آشیانه اشراف

(30)

1,300,000ریال

1,170,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
3378

علاقه مندان به این کتاب
73

می‌خواهند کتاب را بخوانند
4

کسانی که پیشنهاد می کنند
2

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
1

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب آشیانه اشراف

انتشارات ماهی منتشر کرد:
تورگنیف رمان آشیانه‌ی اشراف را در چهل‌سالگی نوشت؛ رمانی کوتاه که افکار و احساسات او را در آغاز میانسالی بیان می‌کند. لاورتسکی، شخصیت اصلی داستان، صفات مشترکی با تورگنیف دارد. او نجیب‌زاده‌ای است که برای تحصیل به مسکو رفت و همان‌جا هم، در یک سالن تئاتر، شیفته‌ی دختر جوان زیبایی شد و با او ازدواج کرد. اما در سفری به پاریس از فریب و خیانت همسرش آگاه شد و دلشکسته به روسیه بازگشت و در املاک خانوادگی‌اش ساکن شد. لاورتسکی پس از بازگشت نیز مجذوب دختر جوان دیگری می‌شود.
آشیانه‌ی اشراف درباره‌ی شخصیت‌هایی است که در سال‌های قرن هجدهم و نوزدهم در روسیه به «آدم زیادی» معروف بودند؛ اشراف‌زاده‌هایی تحصیل‌کرده و باسواد که سودی به جامعه نمی‌رسانند و کار و فعالیتی ندارند.
ایوان تورگنیف، رمان‌نویس بزرگ روس، در نهم نوامبر 1818 در خانواده‌ای اشرافی به دنیا آمد. پدرش سرهنگ ارتش روسیه بود و در سال 1820، وقتی ایوان دو ساله بود، زن و سه پسرش را به اروپای غربی برد. ایوان به روسیه که بازگشت نزد استادان و آموزگاران مجرب تعلیم و تربیت یافت. او شیفته‌ی زبان روسی بود و متأسف بود از این‌که آموزگارانش این زبان را به او نمی‌آموختند، اما سرانجام توانست از طریق یکی از دهقانان املاک پدر کتابی روسی به دست آورد و با شوق بسیار بخواند.
ایوان شانزده ساله بود که پدرش را از دست داد. او در 1834 به دانشگاه مسکو و سپس دانشگاه سن‌پترزبورگ رفت و تا سال 1837 با تمرکز بر فرهنگ کلاسیک، ادبیات روسی و فقه‌اللغه به تحصیل پرداخت و همچنین کار نویسندگی را آغاز کرد. او تحصیلاتش را از ???? تا 1841 در دانشگاه برلین پی گرفت و آن‌جا به مطالعه‌ی تاریخ و فلسفه، به‌خصوص فلسفه‌ی هگل، پرداخت. تورگنیف تحت تأثیر جامعه‌ی آلمان به روسیه بازگشت و فکر کرد که کشورش می‌تواند با کمک ایده‌های عصر روشنگری بهبود یابد. او نیز مانند بسیاری از تحصیل‌کردگان معاصرش به شدت با سرف‌داری مخالف بود. نخستین کوشش‌های تورگنیف در ادبیات و شعر نشانی از نبوغ داشت و توانست توجه ویساریون بلینسکی، یکی از پیشروان نقد ادبی روسیه، را جلب کند.
تورگنیف هرگز ازدواج نکرد و همه‌ی عمر دلباخته‌ی پولین ویاردو، خواننده‌ی مشهور اپرا، بود. او بخش دوم زندگی‌اش را اغلب خارج از روسیه، در پاریس یا بادن‌بادن، به سر برد و تقریباً تا پایان عمر در نزدیکی خانواده‌ی پولین مقیم بود. تورگنیف در سال 1883 در پاریس درگذشت و در روسیه به خاک سپرده شد
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (1)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • آزفنداک آزفنداک
    • پاسخ به نظر

    موضوع داستان کتاب درباره افراد ثروتمند قرن 19 روسیه هست. این افراد با وجود این که ثروتمند هستند و معمولا هم تحصیلکرده اما تاثیر مفیدی در جامعه ندارند. نویسنده به خوبی به توصیف شرایط جامعه در زمان خودش پرداخته و با روایت دقیق جزئیات خواننده به خوبی میتونه اطلاعاتی درباره فضای اجتماعی و سیاسی آن دوران روسیه به درست بیاره.

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی