قانون کار (بیمه بیکاری)(1402)(جیبی)

(20)

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
17806

علاقه مندان به این کتاب
9

می‌خواهند کتاب را بخوانند
2

کسانی که پیشنهاد می کنند
3

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب قانون کار

انتشارات دیدار منتشر کرد:
الف- طبقه بندی مشاغل 1- کارگاه های تولیدی و صنعتی از چه زمانی بایستی نسبت به تهیه طرح طبقه بندی مشاغل اقدام نمایند؟ با توجه به بخشنامه شماره 12096 مورخ 2/9/74 معاونت تنظیم روابط کار وزارت کار و امور اجتماعی و در اجرای ماده 1 آئین نامه اجرایی تبصره 1 ماده (49) قانون کار واحد هایی که از 1/4/1375 به بعد به حد نصاب 50 نفر کارگر یا بیش از آن می رسند، مشمول اجرای طرح می شوند و زمان رسیدن به حد نصاب 50 نفر کارگر، زمان شمول اجرای طرح می باشد. 2- آیا شرکتهای پیمانکاری نیز ملزم به اجرای طرح طبقه بندی مشاغل می باشند؟ طبق دستورالعمل شماره 61429 مورخ 19/7/83 کلیه پیمانکاران اعم از حقیقی یا حقوقی با هر نوع فعالیت و هر تعداد کارگر مشمول اجرای طرح طبقه بندی مشاغل می باشند. 3- پرداخت مزد کارگران بر اساس طرح طبقه بندی مشاغل از چه زمانی باید صورت گیرد ؟ از تاریخ تصویب پیش نویس طرح. 4- پرداخت تبعات مزدی کارگران از چه تاریخی طبق مزد طبقه بندی مشاغل صورت می گیرد؟ از تاریخ تصویب پیش نویس طرح.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

    • نوع کالا
    • دسته بندی
    • موضوع اصلی
    • موضوع فرعی
    • نویسنده
    • نشر
    • شابک
    • زبان کتاب
    • قطع کتاب
    • جلد کتاب
    • تعداد صفحه
    • وزن
    • نوبت چاپ
    • سال انتشار
    • فارسی
    • جیبی
    • شومیز
    • 365 صفحه
    • 270 گرم
    • 94
    • 1402

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

معرفی کتاب قانون کار (بیمه بیکاری) تدوینِ جهانگیر منصور

در کتاب قانون کار (بیمه بیکاری) چه می‌خوانیم؟

کتاب قانون کار (بیمه بیکاری) با تدوین جهانگیر منصور و با ویرایش جدید در سال 1401 منتشر شده است. طبقه‌بندی مشاغل، پاداش افزایش تولید، مزد و پاداش شوراهای اسلامی کار، انجمن‌‌های صنفی، هیأت تشخیص، هيأت حل اختلاف، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، حفاظت فنی، بهداشت کار، انضباط کار و بازرسی کار و بسیاری قوانین دیگر در این کتاب ذکر شده‌اند.

چه به عنوان کارجو بخواهید وارد باز کار شوید و یا به عنوان کارفرما قصد راه‌اندازی کارگاه یا شرکتی را داشته‌ باشید باید با قانون کار آشنا شوید. با خواندن این کتاب می‌توانید از تمام قوانین و مقررات کشور در مورد قانون کار و بیمه بیکاری آگاه شوید.

طبق مادۀ ۱ قانون کار، کلیۀ کارفرمایان، کارگران، کارگاه‌ها، مؤسسات تولیدی، صنعتی، خدماتی و کشاورزی باید از قانون کار تبعیت کنند. بر اساس این قانون، کارگر کسی است که به هر عنوان در مقابل دریافت حق‌السعی (اعم از مزد، حقوق، سهم سود و سایر مزایا) به درخواست کارفرما کار می‌کند. طبق مادۀ 3 قانون کار، کارفرما شخصی حقیقی یا حقوقی است که کارگر به درخواست و به حساب او، در ازای دریافت حق‌السعی کار می‌کند. مدیران، مسئولان و به طور عموم تمام کسانی که ادارۀ کارگاه را بر عهده دارند، نمایندۀ کارفرما محسوب می‌شوند.

در بخش‌های مختلف کتاب قانون کار (بیمه بیکاری) می‌توانید با قوانین کاری، قانون تشکیل شوراهای اسلامی، قانون بیمه بیکاری، طبقه‌بندی مشاغل، مزد و پاداش، قانون شمول مقررات کار و حفاظت فنی و بهداشت کار در مورد کارکنان و اتباع خارجی نهادهای انقلاب و بسیاری مضامین دیگر در باب قوانین کار آشنا شوید.

نشر دوران کتاب قانون کار (بیمه بیکاری) از جهانگیر منصور را منتشر کرده است. 
کتاب قانون کار (بیمه بیکاری) به همت زنده‌یاد جهانگیر منصور تدوین شده و در هر چاپ به‌روزرسانی می‌گردد. بدین صورت که  در فقدان مرحوم جهانگیر منصور، «واحد پژوهش، تنقیح و تدوینِ قوانین دیدآور» با یاری اعضای خود و تعدادی از وکلای پایه یک دادگستری، کارِ به روز شدن و نو شدن این مجموعه را همانند گذشته به انجام رسانده است. 

فهرست مطالب قانون کار (بیمه بیکاری)  

دفتر اول- قانون کار
فصل اول - تعاریف کلی و اصول
فصل دوم - قرارداد کار
فصل سوم – شرایط کار
فصل چهارم – حفاظت فنی و بهداشت کار
فصل پنجم – آموزش و اشتغال
فصل ششم – تشکل‌های کارگری و کارفرمایی
دفتر دوم – قانون بیمۀ بیکاری
دفتر سوم – آئین‌نامه‌ها، تصویب‌نامه‌ها، بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌ها...

بریده‌هایی از کتاب قانون کار (بیمه بیکاری)

«مادۀ 4: کارگاه محلی است که کارگر به درخواست کارفرما یا نمایندۀ او در آنجا کار می‌کند، از قبیل: مؤسسات صنعتی، کشاورزی، معدنی، ساختمانی، ترابری، مسافربری، خدماتی، تجاری، تولیدی، اماکن عمومی و امثال آنها. کلیۀ تأسیساتی که به اقتضای کار متعلق به کارگاه‌اند از قبیل: نمازخانه، ناهارخوری، تعاونی‌ها، شیرخوارگاه، مهدکودک، درمانگاه، حمام، آموزشگاه حرفه‌ای، قرائت خانه، کلاس‌های سوادآموزی و سایر مراکز آموزشی و اماکن مربوط به شورا و انجمن‌ اسلامی و بسیج کارگران، ورزشگاه و وسایل ایاب و ذهاب و نظایر آنها جزء کارگاه می‌باشند.»

«مادۀ 11: طرفین می‌توانند با توافق یکدیگر مدتی را به نام دورۀ آموزشی کار تعیین نمایند. در خلال این دوره هر یک از طرفین حق دارد بدون اخطار قبلی و بی‌آنکه الزام به پرداخت خسارت داشته باشد، رابطۀ کار را قطع نماید. در صورتی که قطع رابطۀ کار از طرف کارفرما باشد وی ملزم به پرداخت حقوق تمام دورۀ آزمایشی خواهد بود و چنانچه کارگر رابطۀ کار را قطع نماید کارگر فقط مستحق دریافت حقوق مدت انجام کار خواهد بود. تبصره: مدت دورۀ آزمایشی باید در قرارداد کار مشخص شود. حداکثر این مدت برای کارگران ساده و نیمه‌ماهر یک ماه و برای کارگران ماهر و دارای تخصص سطح بالا سه ماه می‌باشد.»

«مادۀ 15: در موردی که به واسطۀ قوۀ قهریه و یا بروز حوادث غیرقابل‌پیش‌بینی که وقوع آن از ارادۀ طرفین خارج است، تمام یا قسمتی از کارگاه تعطیل شود و انجام تعهدات کارگر یا کارفرما به طور موقت غیرممکن گردد، قراردادهای کار با کارگران تمام یا آن قسمت از کارگاه که تعطیل می‌شود به حال تعلیق در می‌آید. تشخیص موارد فوق با وزارت کار و امور اجتماعی است.»

خواندن کتاب قانون کار (بیمه بیکاری) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

چه به عنوان کارجو بخواهید وارد باز کار شوید و یا به عنوان کارفرما قصد راه‌اندازی کارگاه یا شرکتی را داشته‌ باشید باید با قانون کار آشنا شوید. با خواندن این کتاب می‌توانید از تمام قوانین و مقررات کشور در مورد قانون کار و بیمه بیکاری آگاه شوید.

دربارۀ نویسندۀ کتاب قانون کار (بیمه بیکاری)

قانون کار (بیمه بیکاری)

جهانگیر منصور در سال 1320 به دنیا آمد و در سال 1394 از دنیا رفت. او نویسندۀ فعال و با سابقۀ نشر کتاب بود. از سیزده سالگی شاگرد کانون معرفت بود و از سال 1335 همکاری‌اش را با انتشارات نیل آغاز کرد. پس از منحل شدن این انتشارات، همراه با چند تن از دوستانش انتشارات کتاب زمان را تأسیس نمود. پس از انقلاب به تدوین مجموعه کتاب‌های قانونی و حقوقی روی آورد که بسیاری از این کتاب‌ها تبدیل به کتاب‌های پرفروش شدند. از جمله آثارش می‌توان به «کتاب قانون دادرسی کیفری»، «کتاب قانون مجازات اسلامی»،‌ «کتاب قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران»، «امور حسبی»، «قانون روابط موجر و مستاجر» و «قانون تجارت» اشاره کرد.

نشر دوران کتاب قانون کار (بیمه بیکاری) از جهانگیر منصور را منتشر کرده است.

کتاب قانون کار (بیمه بیکاری) به همت زنده‌یاد جهانگیر منصور تدوین شده و در هر چاپ به‌روزرسانی می‌گردد. بدین صورت که  در فقدان مرحوم جهانگیر منصور، «واحد پژوهش، تنقیح و تدوینِ قوانین دیدآور» با یاری اعضای خود و تعدادی از وکلای پایه یک دادگستری، کارِ به روز شدن و نو شدن این مجموعه را همانند گذشته به انجام رسانده است. 

کتاب‌هایی در رابطه با قوانین عمومی:

قانون کار و تأمین اجتماعی اثر سمانه ابوالحسنی است. نویسنده در این کتاب به مضامینی همچون بیمه بیکاری و آیین دادرسی کار پرداخته است.

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی