آنها آنجا هستند
تخفیف

%10

آنها آنجا هستند (بگرد و پیدا کن)

(7)
نویسنده:

650,000ریال

585,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
555

علاقه مندان به این کتاب
5

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب آنها آنجا هستند

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

معرفی کتاب آنها آنجا هستند اثر ریچارد فولر 


مجموعه کتاب‌های بگرد و پیدا کن با هدف تقویت مهارت‌های بینایی و شناختی کودکان طراحی و تولید شده است. کودک با جستجو در زمینه‌های شلوغ باید تصاویر خاصی را پیدا کند و این به تقویت مهارت‌ دیداری و شناختی کودک کمک می‌کند. کودک با اشکال، مفاهیم، مشاغل و موضوعاتی از این دست آشنا می‌شود. انجام این تمرینات همچنین به افزایش هوش، پشتکار و صبر کودک می‌انجامد. کتاب بگرد و پیدا کن برای کودک هم سرگمی و هم بسیار آموزنده است.

کتاب آنها آنجا هستند، توسط ریچارد فولر نوشته شده و به قلم زهرا رضایی به فارسی روان ترجمه شده است. چاپ و نشر این کتاب توسط انتشارات پیک دبیران صورت گرفته است.

ریچارد فولر کتاب‌های آنها آنجا هستند! (بگرد و پیدا کن) را برای تقویت مهارت‌های دیداری و شناختی کودکان زیر 7 سال نوشت و طراحی کرد. این مجموعه کتاب‌های مصور با شخصیت‌ها و عکس‌های کارتونی جذاب و داستان‌های تخیلی برای کودکان به چاپ رسیده است تا به رشد شناختی و مهارت‌های بینایی کودکان کمک کند. این مجموعه کتاب با هدف نگاه کن، پیدا کن، یاد بگیر برای کودکان منتشر شده است.

موضوع کتاب آنها آنجا هستند

در کتاب آنها آنجا هستند بگرد و پیدا کن ماجراهای تصویری یک خرس کوچک آمده است. کودک در کتاب ماجراهای این بچه خرس را دنبال می‌کند و باید اشیاء نهفته در تصویر یا مکان‌‌هایی را که خرس کوچولو قرار است به آنجا برود پیدا کند و یا به دنبال خانوادۀ این بچه خرس بگردد.

در این جلد مصور از مجموعۀ آنها آنجا هستند، تصاویر یک هفته از زندگی پر مشغلۀ خرس کوچولو و خانواده‌اش به چاپ رسیده است. آن‌ها دوشنبه به خرید می‌روند و سه‌شنبه‌ قرار است از یک کارگاه ساختمانی بازدید کنند یا به پارک، فروشگاه، شهربازی یا ایستگاه راه‌آهن بروند و یکشنبه‌ها را کنار دریا سپری می‌کنند. در این کتاب تمام این مراکز به تصویر درآمده و از کودک خواسته شده تا اشیاء موجود در پایین صفحه را در تصاویر کتاب پیدا کند و در انتهای کتاب نیز تصاویر تمام این اشیاء فهرست شده است تا کودک بتواند نام هر کدام از آن‌ها را بگوید و به‌خاطر بیاورد که آن‌ها را در کدام صفحه از زندگی خرس کوچولو پیدا کرده است.

چرا آموزش به کودکان از طریق کتاب‌ها مهم است؟

والدین از بدو تولد در پی راه‌ها و روش‌هایی هستند تا هوش و توانایی فرزندشان را تقویت کنند زیرا این کار تا حدی متضمن موفقیت و پیشرفت آن‌ها در آینده است. آموزش به نوزادان و خردسالان باید از طریق بازی و سرگرمی و به‌شکل غیر مستقیم صورت بگیرد. کتاب‌ها و وسایل بازی بسیاری در دسترس والدین قرار دارد تا با  استفاده از آن‌ها آموزش‌های لازم و ضروری را به فرزندانشان بدهند. این آموزش‌ها شامل مواردی چون رنگ‌ها، اشکال هندسی و صدای حیوانات است و در موفقیت‌های تحصیلی کودکان در آینده اثرگذار خواهد بود، برای مثال تحقیقات نشان داده است کودکانی که می‌توانند صداها را در شش ماهگی تشخیص دهند، در چهار و پنج سالگی می‌توانند راحت‌تر مهارت‌های خواندن را یاد بگیرند. 

پنج سال اول حیات کودک در رشد و نمو او بسیار تاثیرگذار است. کودک در این سنین از نظر جسمی، زبانی، ارتباطی، شناختی، اجتماعی و عاطفی به سرعت رشد می‌کند و والدین اصلاً نباید این فرصت طلایی کوتاه را از دست بدهند. البته به عنوان مادر و پدر لازم نیست کار خیلی سخت یا شاقی انجام بدهید. بودن شما در کنار کودک، درک و تایید احساساتش و هم‌بازی شدن با او و آموزش دادن به کودک از طریق بازی‌ و قصه کاری است که شما باید انجام بدهید. در واقع بخش بزرگی از این مسئولیت برعهدۀ کتاب‌های آموزشی قرار داده شده است.

چرا کتاب آنها آنجا هستند! (بگرد و پیدا کن) برای بچه‌ها مفید است؟

بخشی از رشد کودک به تقویت مهارت شناختی او برمی‌گردد. کتاب‌های بگرد و پیدا کن تاثیر خوبی در رشد شناختی کودک دارند زیرا با استفاده از آن‌ها کودک با مفاهیم مختلف و موارد تازه و بدیع آشنا می‌شود که دایرۀ دید او را گسترده‌تر می‌کند و کودک می‌آموزد که چطور باید فکر کند و چطور باید چیزهای ناشناخته را کشف کند. این قضیه به تقویت مهارت حل مسئله در کودکان نیز کمک می‌کند.
مجموعه کتاب‌های بگرد و پیدا کن با تصاویر جذاب و هدفمند با هدف تقویت مهارت‌های بینایی و شناختی کودک طراحی شده است. کودک در این کتاب‌ها باید تصاویر خاصی را در زمینه‌های شلوغ تشخیص دهد و بیابد.

شخصیت‌های این کتاب هر کدام در حال انجام کاری هستند، کودک در این تصاویر با مفاهیم، افعال و مشاغل مختلف آشنا می‌شود. می‌توانید وقت بگذارید و از فرزندتان بخواهید با دقت به شما توضیح بدهد که هر شخصیت در کتاب مشغول چه کاری است و از او بخواهید اشیاء نقاشی‌شده در پایین هر صفحه را پیدا کند. کودک حین جست‌وجو سعی می‌کند دربارۀ هر چیزی که پیدا می‌کند صحبت کند، بنابراین با این کار مهارت‌های زبانی و محاوره‌ای کودک در کنار رشد شناختی‌اش تقویت می‌شود. 

چرا والدین باید کتاب آنها آنجا هستند را برای فرزندشان تهیه کنند؟

این کتاب علاه بر سرگرم‌کننده بودن، به رشد مهارت‌های شناختی، بینایی و گفتاری کودکان کمک می‌کند و موجب افزایش صبر و تمرکز آن‌ها می‌شود. والدین می‌توانند از این کتاب به عنوان ابزاری در جهت تقویت مهارت‌ها، تمرکز، هوش و ادراک کودک استفاده کنند.

«کتاب آنها آنجا هستند در کتابنامۀ رشد دورۀ ابتدایی جلد پنجم معرفی شده است. کتابنامۀ رشد فهرست توضیحی کتاب‌های آموزشی مناسب و مرتبط با برنامه و محتوای درسی دورۀ آموزش ابتدایی است، که زیر نظر کارشناسان سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی و معاونت آموزش عمومی وزارت آموزش و پرورش منتشر می‌گردد.»

دربارۀ نویسندۀ کتاب آنها آنجا هستند

ریچارد فولر نویسنده و تصویرگر کتاب کودکان است که در سال 1944 به دنیا آمد. تصویرگری بیش از 50 کتاب تا به امروز برعهدۀ ریچارد فولر بوده است. او در 13 سالگی برندۀ بورسیۀ تحصیلی در مدرسۀ هنر فارنهام شد و در آن‌جا در رشتۀ طراحی گرافیک و تصویر سازی تحصیل کرد. او در حال حاضر در لندن با پسرهایش زندگی می‌کند. محبوب‌ترین کتابش Ladybug on the Move است که در سال 1993 منتشر شد.

اگر از کتاب آنها آنجا هستند خوشتان آمده، این کتاب‌ها را از دست ندهید.

- مجموعه کتاب‌های آنها آنجا هستند به نام‌های به پیش و ما اینجا هستیم که مانند همین کتاب به رشد شناختی و محیطی کودکان کمک می‌کند.

- مجموعۀ 30 جلدی فسقلی‌ها اثر تونی گراس که رفتار و عادت‎های درست و غلط را به‌شیوه‌ای جذاب و سرگرم‌کننده به بچه‌ها می‌آموزد.

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی