خشم

خشم

(21)
نویسنده:

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
1174

علاقه مندان به این کتاب
17

می‌خواهند کتاب را بخوانند
0

کسانی که پیشنهاد می کنند
0

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب خشم

کتاب حاضر، خشم، که آن نیز به نوبه خود بالاترین شمارگان فروش کتاب را کسب کرده، آخرین اثر راث است که نسخه به اصطلاح تجملی و با جلد گالینگور آن در پاییز 2008 منتشر شد. راث در این کتاب نیز تحلیلی انتقادآمیز نسبت به جامعه خود دارد، و با موشکافی روانشناسانه ای به تحلیل شخصیت های کتابش می پردازد و تضادهای شدید روحی و اجتماعی آنان را مطرح می سازد. قهرمان این کتاب پسر قصابی یهودی است که در نیمه قرن بیستم می خواهد درسی بخواند که تحقیر بچه قصاب بودنش، کم سوادی خانواده اش، شکاف نسل ها، عصیان بلوغ، و یهودی بودنش را، در آن جامعه ی بر خلاف ادعا نژادپرست و تبعیض گر به نوعی جبران کند. و نیز نشان می دهد که چگونه اخلاق مداری های محافظه کارانه آمریکای در آستانه فاشیسم دوران محاکمات مک کارتی، کاملاً پوچ و بیهوده و بی اثر از آب درمی آید و به عصیانی کاملاً مغایر آن مواعظ و آرمان های قلابی منجر می شود. آن عصیان در آن کالج، [ و آن سخنرانی پایانی که لحن آن و عبارات آن در آنجا و آن زمان و دیگر جاها و زمان های دیگر آشنا می نماید ] ، واقعیتی است تاریخی که در سال 1951 رخ داد، و نویسنده در یادداشت کوتاه پایانی با آخرین تحول باطل السحر آن در بیست سال بعد اشاره می کند.
تحلیل روانی ژرف شخصیت های داستان در این اثر راث شگفت انگیز است و روند تاریخی حیرت انگیزی را در آمریکای محافظه کار و نژادپرست و افراطی در طی دوره ای پرتلاطم ارائه می دهد، که نویدبخش است.

نظرات کاربران (2)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • مراد تقی‌نژاد
    • پاسخ به نظر

    ادامه از قبل اونها من را در حال تمیز کردن سطل‌ها می‌بینند، و روز بعد قراره ازشون دعوت کنم که شنبه‌شب با من بیایند سینما رئیس نمی‌تونم این کار را بکنم. و او به من گفت خجالت می‌کشی چرا از چی خجالت می‌کشی تنها چیزی که باید از اون خجالت بکشی، دزدیه. همین و بس. برو سطل‌های آشغال را تمیز کن.

  • تصویر کاربر

    • کوروش مسعودنیا
    • پاسخ به نظر

    فیلمی بر اساس این کتاب در سال 2016 تحت عنوان «Indignation» ساخته شده است.

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی