می‌توانیم مکانیسم موفقیت را فعال کنیم یا با فکر کردن به اتفاقات منفی ممکن است مکانیسم شکست را فعال کنیم. این‌ها به دلیل خاصیت ذهن انسان است که می‌تواند فکر را به عمل تبدیل کند.

سایکو سایبرنتیک ارتباط ذهن و بدن را هستۀ اصلی موفقیت در دستیابی به اهداف شخصی می‌داند و بسیاری از مسائل واقعی زندگی تقریباً همۀ افراد را به شکل خاصی به تصویر می‌کشد. در این کتاب نویسنده تصویر واضحی از وضعیت رفتار و کیفیت زندگی خودتان برایتان ترسیم می‌کند و معتقد است بسیاری از افراد از کیفیت زندگی بسیار پایین‌تر از آنچه که می‌توانند داشته باشند برخوردارند و نه تنها بخش عمده‌ای از قابلیت‌هایشان را تلف می‌کنند بلکه با دنیایی از مشکلات و بدبختی‌های خودساخته یا ذهن‌ساخته دست‌وپنجه نرم می‌کنند و در کنار مشکلات عینی احتمالی مثل تصادف، بیماری و مرگ یک جهنم واقعی برای خود و سایرین می‌سازند. 

در کتاب سایکو سایبرنتیک جدید چه می‌خوانیم؟

نگاهی به خانواده‌ و همسایه‌هایتان بیندازید. در چند درصد خانواده‌ها درگیری‌ها و تشنج‌های بی‌پایان وجود دارد؟ چند درصد افراد زندگی آرام و ملایمی دارند و در راستای قابلیت‌های عملی خود در جهت خوشبختی و موفقیت حرکت می‌کنند؟ به نظرتان چند درصد درگیری‌ها و اختلافات و بحران‌های شخصی و بین شخصی افراد نمود واقعاً حقیقی دارند و محصول ساختگی ذهن‌ها و تصورات غیرواقعی افراد نیستند؟ چه میزان از ناکامی‌های افراد صرفاً به عملکرد ذهن آن‌ها و نه هیچ چیز دیگر برمی‌گردد؟ و در یک کلام، چند درصد انسان‌ها بزرگ‌ترین آسیب‌ها را خودشان به زندگی‌شان وارد می‌کنند؟ و اگر بتوان این آسیب‌ها را به حداقل رساند آیا واقعاً زندگی آن‌ها دگرگون نمی‌شود؟

ماکسول مالتز یک جراح پلاستیک بود که روزی دریافت بیمارانش اغلب انتظاراتی دارند که جراحی پلاستیک این انتظارات را برآورده نمی‌کند بنابراین او به دنبال راهی برای کمک به آن‌ها گشت و به این نتیجه رسید که با تجسم کردن نتیجۀ مثبت می‌توان به هدفی مثبت رسید. بیمارانی که فکر می‌کنند جراحی مشکلاتشان را حل می‌کنند نمونه‌ای از مشکل XY هستند. مالتز به این موضوع علاقه‌مند شد که چرا هدف‌گذاری مؤثر است و متوجه شد که قدرت تأیید خود و تکنیک‌های تجسم ذهنی از ارتباط بین ذهن و بدن استفاده می‌کنند. بنابراین مالتز تکنیک‌هایی را برای ایجاد هدف درونی مثبت مشخص کرد. تمرکز بر نگرش‌های درونی یک امر ضروری برای رویکرد ماکسول بود چون او معتقد بود موفقیت بیرونی یک فرد هیچ‌وقت بالاتر از موفقیتی که به صورت درونی مجسم می‌شود نیست. 

ماکسول مالتز معتقد بود افراد باید قبل از تعیین هدفی برای خود دید دقیق و مثبتی نسبت به خود داشته باشند، وگرنه در یک الگوی تکراری از باورهای محدودکننده گیر خواهند کرد. او معتقد است که فرد باید اهدافش را در ذهن تجسم کند و خودپنداره سنگ‌بنای همۀ تغییراتی است که در یک فرد رخ می‌دهد. به عقیدۀ مالتز، اگر تصور فرد از خودش ناسالم و معیوب باشد، تمام تلاش‌های فرد به شکست ختم می‌شود.

اصول موفقیت بر اساس کتاب سایکوسایبرنتیک

مالتز در کتاب سایکوسایبرنتیک جدید توضیح می‌دهد که هفت عنصر شخصیت وجود دارد که موفقیت را جذب می‌کند. او این اصول را به صورت زیر توضیح داده است.

1. اولین عنصر توانایی انتخاب راه یا هدف بهتر یا داشتن هدفی برای دنبال کردن است. هر روز با تعیین اهداف خود را به سمت موفقیت هدایت کنید.

2. عنصر دوم درک این موضوع است که بدانید چه زمانی ترس یا میل شما حقیقت را تغییر می‌دهد. اضطراب، ترس و میل باعث می‌شود که ما رویدادها را اشتباه درک کنیم و همین منجر به شکست می‌شود.

3. عنصر سوم شجاعت است، ریسک‌های حساب شده برای تحقق اهداف شما همان شجاعت است. کار را نباید به زمانی موکول کنید که اعتماد به نفس کافی داشتید. حتی کمی شجاعت داشتن بهتر از هیچ است.

4. چهارمین عنصر محبت کردن است یعنی اهمیت دادن به مشکلات و نیازهای مردم. مراقبت از دیگران از ویژگی بارز افراد برجستۀ جامعه است.

5. عزت‌ نفس عنصر پنجم است و همه چیز در مورد داشتن یک تصویر مثبت از خودتان به عزت نفس برمی‌گردد. سعی کنید اغلب به خود بگویید که هرکاری را بخواهید می‌توانید انجام دهید!

6. اعتماد به نفس پس از عزت نفس ششمین عنصر است. با یادآوری موفقیت‌های گذشتۀ خود می‌توانید این مورد را بهبود ببخشید. یاد بگیرید که خودتان را همان‌طور که هستید بپذیرید و دوست بدارید و شکست‌های گذشتۀ خودتان را فراموش کنید.

7. و عنصر آخر و هفتم، پذیرش خود است. یعنی یاد گرفتن زندگی کردن و پذیرفتن خودتان، نقاط قوت و نقاط ضعف‌تان.

فهرست مطالب کتاب سایکوسایبرنتیک جدید

مقدمه
فصل یک: تصویر از خود کلید شما برای زندگی بدون مرز
فصل دو: چگونه مکانیسم موفقیت خودکار درون‌تان را بیدار کنید
فصل سه: استارت مکانیسم موفقیت خودکار شما
فصل چهار: چگونه خود را از باورهای غلط خارج کنید
فصل پنج: چگونه در رابطه با قدرت تفکر منطقی پیشرفت کنیم
فصل شش: چگونه ریلکس شویم و اجازه دهیم مکانیستم موفقیت خودکارمان برای ما کار کند
فصل هفت: می‌توانید عادت خوشبختی را به دست آورید
فصل هشت: اجزای شخصیت «نوع موفق» و چگونگی حصول آنها
فصل نه: چگونه از فعال‌سازی تصادفی مکانیسم شکست خودکارتان جلوگیری کنید
فصل ده: چگونه زخم‌های احساسی را برطرف کنیم و به خود یک ترمیم چهرۀ احساسی بدهیم
فصل یازده: چگونه شخصیت واقعی خود را آزاد کنید
فصل دوازده: آرام‌بخش‌های خودی‌ای که آرامش ذهن می‌آورند
فصل سیزده: چگونه یک بحران را به یک فرصت خلاق تبدیل کنیم
فصل چهارده: چگونه آن حس پیروزی را به دست آورده و حفظ کنیم
فصل پانزده: سال‌های بیشتر زندگی و زندگی بیشتر در سال‌های شما
فصل شانزده: داستان‌های واقعی زندگی‌هایی که با استفاده از سایکوسایبرنتیک عوض شده‌اند
واژگان

خواندن کتاب سایکوسایبرنتیک جدید را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

اگر می‌خواهید بدانید واقعاً چند درصد از درگیری‌ها و اختلافات و بحران‌های شخصی و بین شخصی افراد واقعاً حقیقی هستند و چند درصد از آن ساختۀ ذهن‌ها و تصورات غیر واقعی خود آن‌ها است، خواندن کتاب جذاب سایکوسایبرنتیک جدید را از دست ندهید.

درباره نویسنده کتاب سایکوسایبرنتیک

کتاب سایکوسایبرنتیک جدید نوشته ماکسول مالتز

ماکسول مالتز جراح زیبایی آمریکایی و نویسندۀ کتاب سایکوسایبرنتیک است که در سال 1899 به دنیا آمد و در سال 1975 از دنیا رفت. او چندین کتاب نوشته که کتاب سایکوسایبرنتیک موفق‌ترین و پرفروش‌ترین کتاب او بود و بر بسیاری از معلمان خودیاری پس از این نویسنده تأثیر گذاشت. جهت‌گیری او به سمت سیستمی از ایده‌ها که منجر به خودیاری می‌شود پیشروترین ایده محسوب می‌شود و بسیاری از کتاب‌های خودیاری امروزه از این جهت‌گیری شکل گرفته‌اند. ماکسول در منهتن به دنیا آمد و در سال 1923 مدرک دکترایش را از کالج پزشکان و جراحان دانشگاه کلمبیا گرفت. او همچنین تحت نظر جراحان پلاستیک آلمانی که در آن زمان پیشرفته‌ترین جراحان محسوب می‌شدند آموزش دید. 

مالتز همچنین کتاب‌های داستانی بعلاوۀ یک نمایشنامه با نام «زخم نادیده» نوشت که این نمایشنامه در سال 1946 منتشر شد. زندگینامه‌اش با عنوان «دکتر پیگمالیون: زندگینامۀ یک جراح پلاستیک» در سال 1953 منتشر شد و بسیار محبوب و تأثیرگذار بود و بعد از انتشار کتاب سایکوسایبرنتیک جدید نام زندگینامه‌اش به «دکتر سایکوسایبرنتیک» تغییر کرد. با این‌که کتاب سایکوسایبرنتیک جدید برای اولین بار در سال 1960 منتشر شد اما از سال 2008 این کتاب در لیست کتاب‌های کلاسیک خودیاری توصیه‌شده قرار گرفت.

امتیازات

کتاب سایکوسایبرنتیک جدید از سایت آمازون امتیاز 4.6 از 5 و از سایت گودریدز امتیاز 4.3 از 5 را به دست آورده است

میزان فروش کتاب

بیش از 30 میلیون نسخه از کتاب سایکوسایبرنتیک جدید در سراسر جهان به فروش رفته است.

تحلیل سی بوک از کتاب سایکوسایبرنتیک جدید

شخصیت خودتان را چطور توصیف می‌کنید؟ آیا اغلب عصبانی هستید، سازماندهی خوبی دارید، یا با حل کردن مسائل ریاضی مشکل دارید؟ آیا فکر می‌کنید  این‌طور باور کردن خودتان از درون‌تان نشأت می‌گیرد یا یک رئیس سخت‌گیر، پدر و مادرتان یا شخصی قضاوت‌کننده یا دوستان‌تان به شما برچسب زده‌اند؟ حتماً به باورهایی در مورد خودتان رسیده‌اید. افکاری در ذهن‌تان جریان دارد که گاهی خوب و گاهی بد هستند. متاسفانه تفکر خودکار می‌تواند عواقب منفی زیادی داشته باشد. آن تصوری که از خودتان دارید می‌تواند شما را پایین بکشد یا بالا ببرد، انتخاب با خود شماست. اما اگر خواستید از شر تصورات، باورها و افکار منفی خلاص شوید، کتاب سایکوسایبرنتیک جدید به شما کمک می‌کند. این کتاب می‌تواند شما را از چرخۀ باطل و روزمرگی خلاص کند.

به طور خلاصه، چه بخواهید وزن کم کنید یا درآمد فروش‌تان را دوبرابر کنید، چه بخواهید سخنرانی با اعتمادبه‌نفسِ بالا شوید، یک داستان معروف بنویسید یا به هر هدف قابل تصور دیگری برسید این تکنیک‌های کتاب سایکوسابرنتیک جدید است که شما را به موفقیت خواهد رساند. نکتۀ مهم کتاب این است که آن‌قدر ماندگار بوده که اکنون پس از سال‌ها هنوز یک مرجع کلاسیک خودیاری محسوب می‌شود و اکثر مربیان و مشاورین به مراجعین‌شان می‌گویند که این کتاب را تهیه کنند و بخوانند. 

اگر از کتاب سایکوسایبرنتیک جدید خوشتان آمده، این کتاب‌ها را از دست ندهید.

- کتاب روانشناسی تصویر ذهنی اثر دیگری از ماکسول مالتز است که در آن به خودپنداری و اهمیت آن پرداخته است. مالتز عقیده دارد که تصویر ذهنی که انسان از خود دارد اساس شخصیت و چگونگی رفتار او و حتی توانایی‌هایش را تشکیل می‌دهد و با تغییر این تصویر ذهنی، شخصیت و رفتار انسان و توانایی‌های او تغییر می‌کند.

- کتاب جادوی جذب اثر استر هیکس و همسرش جری هیکس که در آن به قانون جذب در روابط، امور مالی، شرایط جسمانی و غیره پرداخته است و می‌تواند به پیشرفت شما در زندگی‌تان کمک کند. 

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (3)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • معین موسوی نژاد
    • پاسخ به نظر

    محتوای کتاب خیلی خوبه ولی ترجمه واقعا بده هم سنگین و صقیل ترجمه شده هم به لحاظ ویراست پر از اشکاله

  • تصویر کاربر

    • علیرضا خُروطی
    • پاسخ به نظر

    این کتاب بی شک مثل گنج میوونه برای هر کس که اونو درک کنه و بخورتش مثل غذا :))

  • تصویر کاربر

    • احمدرضا ابوالفتحی
    • پاسخ به نظر

    این کتاب عااااااااااااالیه حتما حما بخونین

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی