30بوک
کتاب عمومی
اقتصادی
عمومی
سرمایه در سده بیست و یکم

سرمایه در سده بیست و یکم

(25)
نویسنده:

3,650,000ریال

3,285,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
2917

علاقه مندان به این کتاب
54

می‌خواهند کتاب را بخوانند
1

کسانی که پیشنهاد می کنند
9

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
1

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب سرمایه در سده بیست و یکم

انتشارات نگاه منتشر کرد:
توزیع ثروت یکى از موضوعاتى است که امروز گسترده‌ترین بحث‌ها و مجادلات پیرامون آن جریان دارد. ما واقعآ درباره تحول تدریجى آن در درازمدّت چه مى‌دانیم؟ آیا پویایى انباشت سرمایه خصوصى، همانگونه که کارل مارکس در سده نوزدهم معتقد بود، به‌طور ناگزیر به تراکم ثروت در دست افراد هر روز کمترى منجر مى‌شود؟ یا نیروهاى تعادل بخش رشد، رقابت و پیشرفت فنّى، آنگونه که سیمون کوزنتس در سده بیستم فکر مى‌کرد، آن را در مراحل بعدى توسعه، به کاهش نابرابرى و هماهنگى بیشتر در میان طبقات سوق خواهد داد؟ ما در این باره که ثروت و درآمد از سده هژدهم تاکنون چگونه و در چه جهتى تحول یافته‌اند واقعآ چه مى‌دانیم و از این دانش و آگاهى براى قرنى که اکنون جریان دارد، چه درس‌هایى مى‌توانیم استخراج کنیم؟
اینها پرسش‌هایى است که من در این کتاب مى‌کوشم به آنها پاسخ دهم. بگذارید فورآ بگویم پاسخ‌هایى که در این کتاب آمده است ناقص و ناکامل است. اما این پاسخ‌ها بریافته‌ها و اطلاعات تاریخى و تطبیقى مبتنى است که بسیار گسترده‌تر از آن چیزى است که در دسترس پژوهشگران
پیشین قرار داشته است، یافته‌ها و اطلاعاتى که سه سده و بیش از بیست کشور را در بر مى‌گیرد و افزون بر این بر چهارچوب نظرى جدیدى مبتنى است که درک عمیق‌ترى از سازوکارهایى به دست مى‌دهد که اساس این یافته‌ها را تشکیل مى‌دهند، اما همیشه به نظر نمى‌آیند. رشد اقتصادى جدید و پخش دانش و شناخت، توانسته است گریز از آن فروپاشى را که مارکسیسم پیش‌بینى کرده بود ممکن سازد؛ اما نتوانسته است ساختارهاى عمیق سرمایه و نابرابرى را، تغییر دهد یا به هر حال آنها را آنقدر تغییر نداده است که در دهه‌هاى خوش‌بینانه پس از جنگ جهانى دوم تصوّر آن مى‌رفت. هنگامى که نرخ بازده سرمایه به طور مداوم از نرخ رشد تولید و درآمد بیشتر باشد، همانگونه که در سده نوزدهم اتفاق افتاد و کاملا محتمل به نظر مى‌آید که در سده بیست و یکم هم دوباره همین امر روى دهد، سرمایه‌دارى به‌طور خودبه‌خود نابرابرى‌هاى بى‌ضابطه و غیر قابل دفاعى را ایجاد مى‌کند که ارزش‌هاى مبتنى بر شایسته سالارى را که جوامع دموکراتیک بر آن مبتنى هستند، از بنیاد تباه مى‌سازد و از میان مى‌برد. با این حال راه‌هایى وجود دارد که دموکراسى مى‌تواند از آن راه‌ها کنترل بر نظام سرمایه‌دارى را دوباره به‌دست آورد و این اطمینان را حاصل کند که در همان حال که آزادى اقتصادى حفظ و از واکنش‌هاى حمایت‌گرانه و ملّى پرهیز مى‌شود، منفعت عمومى هم بر منافع خصوصى اولویت و تقدم داشته باشد. توصیه‌هایى که ما در زمینه سیاست اتخاذى در بخش‌هاى بعدى این کتاب پیشنهاد کنیم؛ در این جهت است. این توصیه‌ها بر درس‌هایى مبتنى است که از تجربه تاریخى استخراج شده‌اند، تجاربى که آنچه در این کتاب پس از این مى‌آید، اساسا روایتى از آنها است.
به نظر می‌رسد که می‌توان با اطمینان گفت سرمایه‌در سده بیست و یکم، کار سترگ توماس پیکتی، اقتصاددانان فرانسوی مهم‌ترین کتاب اقتصادی این سال- و شاید این دهه-است. پیکتی که به طور مدلل، برجسته‌ترین متخصص نابرابری درآمد و ثروت در جهان است، در این کتاب کاری بیش از مستند سازی و اثبات تمرکز هر روز بیش‌تر درآمد در دست یک اقلیت اقتصادی نخبه انجام می‌دهد. او استدلالات نیرومندی هم در اثبات این امر ارائه می‌کند که ما دوباره داریم به دوران «سرمایه‌داری موروثی» برمی‌گردیم که در آن باز هم ارتفاعات فرماندهی بر اقتصاد را ثروت، آن هم نه ثروت ساده، بلکه ثروت موروثی اشغال کرده و تحت تسلط خود در آورده است، نظامی که در آن، این که در چه خانواده‌ای متولد شده باشی، بیش از تلاشی که می‌کنی یا استعدادی که داری، اهمیت دارد. پل کروگمان (نیویورک تایمز) کتابی که در زمینه اقتصاد سال‌های بسیاری بود بیش‌ترین اشتیاق برای انتشار آن وجود داشت. توبی سانجر(گلوب اندمیل) پیکتی کتابی نوشته است که هیچ کس که به شناخت چکیده و دقیقی از دوران ما علاقه‌مند باشد، نمی‌تواند آن را نادیده بگیرد. جان کیدی (نیویورک) کتابی که به طور خارق‌العاده‌ای مهم است. داگ هن وود کتاب تازه توماس پیکتی سرمایه در سده بیست و یکم با صرف دقت، تلاش و توجه بسیار، جزئیات ساز و کار نابرابری ثروت و درآمد را در طول دو سده اخیر تشریح و تصویری تا حدودی عبوث از آینده نابرابری اقتصادی ارائه می‌کند. در طول این بررسی، پیکتی نظریه خود را هم درباره علت افزایش انفجاری حقوق‌ها و پاداش‌های پرداختی به مدیران ارشد شرکت‌ها و این‌که چگونه می‌توان با این گرایش ویرانگر به طور موفقیت آمیز مقابله کرده، مطرح می‌سازد. مت برونینگ (مجله ویک) بمب قدرتمند فصل، کتاب اقتثادی توماس پیکتی، سرمایه در سده بیست و یکم استدلال می‌کند که دهه‌های بزرگ برابر سازنده پس از جنگ جهانی دوم، که سبب پیدایش طبقه متوسط در ایالات متحده شد، تنها یک جریان خارج از روال عادی بوده است. شیلا دوان (نیویورک تایمز ماگازین)
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی