مردان اندیشه

(23)
نویسنده:

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
2477

علاقه مندان به این کتاب
30

می‌خواهند کتاب را بخوانند
1

کسانی که پیشنهاد می کنند
1

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب مردان اندیشه

گفتار وکردار و زندگی روزانه ی ما تحت تاثیر اندیشه های مسلط در عصر ماست.بیشتر این اندیشه ها از فلاسفه مایه می گیرند.اما فلسفه اصولا چیست؟ وفیلسوفان واقعا چه می گویند؟ این کتاب شامل16گفتگو با نامدارترین چهره های فلسفی معاصر است.وضوح و عدم تعقید در گفتارها چنان است که حتی خواننده عادی نیز می تواند با مهمترین مفاهیم فلسفه ی معاصر آشنا شود.نحوه ی ارائه مطالب یاداوری((دیالوگ))های افلاطون است وبه خواننده امکان می دهد تا با فلسفه در شکلی خلاق و زنده آشنا شود.گفتگوی اول با آیزایا برلین درباره ی این پرسش بنیادین است که((فلسفه چیست؟))و به دنبال آن مکاتب متنوع و متفاوت مارکسیسم و اگزیستانسیالیسم و فلسفه ی تحلیلی بررسی می شوند،و فیلسوفان سشناسی چون چومسکی و اپر وکوآین و مارکوزه و دیگران درباره ی نکات مهم و اصلی فلسفه ی خویش بحث می کنند.متفکران دقیق و نکته سنج به برخی از شاخه های فلسفه مانند فلسفه ی اخلاق،فلسفه ی سیاسی،فلسفه ی علم،فلسفه ی زبان و نسبت میان فلسفه و ادبیات می پردازند.

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

مردان اندیشه 

کتاب مردان اندیشه

گفتار و کردار زندگی روزانۀ ما تحت تأثیر اندیشه‌های مسلط بر عصر ما قرار دارد. بیشتر این اندیشه‌ها از فلسفه و فلاسفه آمده‌اند اما هیچ تعریف دقیقی از چیستی فلسفه تابه‌حال ارائه نشده است و شما نمی‌توانید بگویید دقیقاً فلسفه چیست. فلسفه ریشۀ یونانی دارد و از دو واژۀ یونانی به معنای دانش یا خرد و دوستی برگرفته شده است. پس به صورت کلی می‌توان گفت فلسفه را خرد دوستی یا دانش دوستی تعریف می‌کنند. تعریف کلی فلسفه یعنی مطالعۀ مسائل کلی و اساسی مانند هستی، واقعیت، آگاهی، ارزش، خرد، ذهن و زبان. فلسفه در واقع علم استدلال‌هاست یعنی فلسفه برای همه چیز به دنبال دلیل و منطق می‌گردد. ارسطو می‌گوید فلسفه علم به موجودات است از آن سو که وجود دارند. کانت می‌گوید فلسفه شناختی عقلانی است که از راه مفاهیم حاصل شده باشد و از نظر افلاطون فلسفه یکی از بالاترین لذت‌های دنیاست و خاستگاه فلسفه شگفتی در برابر جهان است.

 اما نظر فیلسوفان بزرگ معاصر دربارۀ فلسفه چیست؟ کتاب مردان اندیشه اثر براین مگی فیلسوف، روزنامه‌نگار و نویسندۀ بریتانیایی است که اولین بار در سال 1978 منتشر شد. کتاب مردان اندیشه شرحی از مصاحبه‌های براین مگی با فیلسوفان مشهور است. این مصاحبه‌ها در 15 قسمت بین سال‌های 1975 تا 1977 آماده و روی نوار ضبط شد و از ژانویه تا آوریل سال 1978 از شبکۀ بی‌بی‌سی به نمایش درآمد. از جمله این فیلسوفان می‌توان به آیزایا برلین یکی از پرکارترین فیلسوفان قرن بیستم، چارلز تیلر، هربرت مارکوزه، ویلیام برت، نوام چومسکی و آیریس مرداک اشاره کرد.

معرفی کتاب مردان اندیشه اثر براین مگی

کتاب مردان اندیشه اثر براین مگی با ترجمۀ عزت الله فولادوند دربرگیرندۀ 15 گفت‌وگو با چهره‌های فلسفی معاصر است. این فیلسوفان طی مصاحبه‌شان با براین مگی در مورد مهم‌ترین مفاهیم فلسفۀ معاصر صحبت کردند. قسمت اول «درآمدی بر فلسفه» بود که مگی در آن با آیزایا برلین مصاحبه کرد. در قسمت‌های بعدی موضوعاتی مثل فلسفۀ مارکسیستی، مکتب فرانکفورت و اگزیستانسیالیسم مدرن مورد بحث قرار گرفت. در طول بخش برنامۀ مردان اندیشه، نسخه‌های کوتاه‌تر این بحث‌ها در مجلۀ لیستنر منتشر شد. 

نسخه‌های اصلاح شدۀ گسترده‌ای از دیالوگ‌ها در همین کتاب منتشر شد که با نام فلسفۀ صحبت کردن نیز به چاپ رسیده است. دیلی تلگراف اعلام کرد که  این مجموعه به طور ثابت یک میلیون بیننده در هر پخش داشت. در کتاب مردان اندیشه مصاحبه‌هایی با این فیلسوفان در باب مواردی مانند مقدمه‌ای بر فلسفه، فلسفۀ مارکسیستی، مارکوزه و مکتب فرانکفورت، هایدگر و فلسفۀ جدید اصالت وجود، دو فلسفۀ ویتگنس، پوزتیتویسم منطقی و میراث آن، افسون فلسفه تحلیل زبان، فلسفۀ اخلاق، اندیشه‌های کوآین، فلسفۀ زبان، اندیشه‌های چومسکی، فلسفۀ علم، فلسفه و سیاست، فلسفه و ادبیات و نظری عمومی به فلسفه در غرب به چاپ رسیده است.

خواندن کتاب مردان اندیشه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

اگر به فلسفه علاقه‌مند هستید و دوست دارید با نظر فیسلوفان معاصر دربارۀ فلسفه آشنا شوید به شما خواندن کتاب مردان اندیشه را توصیه می‌کنیم.

درباره نویسنده کتاب مردان اندیشه

کتاب مردان اندیشه

براین ادگار مگی در سال 1930 به دنیا آمد و در سال 2019 از دنیا رفت. او فیلسوف، گوینده،‌ سیاستمدار و نویسندۀ بریتانیایی بود که بیشتر به دلیل ارائۀ فلسفه به مخاطبان محبوب و مشهور شد. مگی در هاکستون لندن به دنیا آمد. او در آپارتمان کوچکی بالای مغازۀ لباس فروشی خانوادگی‌شان بزرگ شد. با پدرش نزدیک بود اما با مادرش رابطۀ بدی داشت. در طول جنگ جهانی دوم مجبور شدند به لسترشر بروند و زمانی که به لندن برگشتند بخش زیادی از هاکستون بمباران شده بود. او در مدرسۀ کرایست هاسپیتال تحصیل کرد و در همین دوره علاقۀ شدیدی به سیاست سوسیالیستی پیدا کرد و حین تعطیلات به سخنرانان سیاسی گوش می‌داد. پس از انجام خدمت سربازی، بورسیۀ تحصیلی برای کالج آکسفورد دریافت کرد و آن‌جا در مقطع کارشناسی به مطالعۀ تاریخ و سپس فلسفه، سیاست و اقتصاد پرداخت. او در سال 1955 تحصیلاتش را در رشتۀ فلسفۀ دانشگاه ییل آغاز کرد.

مگی در آکسفورد رابطۀ خوبی با شاعران و سیاستمداران داشت و در سال 1951 شعرش در مجلۀ فورچون به چاپ رسید. بعدها مگی داستان‌های تخیلی نیز منتشر کرد بعلاوۀ یک رمان جاسوسی که در سال 1960 منتشر شد و رمانی طولانی به نام «مواجهه با مرگ» در سال 1960 نوشت که این رمان تا سال 1977 منتشر نشد و پس از انتشار در فهرست نهایی جوایز یورکشایر پست قرار گرفت. از دیگر آثار می‌توان به «سرگذشت فلسفه» اشاره کرد که داستان جذاب 2500 سالۀ فلسفۀ مغرب زمین از یونان باستان تاکنون است.

درباره مترجم کتاب مردان اندیشه

عزت الله فولادوند در سال 1314 و در اصفهان به دنیا آمد. او مترجم آثار فیلسوفان صاحب نام در ایران است. او پس از گذراندن دوران مدرسه در تهران برای ادامۀ تحصیل به انگلستان و سپس به پاریس رفت و در آن‌جا به مدت دو سال در رشتۀ پزشکی تحصیل کرد. پس از مطالعۀ کتاب مسائل فلسفه اثر برتراند راسل تصمیم گرفت پزشکی را رها کند و در رشتۀ فلسفه تحصیل کند برای همین به آمریکا رفت و دوره‌های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای فلسفه را در دانشگاه کلمبیا گذراند. او بین سال‌های 1343 تا 1359 در شرکت ملی نفت و وزارت امور اقتصاد و دارایی کار کرد و در کنارش به ترجمۀ آثار فلسفی می‌پرداخت. از جمله آثار ترجمه شده‌اش می‌توان به «فلسفۀ کانت»، «رشد سیاسی»، «زندگی‌نامۀ فلسفی من»، «قدرت اندیشه» و «آگاهی جامعه» اشاره کرد که کتاب‌های فلسفۀ کانت و آگاهی جامعه کتاب‌های سال جمهوری اسلامی ایران شدند.

کتاب مردان اندیشه

امتیازات

کتاب مردان اندیشه از سایت آمازون امتیاز 4.7 از 5 و از سایت گودریدز امتیاز 4 از 5 را به دست آورده است.

تحلیل سی بوک از کتاب مردان اندیشه

شرایط تهیه کتاب 
می‌توانید کتاب مردان اندیشه را با تخفیف ویژه از فروشگاه اینترنتی کتاب سیبوک تهیه نمایید.

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی