عرفان

عرفان

(3)
نویسنده:

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
161

علاقه مندان به این کتاب
2

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب عرفان

انتشارات نیلوفر منتشر کرد:
بخش اول کتاب به بررسی مفهوم عرفان پرداخته و اینکه تا چه اندازه می‌توان تعریفی از این پدیده ارائه کرد. ضمنا به بررسی مفاهیم مرتبط با آن، مثل وحدت وجود pantheism و عدم ثنویت non-dualism می‌پردازد و سپس به بحث درباره شیوه‌هایی می‌رسد که عارفان برای گسترش مرزهای ادراک و شناخت و تجربه روحانی خود به کار می‌گیرند.
بخش دوم به بررسی اهمیت و معنای عرفان در درون سنت‌ها و ادیان اصلی جهان می‌پردازد و ویژگی‌های خاص رویکردهای عرفانی فردی را بررسی می‌کند که در عین حال امکان مقایسه میان سنت‌های مختلف را فراهم می‌آورد. در حوزه هر دین و آیینی، مواردی از زندگینامه عرفای سرشناس ارائه شده که زندگی و آموزه‌های آنان را مرور می‌کند.
در بخش پایانی کوششی برای تحلیل طبیعت و سرشت هدف عرفانی انجام گرفته است. تعریف، توضیح و یا درک و شناخت آن مقصد و هدف روحانی که عرفا در جستجوی آن هستند، فوق‌العاده دشوار است. آن هدف به واسطه ذات و سرشت خود، تجربه‌ای ذهنی یا درونی است و به گفته بسیاری از عرفا، شرح دادن آن با واژه‌ها، اگر نه غیرممکن، دشوار است. با این حال، تلاش کرده‌ایم با استفاده از واسطه ناقص کلام مکتوب، هرچه بیشتر درباره این مقصد و هدف غایی عرفانی توضیح دهیم.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی