حمام ها و آدم ها (جیبی)

(19)

750,000ریال

675,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
1492

علاقه مندان به این کتاب
38

می‌خواهند کتاب را بخوانند
4

کسانی که پیشنهاد می کنند
2

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب حمام ها و آدم ها

انتشارات ماهی منتشر کرد:
حمام‌ها و آدم‌ها 35 داستان کوتاه و طنزآمیز از میخاییل زوشنکو، داستان‌نویسِ روس، است. مضمون داستان‌های زوشنکو از تناقض‌های زندگی روزمره در اتحاد جماهیر شوروی مایه می‌گیرد. بلندترین داستان این مجموعه، با نام «طالع نحس»، دوازده صفحه است و باقی داستان‌ها اغلب از چهار صفحه تجاوز نمی‌کند. کتاب با یادداشت کوتاه و طنزآمیز زوشنکو، درباره‌ی زندگی و عقاید خودش، آغاز می‌شود. همچنین مترجم کتاب مقاله‌ای از آنا یوریِونا مرژینسکایا درباره‌ی زوشنکو و آثارش ترجمه و به کتاب اضافه کرده است. این مجموعه اولین‌بار با عنوان طالع نحس منتشر شده بود.
میخاییل زوشنکو، نویسنده و طنزنویس روس، در سال 1895 در سن‌پترزبورگ به دنیا آمد. پدرش اوکراینی و مادرش روس بود. او برای تحصیل در رشته‌ی حقوق به دانشگاه سن‌پترزبورگ رفت، ولی به دلیل مشکلات مالی نتوانست درس خود را به پایان برساند. سپس در دوران جنگ جهانی اول در ارتش روسیه خدمت کرد و چندین بار نیز مجروح شد. زوشنکو در دهه‌ی 1920 در عرصه‌ی طنزنویسی محبوبیت خاصی به دست آورد، اما پس از انتقاد از ژدانف و برنامه‌هایش و اخراج از اتحادیه‌ی نویسندگان و عدم امکان چاپ نوشته‌هایش باقی عمر را در فقر زندگی کرد. سبک نوشتاری زوشنکو ساده و نزدیک به زبان محاوره است. خود او معتقد بود که جملاتش بسیار کوتاه و برای فقرا قابل لمس است و به همین دلیل است که خوانندگان زیادی دارد. میخائیل زوشنکو در 22 ژوئیه 1958 درگذشت.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (1)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • آزفنداک آزفنداک
    • پاسخ به نظر

    مجموعه داستان‌های طنز تلخ با ترجمه عالی آبتین گلکار. طنز موجود در این کتاب به جامعه امروز ما هم نزدیک است و خواننده ریزبین می‌تواند این شباهت‌ها را به‌خوبی درک کند. دوست داشتم کتاب تموم نمیشد.

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی