دختری که ماه را نوشید (پرتقال)

(74)
نویسنده:

1,810,000ریال

1,448,000 ریال

دفعات مشاهده کتاب
8414

علاقه مندان به این کتاب
70

می‌خواهند کتاب را بخوانند
15

کسانی که پیشنهاد می کنند
25

کسانی که پیشنهاد نمی کنند
1

نظر خود را برای ما ثبت کنید

توضیحات کتاب دختری که ماه را نوشید

انتشارات پرتقال منتشر کرد:
زان پیر، جادوگر دل رحمی است که به نوزدان قربانی و رهاشده در جنگل کمک می‌کند و آن‌ها را در طرف دیگر جنگل، به خانواده‌هایی می‌سپارد که بتوانند ازشان نگهداری کنند. ماجرا از روزی شروع می‌شود که زان به جای نور ستاره، نور ماه را به نوزادی می‌خوراند. زان به خوبی می‌داد که نباید قدرت جادویی ماه را دست کم بگیرد و نوزاد را به حال خود رها کند؛ پس چاره‌ای می‌اندیشد تا نوزاد با قدرتی که دارد، به خودش و دیگران آسیب نرساند. اما چگونه می‌توان مانع قدرت ماه شد؟
فروشگاه اینترنتی 30بوک

نقد و بررسی تخصصی نقد و بررسی تخصصی

معرفی کتاب دختری که ماه را نوشید اثر کلی بارن هیل

امتیاز در گودریدز: ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

کتاب دختری که ماه را نوشید از سایت گودریدز امتیاز 4.1 از 5 را دریافت کرده است.

امتیاز در آمازون: ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

کتاب دختری که ماه را نوشید از سایت آمازون امتیاز 4.7 از 5 را دریافت کرده است.

جوایزی که کتاب دختری که ماه را نوشید از آن خود کرده است:

• برندۀ مدال نیوبری در سال 2017
• بهترین کتاب نیویورک تایمز در سال 2016
• بهترین کتاب کتابخانۀ عمومی نیویورک در سال 2016
• یکی از 20 کتاب برتر آمازون در سال 2016
• کتاب منتخب سال 2016 کایرکاس ریویوز

معرفی رمان دختری که ماه را نوشید:

دختری که ماه را نوشید کتابی فانتزی اثر کلی بارن هیل نویسندۀ آمریکایی است و در سال 2016 منتشر شد. این کتاب در سال 2017 برندۀ مدال نیوبری شد. دختری که ماه را نوشید داستان دختری به نام لونا است که به دست جادوگری به نام زان بزرگ می‌شود، لونا که تصادفی قدرت‌های جادویی پیدا کرده است حالا باید قبل از این‌که خیلی دیر بشود یاد بگیرد که چطور قدرت‌های جادویی خود را کنترل کند. دختری که ماه را نوشید پرفروش‌ترین کتاب سال 2016 نیویورک تایمز شد.

واکنش‌های جهانی به رمان دختری که ماه را نوشید:

«کتابی جذاب و خواندنی... دختری که ماه را نوشید به اندازۀ آثار کلاسیک مثل پیتر پن یا جادوگر شهر اُز هیجان‌انگیز و چند لایه است.» - نیویورک تایمز ریویوز

«یک فانتزی زیبا دربارۀ دختری که پس از این‌که جادوگری او را از مرگ نجات می‌دهد و اشتباهی به او نور مهتاب می‌دهد مملو از جادو می‌شود.» - مجلۀ پیپل (مردم)

«کتابی جذاب، جادویی و خیره‌کننده ... این کتاب مملو از افسانه و جادو است و شخصیت‌های شوم و دوست داشتنی، عناصر جادویی و داستان‌سرایی قوی آن هر کسی را مجذوب می‌کند.» - کایرکاس ریویوز

«کتابی غنی با خطوط داستانی متعدد که خواننده را در تعلیق نگه می‌دارد، کتاب شخصیت‌هایی الهام‌بخش، جذاب و فراموش‌نشدنی دارد و هر کسی از خواندن آن لذت خواهد بُرد.» - بوک‌لیست

چرا باید این کتاب را بخوانیم؟

دختری که ماه را نوشید یک کتاب فانتزی است که برای کودکان و نوجوانان نوشته شده اما عمق داستان، حوادث جذاب و داستانی چند لایه آن را به یک کتاب خواندنی برای تمام سنین تبدیل کرد. کلی بارن‌هیل سعی کرده تا با داستانی فانتزی به خوانندگان نشان دهد که دروغ، شر و خباثت عاقبت خوشی نخواهد داشت و همچنین اهمیت اتحاد را به مخاطبین نشان دهد و یادآور شود که حتی در سخت‌ترین شرایط نباید دست از تلاش کشید. اگر به داستان‌های جادویی، افسانه‌ای و فانتزی علاقه‌ دارید خواندن این کتاب زیبا را از دست ندهید.

جملات درخشانی از کتاب دختری که ماه را نوشید:

«بزرگان با دهان باز به او خیره شدند. نمی‌توانستند باور کنند. هیچ‌کس برای یک بچۀ نفرین‌شده نمی‌جنگید. در واقع تا الان کسی چنین کاری نکرده بود. این میان، فقط آنتین شروع به گریه کرد و بعد تمام سعی‌اش را کرد تا اشک‌هایش از چشم بزرگانی که در اتاق بودند، پنهان بماند. گرلاند سریع فکری به ذهنش رسید. روی صورت پرچاله‌چوله‌اش نگاهی مهربان نشاند. کف دست‌هایش را به مادر نشان داد تا ثابت کند قصد آزار ندارد؛ هر چند پشتِ لبخندش داشت دندان‌هایش را به‌ هم فشار می‌داد و از این همه ابرازِ محبت کم مانده بود دیوانه شود. «دختر بیچاره، ما که بچه رو واسه خودمون نمی‌خوایم.» گرلاند با آرام‌ترین صدایی که می‌توانست حرف می‌زد: «جادوگر اونو می‌گیره. ما فقط داریم کاری رو که بهمون گفته، اجرا می‌کنیم.» صدای نامفهومی از گلوی مادر بیرون آمد، از اعماق سینه‌اش، مثل صدای خرسی خشمگین.»

«نگهبان‌ها کاربلد، آرام و به‌شدت سنگ‌دل بودند. در عرض چند دقیقه زن را گرفتند، بستند و بردند. پژواک فریادهای زن در تمام آن شهر ساکت شنیده می‌شد، تا اینکه او را به برج بردند، درِ چوبی بزرگش را بستند و دیگر صدا قطع شد. زن را آنجا زندانی کردند. از سوی دیگر، بچه را به گرلاند سپردند. بچه اول کمی گریه کرد، ولی بعد توجه‌اش به صورت و خطوط و چروک‌های گرلاند جلب شد. نگاهی جدی به او انداخت؛ نگاهی آرام، جست‌وجوگر و نگران، جوری که گرلاند سختش بود سمت دیگری را نگاه کند. کودک موهای فرفری مشکی و چشم‌های سیاه داشت، و صورتی درخشان مثل چوب جلاخورده. وسط پیشانی‌اش یک ماه گرفتگی بود به شکل هلال. مادرش هم ماه‌گرفتگی مشابهی داشت. مردم می‌گفتند این ویژگی، آدم‌ها را خاص می‌کند.»

«بچه را رها کردند در حالی‌که با اطمینان می‌دانستند جادوگری وجود ندارد. هیچ‌وقت وجود نداشته است. آنجا فقط یک جنگل خطرناک بود. یک جادۀ ریسمانی که سال‌ها بزرگان به آن چسبیده بودند و نسل‌ها بود که با این ترفند از زندگی‌شان لذت می‌بردند. جادوگر و در واقع باور به جادوگر، برای ترساندن مردمِ ساده ساخته‌شده بود؛ مردم مطیع، مردم رام، مردمی که زندگی‌شان در غباری غمناک می‌گذشت. ابرهای اندوه احساساتشان را گرفته بود و مغزهایشان را از کار انداخته بود. بزرگان برای حکم‌رانی به همین‌ها نیاز داشتند. هرچند ناخوشایند بود، ولی کاری برایش نمی‌کردند. از میان درخت‌ها که می‌گذشتند، صدای گریۀ بچه را می‌شنیدند. ولی خیلی زود صدای گریه جایش را به صدای آرام مرداب،‌ آواز پرندگان و ضربه‌های دارکوب‌ها به تنۀ درختان جنگل داد.»

خلاصهٔ داستان کتاب دختری که ماه را نوشید‌:

دختری که ماه را نوشید داستان مردم شهر پروتِکتُریت است، شهری که همه آن را با نام شهر غم‌ها می‌شناسند. این شهر قبل از وقایع داستان به عنوان پناهگاهی امن برای پناهندگانی ساخته شد که از دست ویرانی آتشفشان فرار می‌کردند. اما این شهر آن‌قدرها که به‌نظر می‌رسد امن نیست. ادارۀ این شهر به دست شورای بزرگان و خواهران ستاره است که در یک برج عظیم زندگی می‌کنند و دانش زیادی دارند که از اشتراک گذاشتن آن با مردم شهر خودداری می‌کنند. این انجمن و خواهران ستاره به رهبری خواهر ایگناتیا، برای برانگیختن ترس و وفاداری مردم شایعه‌ای در شهر پخش کرده‌اند، که یک جادوگر شیطانی در جنگل و باتلاقی دورتر از شهر زندگی می‌کند و تا زمانی دست به تخریب شهر نمی‌زند که هر سال یک نوزاد تازه متولد شده را برایش در جنگل بگذارند. اما این قصه کاملاً تخیلی است، البته جادوگری در جنگل زندگی می‌کند اما این جادوگر بسیار مهربان است. نام این جادوگر زان است و او هر سال نوزادان رها شده را پیدا می‌کند و آن‌ها را به شهرهای امن‌تر و شادتر می‌برد تا والدینی مهربان آن‌ها را بزرگ کنند و در حین رفتن به شهرها آن‌ها را با نور ستارگان تغذیه می‌کند. تا این‌که یک سال زان نوزادی خاص را پیدا می‌کند، این نوزاد چنان زان را محسور می‌کند که حواسش پرت می‌شود و به طور تصادفی به جای نور ستاره، به او نور مهتاب می‌دهد و حالا نوزاد قدرت‌های جادویی دارد. او نام نوزاد را لونا می‌گذارد و تصمیم می‌گیرد خودش او را بزرگ کند و پس از مدتی قدرت جادویی لونا که هم برای خودش و هم اطرافیان خطرناک شده است را با جادویی خاص مهر و موم می‌کند اما این جادو فقط تا سیزده سالگی لونا دوام می‌آورد و بهای آن بسیار گزاف است.

اگر از خواندن کتاب دختری که ماه را نوشید لذت بردید، از مطالعۀ کتاب‌های زیر نیز لذت خواهید برد:

• کتاب سفر به انتهای دنیا اثر جودی لین اندرسون کتابی هیجان‌انگیز و عجیب دربارۀ دختری به نام گریسی است. شهر گریسی مدام مورد هجوم موجودات ناشناخته و هیولاها قرار می‌گیرد. مردم معتقدند در دور دست‌ها شهری رؤیایی وجود دارد که امن است. تا این‌که یک روز ابر سیاهی که به اعتقاد اهالی شهر نشانه‌ای از وقوع یک حادثۀ تلخ و مرگبار است بالای سر خانۀ گریسی نمایان می‌شود و گریسی برای رهایی از این سرنوشت سیاه و نجات خانواده‌اش، راهی سفر می‌شود تا بتواند شهر رؤیایی را پیدا کند.

• کتاب قرنطینه اثر جنیفر ای.نیلسن داستان دنیایی است که بیماری مهلک و کشنده‌ای در آن شیوع پیدا می‌کند. آنی ملز شخصیت اصلی داستان است که او نیز به این بیماری مبتلا می‌شود و او را به یک جزیره می‌فرستند تا قرنطینه شود و باقی عمرش را در این شهر بگذراند اما آنی متوجه می‌شود که این جزیره رازی مخوف دارد.

• کتاب کتابخانه‌ی ارواح اثر ریچارد دنی نویسندهٔ آمریکایی است. این کتاب ماجرای یک پسر بچۀ عجیب به نام سانتیاگو است که می‌فهمد توانایی‌های خارق‌العاده‌ای دارد و می‌تواند با مرده‌ها حرف بزند. او تلاش می‌کند تا ارواح شیطان‌صفت را از بین ببرد و در این میان درگیر ماجراهای مختلفی می‌شود.

• کتاب خانه‌ای روی پل اثر پادما ونکاترامان که داستان دو خواهر فراری به نام‌های ویجی و روکو است که در خانه اوضاع بسیار بدی دارند. آن دو از خانه فرار می‌کنند به امید این‌که بتوانند یک خانۀ جدید و امن برای خود پیدا کنند اما وارد دنیای بی‌رحم و آدم‌های بی‌تفاوتش می‌شوند.

• کتاب دختری که به اعماق دریا افتاد اثر اکسی اوه نویسندۀ آمریکایی-کُره‌ای است که در سال 2022 منتشر شد. این داستان تخیلی و شگفت‌انگیز، داستان مردمی است که کنار دریا زندگی می‌کنند و هر سال برای این‌که گرفتار طوفان‌های مرگبار و خشم خدای دریا نشوند، دختری را قربانی دریا می‌کنند. تا این‌که مینا برای نجات برادرش و نامزدش، خودش را به دریا می‌اندازد و زیر دریا با حقایق عجیب و باورنکردنی‌ای روبه‌رو می‌شود.

• کتاب دختر مهتاب رمانی فانتزی و عاشقانه از نویسندۀ اهل مالزی سو لین تن است که در سال 2022 منتشر شد. این کتاب اولین رمان نویسنده است و او رمان را با الهام از داستان‌های اساطیر چینی و افسانۀ الهۀ ماه اثر چانگ نوشت. دختر مهتاب داستان دختری به نام شینگ‌یِن است که نمی‌داند چه قدرت‌هایی دارد تا زمانی که مجبور می‌شود برای رهایی مادرش قوی باشد و به تنهایی از پس مشکلاتش بربیاید.

دربارۀ کلی بارن هیل: نویسندهٔ آمریکایی

دختری که ماه را نوشید

کلی بارن ‌هیل نویسندۀ آمریکایی ادبیات کودک و نوجوان و داستان‌های فانتزی و علمی-تخیلی است. او برای رمان دختری که ماه را نوشید برندۀ مدال نیوبری شد و کایرکاس ریویوز کتاب جدید او که در سال 2022 منتشر شده است را یکی از بهترین کتاب‌های علمی-تخیلی و فانتزی سال 2022 نامید. کلی بارن ‌هیل مدرک کارشناسی‌اش را در رشتۀ نویسندگی دریافت کرد و پیش از تولد فرزند دومش شروع به نوشتن داستان‌های کوتاه کرد و این داستان‌ها در نهایت تبدیل به رمان‌های بلند شدند. کلی بارن ‌هیل از سال 2015 با همکاری مک‌نایت نویسندگی در ادبیات کودکان و نوجوانان را آغاز کرد. او برندۀ جایزۀ طلایی انجمن کتابخانۀ تگزاس شد و تاکنون چندین رمان و چندین عنوان غیرداستانی برای کودکان و نوجوانان نوشته است.

نمایش کامل نقد و بررسی تخصصی

نظرات کاربران (19)

نظر شما در مورد این کتاب

امتیاز شما به این کالا:

نظرات دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • فافا اسماعیلی
    • پاسخ به نظر

    این کتاب مثل یه افسانهٔ قدیمی میمونه مملو از جادو، اژدها، موجودات باتلاقی و هیولاهای شرور. وقتی لونا کنترل جادوش رو از دست می‌ده داستان به اوج خودش می‌رسه. اگه کتاب فانتزی دوست دارید حتماً بخونیدش.

  • تصویر کاربر

    • نگار آذرشب
    • پاسخ به نظر

    به‌نظرم این کتاب ردهٔ سنی نداره، از اون کتاب‌هاست که کوچیک و بزرگ عاشقش می‌شن. نثر دلپذیر، طرح پرپیچ‌وخم و شخصیت‌های جذاب. اگر از کتاب‌های نیل گیمن خوشتون میاد اینو هم حتماً‌ بخونید.

  • تصویر کاربر

    • برهان جعفری
    • پاسخ به نظر

    به‌نظرم ادبیات شگفت‌انگیزه. این کتاب نه‌تنها یه سرگرمی فوق‌العاده‌ست بلکه می‌تونه به بچه‌ها آموزش بده و درس‌های خیلی زیبایی رو به اون‌ها منتقل کنه. حتماً این کتاب زیبا رو برای بچه‌هاتون بخونید.

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

بریده ای از کتاب (21)

بریده ای از این کتاب

بریده های دیگر کاربران

  • تصویر کاربر

    • نگار آذرشب
    • 0

    بعد از ده‌شب، سفری که همیشه سه روز و نیم طول می‌کشید تازه به کمتر از یک‌چهارمش رسیده بود. ماه تابان هر شب زودتر بالا می‌آمد، ولی زان به آن توجهی نمی‌کرد. فقط دستش را بالا می‌برد و نور ستاره‌های را جمع می‌کرد. به ماه نیازی نداشت. می‌گویند جادویی در نور ستاره‌ها وجود دارد.

  • تصویر کاربر

    • برهان جعفری
    • 0

    وقتی لونا پنج سالش شد، جادویش هم پنج‌برابر شده بود. ولی همه‌ی جادو درونش باقی مانده بود و با پوست و گوشت و خونش آمیخته بود. توی تک‌تک سلول‌هایش بود. کاملاً ساکن، پر از آمادگی و بدون هیچ فشاری. گلرک غرغرکنان گفت «نمی‌شه این‌جوری پیش بره. هر چقدر بیشتر جادو جمع کنه، ممکنه جادوی بیشتری فوران کنه.»

  • تصویر کاربر

    • مریم نظری
    • 0

    زان دوبار در سال به شهرهای آزاد سر می‌زد؛ یک‌بار با لونا و یک‌بار بدون او. او به بچه درباره‌ی هدفش از تنهایی به شهر رفتن چیزی نگفته بود. از وجود شهری آن‌طرف جنگل و بچه‌ای که هر سال رها می‌شد تا بمیرد هم چیزی نگفته بود. البته باید روزی این‌ها را به او می‌گفت

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
عیدی