گنجهای معنوی (وزیری)

(33)
نویسنده:
نشر:

1,600,000ریال

1,440,000 ریال

  • نویسنده
  • نشر
دفعات مشاهده کتاب
18479

علاقه مندان به این کتاب
13

می‌خواهند کتاب را بخوانند
2

کسانی که پیشنهاد می کنند
8

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب گنجهای معنوی

انتشارات سنبله منتشر کرد: کتاب گنجهای معنوی در یازده بخش طبقه بندی شده که از مهمترین بخش های آن میتوان به بخش دعا اشاره کرد . انواع دعاها ، فواید دعاها از سخنان ائمه معصومین علیه سلام و … بخش های دیگر کتاب به موضوعاتی چون خواص بعضی از آیات قرآن کریم و بعضی از سوره ها ، بخش نماز و نماز های پر فضلیت ، خواص اسماء الحسنی ، و بخش خواص و شرایطهای روحی و جسمی اشاره کرد. فروشگاه اینترنتی 30بوک

    • نوع کالا
    • دسته بندی
    • موضوع اصلی
    • موضوع فرعی
    • نویسنده
    • نشر
    • شابک
    • زبان کتاب
    • جلد کتاب
    • تعداد صفحه
    • وزن
    • نوبت چاپ
    • سال انتشار
    • فارسی
    • شومیز
    • 368 صفحه
    • 414 گرم
    • 44
    • 1389

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

گنج های معنوی 

کتاب گنجهای معنوی


بخشی از کتاب گنج های معنوی:

«دستور العمل قبل از خواب از پیامبر اكرم صلى اللّه علیه و آله
محدث فیض در خلاصه الاذكار نقل كرده كه از حضرت زهرا سلام اللّه علیه روايت شده كه شبى حضرت رسول صلى اللّه علیه و آله بر من وارد شد در وقتى كه در رختخواب خود را پهن كرده و مهیای خوابیدن بودم فرمود: اى فاطمه ! مخواب مگر آنگاه كه اين چهار عمل را انجام داده باشى. اولا: يك ختم قرآن بخوان و بخواب و ديگر يك حج و يك حج عمره بجاى آور و بخواب سوم آن كه همۀ مومنین را از خود راضى گردان و چهارم آن كه من و همۀ انبیاء را شفیعان خود قرار دهی. پیغمبر اكرم صلى اللّه علیه و آله فرمود: عزيزم ! خداى تعالى روى لطفى كه به پدر تو و تو دارد اين دستور را بقدرى سهل و آسان قرار داد كه شما و شیعیان عمل نمايید و اجر و مزد بسیارى براى شما خواهد بود هرگاه سوره (قل هو اللّه احد) را سه مرتبه بخوانى ثواب يك ختم قرآن خواهی برد و هر گاه تسبیحات اربعه را بگويى صواب حج و عمره را برده اى و  هر گاه طلب مغفرت جهت اموات نمايى همۀ آن‌ها از تو خشنود مى گردند و هر گاه بر من و ساير انبیاء صلوات فرستى همۀ آن‌ها شفیعان تو خواهند بود، به اين قسم.»

کتاب گنج های معنوی را رضا جاهد در سال 1396 منتشر کرد. رضا جاهد در این کتاب که تکمیل شدۀ کتاب «داروخانۀ معنوی» است به موضوعات مختلف مذهبی مثل ختم اذکار، ادعیه، دعاهای مجرب، خواص سوره‌ها، نمازهای پرفضیلت، صلوات‌های پرفضیلت، خواص اسماء الحسنی، ختم قرآن، دعا، روایت‌ها از زبان اهل بیت (ع) پرداخته است.

معرفی کتاب گنج های معنوی اثر رضا جاهد 

کتاب گنج‌ های معنوی اثر رضا جاهد را انتشارات سنبله با جلد شومیز به چاپ رسانده است. دعا صدازدن و مددخواستن از خالق است تا به شما کمک کند مشکلاتتان را حل کنید. دعا به جای خود از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و انسان باید در کنار کار، تلاش و فعالیت با دعاکردن ارتباطش را با خدا و ائمه معصومین (ع) حفظ کند. دعاکردن یکی از بهترین کارهایی است که هم خداوند، هم پیامبر اکرم و هم امامان معصوم علیه السلام آن را توصیه کرده‌اند. رضا جاهد در کتاب گنج های معنوی به معرفی دعاها و زیارت‌های مختلف قرآن و همچنین معرفی آیات قرآن راجع به دعاکردن پرداخته است. نویسنده در بخشی از سخنان ائمه معصوم راجع به دعا نکات‌ مهمی را ذکر کرده است و فواید دعا از سخنان ائمه معصومین علیه السلام و اوقات مناسب دعاکردن را به شما یادآوری می‌کند. مثلاً رسول اکرم صلی الله علیه و آله در مورد دعا فرموده است: «دعا حربه مومن است برای دفع دشمنان و عمود دین است که به آن دین مومن بر پا است و نور آسمان و زمین است.»

از جمله دعاهای ذکر شده در این کتاب می‌توان به دعای صنمی قریش، اسماء الحسنی، دعای معراج، دعاء الصحیفه، دعای پر فضیلت و عظیم‌‌ الشان مخصوص شب جمعه، دعای عهد، دعای هفت هیکل، دعای گنج العرش، دعای فرج امام زمان علیه السلام، دعای حضر حجه علیه السلام، دعای توسل، دعای کمیل و بسیاری دعاهای دیگر اشاره کرد. نویسنده در نوشتن کتاب گنج های معنوی از مهم‌ترین کتاب‌های مرجع شیعه از جمله کتاب‌های شیخ طوسی، شیخ صدوق، وسایل الشیعه و مکارم الاخلاق استفاده کرده و همچنین منابع و مأخذ هر مطلب را زیر همان مطلب ذکر کرده است. 

خلاصه کتاب

کتاب گنج‌ های معنوی شامل ۱۱ بخش دعاها، زیارات، خواص بعضی از آیات قرآن کریم، خواص بعضی از سوره‌های قرآن، دعاهای قرآن که با ربنا شروع می‌شوند، نمازهای پر فضیلت، خواص اسما الحسنی، صلوات‌های پر فضیلت، خواص و شرایط روحی و جسمی تماما از گفتار ائمه معصومین، توصیه‌های ائمه راجع به بعضی از خوراکی‌ها و آداب از گفتار ائمه معصومین است. 

در بخش ۹ کتاب نویسنده در مورد خواص و شرایط‌ روحی و جسمی از زبان اهل بیت (ع) سخن گفته است. از جمله این خواص و شرایط می‌توان به شرایطی اشاره کرد که موجب صحت بدن می‌شود یا شرایطی که موجب بیماری آن می‌شود. از نظر اهل بیت چند چیز نور چشم را زیاد می‌کند و چندین چیز نیز موجب کمی نور چشم می‌شود، چند چیز موجب زیادی خون است و چند چیز موجب صافی رنگ و حسن صورت می‌شود. طبق گفتار ائمه مسافرت‌کردن، روزه‌گرفتن، خودداری از انداختن آب دهان در مسجد، کم‌خوردن، جویدن طعام کاملاً پیش از فرو‌بردن آن، کم آب خوردن و بسیاری موارد دیگر هستند که موجب صحت بدن می‌شود. از جمله چیزهایی که باعث بیماری می‌شود می‌توان به پر‌خوردن، خوردن میان نهار و شام، شب ایستاده آب‌خوردن، نشستن در جای نمناک و غصه‌خوردن اشاره کرد. 

دعا به جهت چشم زخم و نظر کردن:
«این کلمات را بنویسند بر روی تخم مرغ. پس اگر به جهت انسان باشد در میان دو پای او بر زمین بزند و بشکند و اگر حیوان باشد در میان او زند تا شکسته شود و در وقت شکستن تخم مرغ دعایی خاصی که در کتاب نوشته شده را بخوانید و کلماتی که بر تخم مرغ باید بنویسد این است (جاعت) (جیعت) (فجیعت).»

خواندن کتاب گنج های معنوی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

مردمی که به گفتار اهل بیت (ع) عمل کنند حتماً شاهد نتیجۀ خوب آن خواهند بود. اگر به دنبال کتابی کامل از دعاها و روایت‌های معصومین و امامان علیه السلام هستید حتماً این کتاب را مطالعه نمایید و دعاهای آن را بخوانید.

درباره نویسنده کتاب گنج های معنوی

نویسنده کتاب گنج های معنوی

رضا جاهد در سال 1336 به دنیا اومد. وی نویسندۀ کتاب گنج های معنوی و داروخانۀ معنوی بود و در خانواده‌ای مذهبی با پنج برادر و سه خواهر بزرگ شده است. پدرش پارچه ‌فروش و مادرش خانه‌دار بود. رضا جاهد مدرک دیپلم دارد و دو سال نیز در حوزۀ علمیۀ مشهد مشغول تحصیل بوده است. فعالیت نویسندگی‌اش را با الهام از روضۀ مرحوم کافی شروع کرده است. رضا جاهد هنگام گوش‌دادن به روضه‌های مرحوم کافی جرقه‌ای در درونش احساس می‌کند و تصمیم می‌گیرد کار نوشتن را شروع کند. همسر ایشان نوۀ آیت الله میلانی است و ایشان با شرکت در جلسات خانوادۀ همسرش بیشتر با مسائل و معارف دینی آشنا می‌شود.

رضا جاهد قبل از شروع نویسندگی در باشگاه‌های ورزشی برای ورزشکاران دربارۀ احکام و معارف دینی سخنرانی می‌کرده است و حالا تمام دانسته‌هایش را در این زمینه در کتاب گنج های معنوی به چاپ رسانده است. از این نویسنده تا به امروز 28 کتاب به چاپ رسیده است. «راه بهشت» اولین کتاب رضا جاهد با موضوع تقوای هفت‌گانۀ بدن بود که با استقبال مخاطبین روبه‌رو شد. کتاب «داروخانۀ معنوی» او نیز با اقبال روبه‌رو شد و بیش از هفت میلیون نسخه از این کتاب به چاپ رسیده است. گنج‌ های معنوی نسخۀ کامل‌تر «داروخانۀ معنوی» است که بیش از ۱۰ میلیون نسخه از آن به چاپ رسیده است. از جمله کتاب‌های رضا جاهد می‌توان به «اسرار معنوی»، «سوال از ما پاسخ از خداوند»، «فرهنگ حدیث» و«بلا و گرفتاری رحمت است عذاب نیست» اشاره کرد. رضا جاهد در مرداد ماه سال 1400 و در سن 64 سالگی از دنیا رفت.

می‌توانید کتاب گنج های معنوی را با تخفیف ویژه از فروشگاه اینترنتی سی بوک تهیه نمایید.

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی