پرنده آبی (جیبی)

(15)

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
1367

علاقه مندان به این کتاب
14

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
1

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب پرنده آبی

انتشارات علمی فرهنگی منتشر کرد:
شصت سال پیش (در1333 ش)،«شرکت سهامی کتاب های جیبی»با این هدف بنیاد نهاده شده که ارزنده ترین آثار از بلند پایه ترین ادیبان،دانشمندان،پژوهشگران،و رمان نویسان جهان به کتاب خوانان ایرانی مرفی شود و در دسترس آن ها قرار گیرد...
پرنده آبی داستانی است درباره جست‌و‌جوی سعادت. این نمایشنامه که به قلم موریس مترلینگ در چهار پرده تدوین شده است، نمایش امیدها، اوهام، خیالات و ناکامی‌های دو کودک است که در پی پرنده خوشبختی‌اند.
تیل‌تیل و می‌تیل پرنده‌های آبی دیده‌اند، بسیار، اما هر کاری کرده‌اند نتوانسته‌اند آن پرنده‌ها را به دام آورند.

موریس مترلینگ
1862-1949

مترلینگ در سال 1862 در شهر گنت در قسمت فلاندر کشور بلژیک متولد شد. زبان آلمانی و فرانسه را در خانواده فرا گرفت و در مدرسه زبان لاتین آموخت. وی تحصیلات مقدماتی را در مدرسه سن بارب به پایان برد و جهت فراگیری رشته حقوق، فلسفه و حشره‌شناسی وارد دانشگاه گردید و مدارج آن را با موفقیت پشت سر نهاد و پس از فارغ‌التحصیلی به سال 1884 به عضویت کانون وکلای دادگستری شهر کان درآمد و بعد به ریاست این کانون رسید.
وی شاهکار نمایشنامه‌نویسی خود را به سال 1907 به نام پرنده آبی پدید آورد که در کمترین مدت به چندین زبان ترجمه گشت.
"شرکت سهامی کتاب های جیبی" با ایده گرفتن از انتشارات پنگوئن در سال 1339 بنیاد نهاده شد تا ارزنده‌ترین آثار از بهترین و بلندپایه‌ترین ادیبان، دانشمندان، پژوهشگران، و رمان نویسان جهان به کتاب‌خوانان ایرانی معرفی شوند و در دسترس عموم کتابخوانان قرار گیرند.
فعالیت آن شرکت سال‌هاست که متوقف شده است و آثار انتشاریافته آن روزگار را شاید در کتابفروشی‌های معمولی نتوان یافت. این مجموعه کتاب‌ها تحت عنوان مجموعه کتاب‌های جیبی توسط انتشارات علمی و فرهنگی تجدید چاپ می شود و در دسترس علاقه‌مندان قرار می گیرد.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی