راز داوینچی

(119)
نویسنده:

3,250,000ریال

2,275,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
10788

علاقه مندان به این کتاب
156

می‌خواهند کتاب را بخوانند
19

کسانی که پیشنهاد می کنند
36

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب راز داوینچی

انتشارات تندیس منتشر کرد:
اگر بمیرم حقیقت از دست می‌رود... باید این راز را به کسی بسپارم. رابرت لنگدان، استاد نمادشناسی و تاریخ، برای سخنرانی به پاریس رفته که پلیس برای مشاوره درباره‌ی قتلی مرموز به سراغش می‌آید: رییس موزه‌ی لوور در موزه‌به قتل رسیده و جسدش در وضعیت عجیب و ترسناکی قرار گرفته است. در کنار جسد، معماهایی گیج کننده نوشته شده که پلیس تصور می‌کند پرده از راز قتل او برمی‌دارد و لنگدان باید در رمز گشایی از آن‌ها به پلیس کمک کند. در این بین، رمزشناس فرانسوی، سوفی نوو، به لنگدان ملحق می‌شود و همراه با هم می‌فهمند که تمام این رازها به نحوی با نقاشی‌ها و یادداشت‌های لئوناردو داوینچی مرتبط است. اما در عین حال پای رازی تاریخی در میان است، رازی که گویا می‌تواند جهان را زیر و زبر کند و باعث شود تا تاریخ را از نو بنویسند. متاسفانه، فرقه‌ی مذهبی تندرویی هم همزمان به دنبال دستیابی به این اسرار است که از کشتن ابا ندارد. اگر لنگدان و نوو نتوانند معماها را حل کنند، حقیقت بزرگ تاریخی یا تا ابد از دست می‌رود یا به دست کسانی می‌افتد که می‌خواهند نابودش کنند...
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

کتاب راز داوینچی

تصویر جلد راز داوینچی

دن براون نویسندۀ آمریکایی است که بیشتر به‌خاطر نوشتن رمان‌های هیجان‌انگیز و سلسله داستان‌های رابرت لنگدان مشهور است. رمان‌هایش ژانر معمایی دارد و معمولاً حوادث رمان‌ها طی یک دورۀ 24 ساعته رخ می‌دهند و شخصیت اصلی کتاب‌هایش را درگیر می‌کند. کتاب‌های دن براون به بیش از 57 زبان زندۀ دنیا ترجمه شده‌اند و تا سال 2012 بیش از 200 میلیون نسخه از کتاب‌هایش در سراسر دنیا به فروش رفت. سه تا از کتاب‌هایش با عنوان «راز داوینچی»، «دوزخ» و «فرشتگان و شیاطین» تبدیل به فیلم شده‌اند. دن براون کتاب جنجالی راز داوینچی را برای اولین بار در سال 2003 منتشر کرد که پس از مدتی جامعۀ واتیکان نسبت به آن معترض شد. این دومین رمان دن براون با شخصیت اصلی رابرت لنگدان است، اولین رمانی که رابرت لنگدان در آن حضور داشت فرشتگان و شیاطین بود. راز داوینچی داستان رابرت لنگدان، پروفسور نمادشناس و سوفی نوو رمزشناس است که پس از قتلی در موزۀ لوور پاریس درگیر ماجراهایی غافلگیرکننده می‌شوند.

معرفی کتاب راز داوینچی اثر دن براون

کتاب راز داوینچی اثر دن براون با ترجمۀ حسین شهرابی یکی از معروف‌ترین کتاب‌های کارآگاهی و معمایی جهان است. ایده اولیه کتاب راز داوینچی زمانی که دن براون در اسپانیا در حال تحصیل تاریخ هنر بود و برای اولین‌بار با نمادهای پنهان در نقاشی‌های داوینچی آشنا شد به ذهنش خطور کرد. او بر آن شد تا یک داستان کارآگاهی هیجان‌انگیز از سرنخ‌های پنهان در آثار داوینچی خلق کند. 

براون وقتی که در حال تحقیق بر روی موضوع فرشتگان و شیاطین بود، اولین کتابش را نوشت. در این کتاب درست مانند راز داوینچی، رابرت لنگدان شخصیت اصلی است. اولین کتاب دن براون قلعۀ دیجیتالی بود و موضوع اصلی راز داوینچی واتیکان است. براون پیش از نوشتن کتاب راز داوینچی یک سال تمام صرف مطالعه و تحقیق درباره داوینچی و مطالعات گسترده درباره رمزنگاری و نمادشناسی آثار او کرد. او همچنین در مورد Opus Dei، سازمانی بحث‌برانگیز در کلیسای کاتولیک، مطالعه و با آن‌ها مصاحبه کرد.

براون خود را مسیحی می‌داند و گفته است کتاب راز داوینچی و شخصیت‌هایش برای او از اهمیت خاصی دارند و همیشه تاکید کرده است که کتاب راز داوینچی و شخصیت‌های آن برای خود او بیشتر در سطح شخصی اهمیت داشته است. او مدام اصرار دارد که کتاب راز داوینچی بیشتر برای ایجاد بحث پیرامون مأموریت‌های کلیسا بوده است تا تقبیح کلیسا. به‌علاوه او ادعا می‌کند که صحبت‌ها معماها و هرآنچه که در این کتاب دربارۀ آن سخن رفته است، صرفاً تخیل او بوده است تا واقعیت. 

اما با این‌وجود، انبوهی از مسیحیان و کاتولیک‌ها از دست او و هرآنچه که دربارۀ جام مقدس و مریم مجدلیه و عیسی مسیح گفته بود، خشمگین شده بودند. براون از این بحث‌ها استقبال کرد و معتقد بود که رگ حیاتی یک دین گفت‌وگو و بحث است. بسیاری از رازهای کتاب راز داوینچی در زیرسطح روایت آن نهفته است و تنها با زبان مفسران رمزگشایی می‌شود. هر یک از شخصیت‌های اصلی کتاب به یک زبان باستانی و یا یک زبان رمزنگاری شده خاص مسلط است. این موضوع به ما یادآوری می‌کند که دوروبر ما رازهای ناگفتۀ بسیاری وجود دارد و ما تنها باید چشم دل بگشایم و کمی آنها را تفسیر کنیم تا به پاسخ برسیم.

خلاصه داستان

کتاب راز داوینچی از قتلی در موزۀ لوور پاریس آغاز می‌شود. در شبی تاریک، ژاک سونیر، متصدی لوور و استاد اعظم سئون، به دست شخصی به قتل می‌رسد. پس از بررسی صحنۀ قتل، پلیس متوجۀ نشانه‌هایی می‌شود، بعلاوه این‌که ژاک سونیر نام رابرت لنگدان را با خونش بر روی زمین نوشته است. رابرت لنگدان استاد نشانه‌شناسی و نمادشناسی دانشگاه هاروارد است. لنگدان را با این بهانه که به کمکش برای حل قتل ژاک سونیر نیاز دارند به پاریس می‌کشانند. رابرت لنگدان آن‌جا با سوفی آشنا شده و متوجه می‌شود مظنون به قتل ژاک سونیر است. سوفی به رابرت می‌گوید که در واقع نوۀ ژاک سونیر است و به کمک او نیاز دارد اما باید از موزه فرار کنند. پس از فرار رابرت لنگدان به همراه سوفی در بین جدل دو گروه اپوس دئی و دیر صهیون گیر می‌افتند. 

ظاهراً داستان جدال بین اپوس دئی و دیر صهیون به تئوری خاصی در مورد تاریخ مسیحیت برمی‌گردد. طبق این تئوری عیسی مسیح و مریم مجدلیه ازدواج کرده و صاحب فرزند شده‌اند و کلیسای کاتولیک به همراه واتیکان قصد پنهان کردن این فرزند را دارند. حالا همه به دنبال جام مقدس هستند تا هویت این فرزند یا بازماندۀ خاندان مسیح را پیدا کنند. سوفی و لنگدان به دنبال کشف راز این ماجرا درگیر داستان‌هایی پیچیده و اتفاقاتی نفس‌گیر می‌شوند و باید با حل معماهایی که ژاک سونیر برایشان باقی گذاشته جان خود را نجات دهند.

خواندن کتاب راز داوینچی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

کتاب راز داوینچی به کسانی که به ژانر کارآگاهی و یا معمایی علاقه‌مندند و همچنین کسانی که طرفدار آثار داوینچی هستند پیشنهاد می‌شود. به طور کلی این کتاب برای علاقه‌مندان به اساطیر، ادیان و تاریخ هنر می‌تواند جذاب و خواندنی باشد.

درباره نویسنده کتاب راز داوینچی

نویسنده کتاب راز داوینچی

دن براون رمان‌های پرفروش بسیار زیادی در کارنامۀ هنری خود دارد. کتابی مانند راز داوینچی یکی ازپرفروش‌ترین کتاب‌های تمام دوران و موضوع بحث‌های فکری و عقیدتی متعدد بین خوانندگان و محققان شده است. رمان‌های او به بیش از 50 زبان در سرتاسر جهان ترجمه شده و جمعا بیش از 200 میلیون نسخه فروخته‌اند. مجلۀ تایم در سال 2005 براون را به عنوان یکی از 100 شخص تاثیر گذار جهان انتخاب کرد و از او به خاطر سرپا نگه داشتن صنعت نشر تجلیل کردند. علاقه او به داوینچی و تاریخ اولیۀ مسیحیت و بسیاری دیگر از موضوعات تاریخی و مسئله جوامع مخفی موجب شد او کتاب‌هایش را با محوریت استاد نشانه شناس محبوب و جذاب یعنی رابرت لنگدان خلق کند. 

دن براون در 22 ژوئن 1964 در اکستر ینو همپشایر به دنیا آمد و در آکادمی فیلیپس اکستر و کالج آمهرست تحصیل کرد. او بعد از تمام کردن کالج، برای تحصیل زبان انگلیسی به فیلیپس اکستر بازگشت. براون در ابتدا نویسندۀ کتاب‌های تجاری بود. این اصطلاح به نویسندگانی اطلاق می‌شود که کتاب‌هایشان نه به‌قصد بیان و یا آموزش یک محتوا بلکه صرفاً به‌قصد پرفروش شدن و راه یافتن به لیست پرفروش‌های نیویورک‌تایمز نوشته می‌شود. علاقه او به ژانر تاریخی معمایی در سال‌های اخیر زندگی‌اش ظاهر شد.

براون در خانواده‌ای بزرگ شد که در آن موضوعات مذهبی و آکادمیک به‌صورت آشکارا مورد بحث و بررسی قرار می‌گرفت. مادرش موسیقی‌دان حرفه‌ای موسیقی مقدس و پدرش استاد ریاضی بود. این پیشینۀ قدرتمند به او اجازه داد تا به بررسی برخی از تعارضات پیچیده میان علم و دین بپردازد. مثلاً یکی از رمان‌های اولیه او، فرشتگان و شیاطین (2000)، به بررسی تضاد علم و دین می‌پردازد. موضوع دیگری که اغلب در آثار او به آن پرداخته می‌شود، موضوع جامعه مخفی است. به گفتۀ خود براون، جوامع مخفی برای او جذابیت خاصی دارند زیرا او در نیو اینگلد بزرگ شده است، جایی که دانشگاه‌های آیوی لیگ، لژهای فراماسونری، و مقرهای قدرت دولتی، همگی آیین‌های مخفی و عناصر مرموزی برای خودشان دارند. 

دو رمان براون، قلعۀ دیجیتال (1996) و نقطۀ فریب (2001) به سازمان‌های مخفی دولتی می‌پردازند. با این‌وجود، رمان راز داوینچی (2003) است که تمام مضامین مورد علاقۀ براون در آن با یکدیگر ترکیب شده‌اند و این موضوع او را به شهرت رسانده است. موفقیت این رمان چنان خیره‌کننده و چشمگیر بود که خوانندگان را بر آن داشت تا به رمان‌های قبلی او رجوع کنند. کتاب راز داوینچی نه تنها خودش، بلکه دیگر کتاب‌های براون را به بالای فهرست پرفروش‌های نیویورک‌تایمز کشاند. براون بعد از موفقیت چشمگیر رمان‌هایش، تدریس را رها کرد و تمام وقتش را بر نوشتن متمرکز کرد.

درباره مترجم کتاب راز داوینچی

حسین شهرابی در سال 1360 به دنیا آمد. او از اهالی تفرش و روستای شهراب است. او در رشته مترجمی زبان انگلیسی فارغ‌التحصیل شد و بعداً باشگاه بعد هفتم را بنا نهاد. او آثار کوتاه و بلند متعددی را به زبان فارسی ترجمه کرده است. علاقه اصلی شهرابی ستاره‌شناسی بود و این علاقه او را به سمت ادبیات علمی و تخیلی سوق داد. مهم‌ترین آثاری که او ترجمه کرده است، آثار دن براون و به‌خصوص کتاب راز داوینچی است. او سرگرمی اصلی خود را ترجمه می‌داند و دربارۀ نویسنده شدن رؤیاپردازی و تلاش می‌کند...

مترجم کتاب راز داوینچی

امتیازات

کتاب راز داوینچی از سایت goodreads امتیاز 3.9 و از سایت Amazon امتیاز 4.6 از 5 کسب کرده است.

حواشی حول محور کتاب

رابرت لنگدان یک شخصیت خیالی است که دن براون نویسندۀ آمریکایی او را خلق کرد. او استاد تاریخ هنر و «نمادشناسی» دانشگاه هاروارد است. اما کمتر کسی اطلاع دارد که دن براون، رابرت لنگدان را بر اساس ایگوی خیالی‌اش از مردی که همیشه دلش می‌خواست باشد خلق کرد. براون خودش در سال 1964 در نیوهمپشایر به دنیا آمد و شخصیت تخیلی‌اش، رابرت لنگدان نیز در همان سال و در همان منطقه به دنیا آمده و به همان مدرسۀ براون رفته است. براون نام شخصیت اصلی داستان‌هایش را به افتخار جان لنگدان، استاد نمادشناسی دانشگاه درکسل رابرت لنگدان گذاشت. جان لنگدان مهارتش طراحی متقارن نما است که نمونۀ کارش بر روی جلد کتاب فرشتگان و شیاطین چاپ شد و سایر متقارن نماهای کتاب‌های دن براون را نیز جان لنگدان طراحی کرده است.

در سال 2006 فیلمی به کارگردانی ران هاوارد بر اساس کتاب راز داوینچی اکران شد. از جمله بازیگران این فیلم می‌توان به تام هنکس در نقش رابرت لنگدان و آدری تاتو در نقش سوفی نوو اشاره کرد.

میزان فروش کتاب

کتاب راز داوینچی تا سال 2009 بیش از هشتاد میلیون نسخه در سرتاسر جهان فروخت و به بیش از 40 زبان ترجمه شده است.

تحلیل سی‌بوک از کتاب راز داوینچی

خوانایی کتاب و روان بودن 
کتاب راز داوینچی ترجمه روان و خوبی دارد و تنها چیزی که می‌تواند سرعت مطالعه کتاب را کم کند، متن طولانی و معماهای پیچیده آن است. از مهم‌ترین مزایای خواندن کتاب راز داوینچی با ترجمه حسین شهرابی، پاورقی‌های مترجم است که به خوبی خواننده را در جریان نمادها، ارجاعات و موضوعات مورد بحث قرار می‌دهد.

مدت زمانی که طول می‌کشد بخوانی 
یک خواننده خوش‌خوان با سرعت مطالعه متوسط 250 کلمه در دقیقه، چیزی حدود هفت ساعت و 34 دقیقه طول می‌کشد تا کتاب راز داوینچی را مطالعه کند.

شرایط تهیۀ کتاب
می‌توانید کتاب راز داوینچی را با تخفیف ویژه از فروشگاه اینترنتی کتاب 30بوک تهیه نمایید.

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (9)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • عرفان رحیم پور
    • پاسخ به نظر

    قطعا تو خریدن و خوندنش شک نکنید داستان جنایی پر از رمز و راز که با پرفسور لنگدان و سوفی نوو باید حلش کنید داستان جذاب بود و آدم ترغیب به ادامه داستان میکرد این اولین کتابی بود که از دن براون خوندم ولی قطعا کارای دیگشم خواهم خوند

  • تصویر کاربر

    • مهگل افراشته
    • پاسخ به نظر

    عالی بود

  • تصویر کاربر

    • مریم احمدی
    • پاسخ به نظر

    کتاب تاریخی هیجانی مذهبی معمایی و بسیار جذاب که نه تنها نمیشه کتاب رو پایین گذاشت که علاقمند میشید بقیه کتاب‌های دن براون رو هم بخونید.

  • 1
  • 2
  • 3

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی