کوتاه ترین سایه

(11)

موجود نیست

دفعات مشاهده کتاب
1393

علاقه مندان به این کتاب
27

می‌خواهند کتاب را بخوانند
1

کسانی که پیشنهاد می کنند
1

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
0

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب کوتاه ترین سایه

انتشارات هرمس منتشر کرد:
به قول مترجمان کتاب، نیچه در زبان فارسی ملغمه ای است از خوشباشی پست مدرن و نسبی گرایی اخلاقی و حکمت خسروانی: نویسنده ای که اغلب به دلایل بی ربط قاپ دل خوانندگان را می رباید.
اما به راستی چه چیز نیچه را نیچه کرده است؟
این پرسشی است که نویسنده می خواهد در این کتاب برایش جوابی پیدا کند. او در دو بخش دو جنبه از فلسفه نیچه را بررسی می کند. در بخش اول سه مضمون محوری تفکر نیچه را باز می خواند. یک: اعلام مرگ خدا توسط نیچه وبرداشت های متفاوت از این خبر، دوم: آرمان زهد و سوم: نیست انگاری یا نیهیلیسم. در بخش دوم نویسنده به سراغ استعاره نیمروز در کار نیچه رفته است. این که این استعاره چه پیامدهایی برای تلقی نیچه از حقیقت دارد و حتی شاید مهم ترین نوآوری فلسفه نیچه باشد.
کتاب با گفتاری از اسلاوی ژیژک با عنوان دیباچه اسلاوی ژیژک بر سری اتصالی ها آغاز می شود. عناوین بخش یکم کتاب: نیچه ورای روان شناسی تجربی، خدا مرده است، آرمان زهد، نیست انگاری یا نیهیلسم، در مقام بحران تصعید یا والایش؟
نیمروز، دردسرهای حقیقت، از نیستی جسمیت یافته، از راه آری گویی مضاعف، به نیستی به مثابه تفاوت حداقلی و پی افزودی به نام در باب عشق به مثابه کمدی، ضرورت مواجهه های تازه با دلوز و صحنه نمایش دو عناوین بخش دوم کتاب هستند.
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نظرات کاربران (0)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

بریده ای از کتاب (0)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

عیدی