منسفیلد پارک (گالینگور)

(40)
نویسنده:

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
2694

علاقه مندان به این کتاب
82

می‌خواهند کتاب را بخوانند
3

کسانی که پیشنهاد می کنند
4

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب منسفیلد پارک

انتشارات نی منتشر کرد:
سرگذشت پرفراز و نشیب دختری حساس، خوش قلب، محجوب که شاهد ماجراها، دسیسه ها و عشق های آدم های دور و بر است و در گرداب حوادث احساسات خود را مهار می کند. پس از آفتابی شدن ماجرایی خیانتکارانه، نظم و آرامش رخت بر می بندد و اتفاق های غیرمنتظره قهرمان داستان (فانی پرایس) را به کام خود می کشد، اما او همچنان بر فضیلت های خود پافشاری می کند...
جین آستین در 16 دسامبر 1775 در استیونتن، همپشر، جنوب شرقی انگلستان، به دنیا آمد. او هفتمین فرزند یک کشیش ناحیه بود. در سال 1801 که پدرش بازنشسته شد، خانواده ی آستین به بث نقل مکان کرد. پدر در سال 1805 از دنیا رفت و جین آستین و مادرش چند بار نقل مکان کردند، تا سرانجام در سال 1809 در نزدیکی آلتن در همپشر ماندگار شدند. جین آستین در همین محل ماند و فقط چند بار به لندن سفر کرد. در مه 1817 به سبب بیماری به وینچستر کوچ کرد تا نزدیک پزشکش باشد، و در 18 ژوئیه ی 1817 همان جا درگذشت. نوشتن را از نوجوانی آغاز کرد. قبل از انتشار آثارش بارها در آن ها دست می برد و بازبینی شان می کرد. چهار رمان عقل و احساس، غرور و تعصب، منسفیلد پارک و اِما به ترتیب در سال های 1811، 1813، 1814و 1816، یعنی در زمان حیات جین آستین منتشر شدند. رمان های نورثنگر ابی و ترغیب در سال 1818، یعنی بعد از مرگ نویسنده به چاپ رسیدند. دو اثر به نام های لیدی سوزان و واتسن ها (ناتمام) نیز از کارهای اولیه ی جین آستین باقی مانده است. او پیش از مرگ مشغول نوشتن رمانی به نام سندیتن بود که قسمت های پراکنده ی آن در دست است. جین آستین در محیطی نسبتاً منزوی زندگی کرد و اوقات خود را بیشتر به نوشتن گذراند. به نظر نقادان، او نبوغی دووجهی داشت: هم طنز قدرتمندی داشت و هم اخلاقیات و روحیات آدم ها را خوب می شناخت. رمان های جین آستین از پرخواننده ترین آثار در ادبیات جهان اند و حدود دویست سال است که نسل های پیاپی با کشش و علاقه ی روزافزون رمان های او را می خوانند.
رضا رضایی در رشته ی مهندسی مکانیک تحصیل کرده و عضو سابق تیم ملی شطرنج است. سال هاست به طور حرفه ای به ترجمه ی آثار ادبی به خصوص ادبیات کلاسیک مشغول است. رضایی آثار متعددی را در زمینه های علمی، ادبی و فلسفی ترجمه کرده و مقالاتی هم در همین حوزه ها نوشته است.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

    • نوع کالا
    • دسته بندی
    • موضوع اصلی
    • موضوع فرعی
    • نویسنده
    • مترجم
    • نشر
    • شابک
    • زبان کتاب
    • قطع کتاب
    • جلد کتاب
    • تعداد صفحه
    • وزن
    • نوبت چاپ
    • سال انتشار
    • فارسی
    • رقعی
    • گالینگور
    • 543 صفحه
    • 754 گرم
    • 15
    • 1400

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

کتاب منسفیلد پارک

کتاب منسفیلد پارک


بریده‌ای از کتاب منسفیلد پارک:
«در هر صورت بهتر است آدم‌ها را در اين مورد خاص آزاد گذاشت و اجازه داد هر کس به روش خودش عبادت کند. اگر برای اين کار قانون وضع شود و اجبار در کار باشد، مسلماً نتايج بدی به بار می‌آورد. فرض کنيم آدم‌های خوب هر روز صبح زود اينجا بيايند، زانو بزنند و خميازه بکشند سپس با خستگی و سردرد به سر کارهايشان بروند، خوب حاصل کار آن روز چه خواهد بود؟»


کتاب منسفیلد پارک سومین رمان جین آستین رمان نویس انگلیسی است که عمده شهرتش را مدیون رمان غرور و تعصب است. کتاب منسفیلد پارک اولین بار در سال 1814 منتشر شد.

معرفی کتاب منسفیلد پارک اثر جین آستین 

رمان منسفیلد پارک اثر جین آستین با ترجمۀ رضا رضایی در مورد زن جوانی است که تلاش می‌کند جایگاهش را در نظام اجتماعی پیدا کند. جین آستین همیشه شخصیت‌ها و موقعیت‌هایی بسیار ساده خلق کرده است اما رمان منسفیلد پارک اولین کتاب پیچیده‌اش محسوب می‌شود. کتاب منسفیلد پارک داستان فانی پرایس است و از ده سالگی‌اش شروع می‌شود، زمانی که خانواده‌اش او را به خانۀ خاله و شوهرخالۀ ثروتمندش می‌فرستند تا با آن‌ها زندگی کند. کتاب منسفیلد پارک در مورد بزرگ شدن فانی پرایس است. 

جین آستین در این کتاب ابتدا رنج‌های واقعی یک کودک حساس و ترسو را به تصویر می‌کشد که ناگهان از خانه خارج شده و در فضایی کاملاً نامناسب قرار می‌گیرد. جین آستین در کنار زندگی شخصی فانی پرایس، به تفسیر طبقات اجتماعی، پیوندهای خانوادگی، ازدواج و وضعیت زنان در قرن نوزدهم پرداخته است. از همان ابتدا تفسیرهای انتقادی متنوعی در مورد کتاب منسفیلد پارک و به ویژه در مورد شخصیت قهرمان و دیدگاه‌های جین آستین در مورد مذهب و مسئلۀ برده‌داری مطرح شد. با این‌که منتقدان ابتدا کتاب منسفیلد پارک را نادیده گرفتند اما در بین مردم بسیار محبوب شد. اولین چاپ آن طی شش ماه فروخته شد. اولین بررسی انتقادی را نیز ریچارد واتلی در سال 1821 نوشت که دید مثبتی داشت. 

در ابتدا منتقدان لحن شاداب کتاب منسفیلد پارک را ستودند. در آن زمان مردم رمان‌های آستین را کمدی-اجتماعی در نظر می‌گرفتند. در سال 1911 سی.بردلی دیدگاه اخلاقی کتاب منسفیلد پارک را متذکر شد و باقی منتقدان بر قدرت عمیق اخلاقی رمان تأکید کردند. در دهۀ 1970 منسفیلد پارک جنجالی‌ترین رمان جین آستین شد. آستین در کتاب منسفیلد پارک به طور قابل توجهی از تجربیات خود، دانش خانواده و دوستانش استفاده کرده است. مشاهدۀ دقیقش از رفتار انسانی باعث به‌یادماندنی شدن همۀ شخصیت‌های کتابش شد. با این‌که کل کتاب منسفیلد پارک محدود به یک ملک می‌شود اما جین آستین با ظرافت به جهان و کشورهایی مانند هند، چین و کارائیب اشاره کرده است.

خلاصه داستان

فانی پرایس در سن ده سالگی از خانۀ فقیرانه‌اش فرستاده می‌شود تا با خانواده‌ای در منسفیلد پارک و املاک روستایی نورث همپتون شایر سِر توماس برترام زندگی کند. لیدی برترام خالۀ اوست. خانوادۀ برترام چهار فرزند -تام، ادموند، ماریا و جولیا- دارند که همگی از فانی بزرگ‌تر هستند. لیدی برترام زنی بیخیال و بی‌رحم است. هیچ‌کس با فانی نامهربان نیست اما هیچ‌کس هم احساساتش را درک نمی‌کند. او در میان بچه‌های خاله‌اش همنشینی ندارد و به نظر بزرگ‌ترها ساکت و مطیع است و همه از رنج‌هایی که در سکوت می‌کشد بی‌خبرند. لیدی برترام دو خواهر متأهل به نام‌های خانم نوریس و پرایس دارد. خانم نوریس، همسر روحانی محلۀ منسفیلد است، فرزندی ندارد و کار خاصی نیز برای انجام دادن ندارد برای همین اکثرا در کار دیگران و به‌خصوص کار خانوادۀ برترام دخالت می‌کند و برخورد بسیار ناخوشایندی با فانی دارد. مادر فانی -خانم پرایس- ازدواجی تأسف‌بار داشته است. 

در پانزده سالگی فانی، شوهر خاله‌اش می‌میرد و خاله نوریس بیوه می‌شود و بیشتر به منسفیلد پارک سر می‌زند و در نتیجه بدرفتاری‌اش با فانی بیشتر می‌شود. یک سال بعد سِر توماس برای رسیدگی به مشکلات مزرعه‌اش آنجا را ترک می‌کند و پسر بزرگ ولخرجش، تام را نیز با خود می‌برد. خانم نوریس که به دنبال شوهری برای ماریا می‌گردد، در نهایت آقای راشورث را پیدا می‌کند که ثروتمند اما ضعیف و احمق است. ماریا به خاطر پول با آقای راشورث ازدواج می‌کند. سال بعد هنری کرافورد و خواهرش مری به آن‌جا می‌رسند. هنری کشیش جدید منطقه است. ادموند به مری علاقه‌مند می‌شود و... 

درباره نویسنده کتاب منسفیلد پارک

کتاب منسفیلد پارک

جین آستین در 16 دسامبر سال 1775 در استیونتون همپشایر به دنیا آمد و در 18 ژوئیه سال 1817 و در 41 سالگی از دنیا رفت. وی رمان نویس انگلیسی بود و عمدۀ شهرتش به خاطر شش رمان اصلی‌اش «غرور و تعصب»، «اِما»، «منسفیلد پارک»، «عقل و احساس»، «نورثنگر اِبی» و «ترغیب» بود. در این شش رمان جین آستین به تفسیر و نقد زندگی مردمان بریتانیایی در پایان قرن هجدهم پرداخته است. وی در کتاب‌هایش اغلب وابستگی زنان به ازدواج برای دستیابی به موقعیت اجتماعی مطلوب و امنیت اقتصادی را نقد می‌کرد. استفادۀ او از کنایه‌های گزنده به همراه واقع‌گرایی و تفسیر اجتماعی باعث شد تا منتقدان و محققان به تحسین آثارش بپردازند. 

پدرش جورج آستین کشیش ناحیه بود و از خانواده‌ای قدیمی، محترم و ثروتمند بود و چون در آن زمان هر نسل از پسران ارشد ارثی دریافت می‌کردند این ثروت تقسیم شد و تنها فقر نصیب خانوادۀ پدرش شد. پدرش مجبور شد برای دریافت کمک هزینۀ تحصیلی به کالجی در آکسفورد برود و احتمالا آنجا با کاساندرا لی آشنا شد. پدر کاساندرا رییس کالج آل سولز آکسفورد بود و خانوادۀ برجسته‌ای داشتند. پدر و مادرش در سال 1764 با هم ازدواج کردند و درآمد اندکی داشتند. جین پنج برادر و دو خواهر داشت و ظاهراً فضای خانه‌شان روشنفکرانه، باز و سرگرم‌کننده بوده است. خانوادۀ آستین در مورد ایده‌های مختلف سیاسی و اجتماعی با هم بحث می‌کردند. 

فضای خانه و سفرهایشان همگی به گسترش دیدگاه جین کمک کرد و بر زندگی و آثارش تأثیر بسزایی داشت. در سال 1783 جین و خواهرش را به آکسفورد فرستادند. در پاییز هر دو دختر به تیفوس مبتلا شدند و جین نزدیک بود بمیرد برای همین از همان زمان در خانه تحصیل کرد و از اوایل سال 1785 با خواهرش به مدرسۀ شبانه‌روزی فرستاده شد. در سال 1786 هر دو خواهر به خاطر هزینۀ بالای مدرسه به خانه برگشتند و از آن زمان به بعد جین دیگر جایی فراتر از محیط خانه‌اش زندگی نکرد. آستین از یازده سالگی و شاید قبل از آن اشعار و داستان‌هایی برای سرگرمی خود و خانواده‌اش می‌نوشت. ظاهراً این نوشته‌هایش پر از جزئیات و اغراق‌آمیز بودند و داستان‌هایش مملو از خیال‌پردازی و قدرت زنانه بودند.

آستین در نوجوانی بیست و نه اثر را در سه دفتر جمع آوری کرد و نامش را «آثار دورۀ جوانی» گذاشت. جین در هجده سالگی شروع به نوشتن آثار طولانی‌تر و پیچیده‌تر کرد. با انتشار کتاب عقل و احساس (1811)، غرور و تعصب (1813)، منسفیلد پارک (1814) و اِما (1816) به موفقیتی ناچیز و شهرت کمی دست یافت چون به خاطر تعصبات آن زمان نسبت به نویسندگان زن مجبور بود کتاب‌هایش را به صورت ناشناس منتشر کند. او دو رمان دیگر به نام نورثنگر ابی و ترغیب نوشت که هر دو پس از مرگش در سال 1818 منتشر شدند و رمان دیگری با عنوان «ساندیتون» را شروع کرد اما قبل از تمام کردن این رمان درگذشت. همچنین سه دست‌ نوشته برای رمان کودکان و رمان کوتاهی به نام «بانو سوزان» و رمان ناتمام دیگری به نام «واتسون‌ها» از وی به جا مانده است. جین آستین هیچ‌وقت ازدواج نکرد.

آستین پس از مرگش جایگاه خاصی پیدا کرد و هر شش رمان او به طور کامل در طول دوران مختلف بارها به چاپ رسیده‌اند. اولین بیوگرافی آستین را هنری توماس آستین در سال 1818 در ابتدای نسخۀ نورثنگر ابی به چاپ رساند که شامل گزیده‌هایی از دو نامه بود. در سال 1869 و پنجاه و دو سال پس از مرگ جین آستین، برادرزاده‌اش با نامه‌های به جا مانده از جین آستین، کتابی با عنوان «خاطرات جین آستین» را به چاپ رساند. این کتاب نسخه‌ای کامل از حرفۀ نویسندگی و زندگی ظاهراً بی‌حاشیۀ جین آستین بود. آستین الهام‌بخش بسیاری از مقالات انتقادی و ادبی بوده و فیلم‌های بسیاری با اقتباس از آثار او ساخته شده‌اند.

درباره مترجم کتاب منسفیلد پارک

رضا رضایی مترجم کتاب منسفیلد پارک در سال 1335 و در شهر ساری به دنیا آمد. رشته‌اش مهندسی مکانیک بود اما آن را نیمه‌کاره رها کرده است. همچنین این مترجم سابقاً عضو تیم ملی شطرنج بوده است. رضا رضایی کتاب‌های زیادی را ترجمه کرده و سال‌هاست به طور حرفه‌ای به ترجمۀ آثار ادبی کلاسیک پرداخته و همچنین آثار متعددی در زمینه‌های علمی، ادبی و فلسفی نیز ترجمه کرده است. از جمله ترجمه‌های ماندگارش می‌توان به ترجمۀ کتاب‌هایی مثل شرلی و جین ایر از شارلوت برونته، گتسبی بزرگ از اسکات فیتزجرالد و سری رمان‌های جین آستین اشاره کرد.

کتاب منسفیلد پارک

مضامین اساسی کتاب منسفیلد پارک

ازدواج
شاید بتوان گفت ازدواج مضمون اصلی کتاب‌های جین آستین است. فانی نیز مانند دیگر قهرمان‌های زن جین آستین تا حدی با ازدواج کردن وضعیت خود را تعیین می‌کند. از آن‌جایی که در آن دوره و در قرن نوزدهم، زنان نمی‌توانستند حرفه‌ای برای خود برگزینند، ازدواج تنها راه برای صعود یا پایین آمدن از نردبان اجتماعی بود. مادر فانی با ازدواج با ملوانی که بعداً معلوم می‌شود دائم‌الخمر است تا حدودی از این نردبان سقوط کرده است. از سوی دیگر خالۀ فانی، لیدی برترام و دختر خاله‌اش ماریا در امر ازدواج نسبتاً خوب عمل کرده و موفق هستند. با اینکه ازدواج دیگران بر اساس زیبایی و ارتباطات خانوادگی‌شان شکل گرفته اما فانی قرار است بر اساس شخصیت خود شریک زندگی‌اش را به دست آورد. فضیلت قطعاً در این دنیا بی‌جواب نمی‌ماند و تعیین کنندۀ سرنوشت نهایی فانی در کتاب منسفیلد پارک است.

جایگاه اجتماعی
جین آستین در کتاب منسفیلد پارک به چیزی بیش از جایگاه اجتماعی معمول پرداخته است. وی تا حدی بر روی این بحث دیرینه تمرکز کرده که آیا «ذات» و در واقع ویژگی‌های ذاتی یک فرد و «پرورش و تربیت» -محیطی که در آن بزرگ شده است- می‌توانند تعیین کنندۀ وضعیت شخصیتی و زندگی یک فرد باشند یا خیر.

امتیازات

کتاب منسفیلد پارک از سایت گودریدز امتیاز 3.9 از 5 و از سایت آمازون امتیاز 4.4 از 5 را به دست آورده است.

واکنش ها به کتاب منسفیلد پارک

استدلال توماس ادواردز در سال 1965 چنین بود که کتاب منسفیلد پارک سایه‌های خاکستری بیشتری نسبت به رمان‌های دیگر آستین داشت و کسانی که تنها به دنبال یک جهان‌بینی سادۀ دوگانه باشند ممکن است این موضوع را نپسندند. 

در دهۀ 1970، آلیستر داکورث و مرلین باتلر درک جامع‌تری از اشاره‌ها و زمینۀ تاریخی رمان به وجود آوردند.

در سال 1974 جوئل واینشایمر، منتقد ادبی آمریکایی، کتاب منسفیلد پارک را یکی از عمیق‌ترین رمان‌های آستین دانست و گفت این رمان قطعاً یکی از مشکل‌زاترین رمان‌های جین آستین است.

تحلیل سی بوک از کتاب منسفیلد پارک

خوانایی کتاب و روان بودن 
شخصیت اصلی کتاب منسفیلد پارک با حوادث و ناملایمات بسیاری روبه‌رو می‌شود و همین حوادث و عکس‌العمل‌های شخصیت اصلی است که خواننده را مجذوب کتاب منسفیلد پارک می‌کند. جین آستین سعی کرده نشان دهد که جدا شدن از والدین و به تنهایی بزرگ شدن و چنین وضعیت سختی، تعیین کنندۀ وضعیت نهایی انسان نخواهد بود.

مدت زمانی که طول می کشد بخوانی  
اگر سرعت خواندن‌تان 250 کلمه در دقیقه باشد، 5 ساعت و نیم طول می‌کشد تا کتاب منسفیلد پارک را به طور کامل بخوانید.

شرایط تهیه کتاب و مقایسه با نسخه صوتی و الکترونیکی 
کتاب منسفیلد پارک یکی از رمان‌های پرفروش و مشهور جین آستین است و بنابراین این کتاب هم به صورت الکترونیک و هم به صورت چاپی در اختیار علاقه‌مندان قرار داده شده است.

مقایسه چاپ‌های مختلف و نشرها 
می‌توانید کتاب منسفیلد پارک را با ترجمۀ روان و شیوای رضا رضایی و چاپ نشر نی و همچنین با تخفیف ویژه از فروشگاه اینترنتی کتاب سی‌بوک تهیه نمایید.

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (1)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • شبنم محمدی
    • پاسخ به نظر

    این کتاب یکی از بهترین های جین آستین هست و ترجمه رضا رضایی هم زیبایی این کتاب رو بیشتر کرده. پیشنهاد میکنم حتما بخونید

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی